El akartunk találni azokhoz az emberekhez, akik éjjel fent vannak, akiknek fontos az alvás és a matrac, például alvászavarral küzdenek
– kommentálta az ötletet Robbie Percy, a kampányt alkotó Rethink csoport kreatívigazgatója és partnere. Az IKEA a kampány kapcsán korlátozott ideig 15 százalékos kedvezményt kínált a matracokra.
A kampányra a Durex is reflektált, méghozzá egy csattanós válasszal, amely a McCann görög irodájával közösen készült:
Alvás? Dehogyis... Mi azon voltunk, hogy az emberek fennmaradjanak! Hogy legközelebb is jól teljen az estétek, jussanak eszetekbe piszkos ajánlataink.
Szeretnek parodizálni
Szintén az IKEA Kanada és a Rethink közös munkájából született az a közelmúltbeli kampány, amely arra kívánta felhívni a figyelmet, hogy a luxuséletmód nem is drága. A kampány keretében Actually, It's Ikea! címmel három szpottal jelentkeztek, hogy bebizonyítsák: az IKEA valójában megfizethető.
Ennél is jobb az alábbi, 2015-ös hirdetés, amely az Apple reklámokat parodizálva az iPhone 6 bemutatkozását megelőző várakozásra reagált.
Ez nem egy digital book, nem e-book, hanem egy „bookbook!″, a legnagyszerűbb technológiai eszköz, amely idén ősszel kerül a boltokba, és ami még ennél is jobb: már tudjuk, hogy néz ki!
A filmben Jorgen Eghammer „vezető dizájnguru” szólal meg, aki olyanokat mond, hogy a bookbook végtelen üzemidejű akkumulátorral rendelkezik, az interface 7,5x8-as, de 15x8-asra bővíthető. Hozzáteszi, hogy a képek betöltése instant, függetlenül attól, milyen gyorsan lapozol. A könyvjelzőkkel való megjelölés pedig ugyanolyan egyszerű, mint a könyvjelzőkkel való megjelölés. Ingyenes, és le tudod tölteni a postaládádból.
Humoruk bőven van
Az alábbi egy kedves, Valentin-napi reklám volt Ausztráliában, amely azt hirdette, hogy ingyen kiságyat kap minden olyan szülő, akinek a gyermeke 9 hónappal Valentin-nap után születik. Csak ki kell vágni az utalványt, 9 hónapig megőrizni, majd bizonyítékként bemutatni a születési anyakönyvi kivonatot. Külön poén, hogy a kuponon az is szerepel:
a szállítást nem tartalmazza.
Ennek egy továbbfejlesztett változata, amely Svédországban, 2018-ban futott, eléggé meghökkentőre sikerült. Az IKEA hirdetése konkrétan egy terhességi teszt volt, a lap egy részét ugyanis reagens anyaggal itatták át.
Ha pozitív, az „IKEA Family Ár″ felirat válik láthatóvá.
Nappali a buszmegállóban
Az IKEA kampányai során több alkalommal is rendeztek be buszmegállókat nappaliként szófával, de volt példa arra is, hogy egészen hosszan végigpakoltak egy metróállomást kanapékkal. A járókelők így a maguk fizikai valójában is kipróbálhatták a bútorokat, ami a brandhez való kötődést fokozva emlékezetes márkaélményt teremtett.
Bus stop advertising by IKEA!#GuerrillaMarketing #StreetMarketing pic.twitter.com/7SJ3pdMu3i
— Marketing Birds (@marketing_birds) May 20, 2017
Budapestre még nem ért el ilyen kényelmes változat, de volt példa nálunk is hasonló kampányra:
A nem használt termékek
Ez a szívmelengető 2023-as reklám arról szól, hogy anya az első, IKEA a második, de ez nem is baj.
Interaktivitás a javából
Egy másik kedvencünk az a bútorokkal borított függőleges sziklamászófal, amelyet egy francia IKEA áruház megnyitásának harmincadik évfordulójára építettek fel Clermont-Ferrandban. Biztonsági hevederrel és szakember vezetésével lehetett felmászni, a járókelőket invitálták meg a szokatlan kalandra. Mindezzel a bútorok szilárdságát és stabil szerkezetét is sikerült bemutatni.
A bútor több önmagánál
Egyszerű és nagyszerű az az ötlet is, amely Svédországban mutatkozott be még 2016-ban. Ennek ez volt a lényege, hogy
átnevezték az IKEA termékeit a svédországi párkapcsolati és családi problémákkal kapcsolatos gyakori Google-keresésekre.
Ha rákerestél a problémádra a Google-ban, pontosan ugyanezzel a névvel találtál egy IKEA-terméket, ami talán segíthet javítani a helyzeten. De ha nem, legalább mosolyt csal az arcodra. Legyen szó arról, hogy Nehéz felkelteni a kamaszt (fúrógép) vagy Zavarba ejtő az apám (párna), Horkol a férjem (külön ágy), Nem tudja kimondani: szeretlek (tábla krétával), Nem akar összeköltözni (fogkefetartó), A fiam megeszi az összes kaját (spájz polc).
Kedvencünk: A lány kétértelmű jeleket ad (emeletes ágy).
Az IKEA az érzelmi kapcsolatra is épít ezekben a reklámokban, a humort, az innovációt és a márka alapértékeit ötvözi, mindez nagyon egyedivé és felismerhetővé teszi a hirdetéseit.