Előkerült a rejtélyes körülmények között eltűnt Whisper Ton: a hatásszünettel csupán az új üdítő márkájának bejelentéséhez szeretett volna figyelmet generálni.

Nemrég arról számoltunk be, hogy az egyik legismertebb magyar influenszer Instagram-oldaláról teljes egészében eltűntek a tartalmak, illetve a többi közösségi oldala is elnémult. Ekkor sokan feltették a kérdést: mi történt Whisper Tonnal?

A Blikk és egyes kommentelők azt feltételezték, hogy a megosztó véleményvezér azért némult el, mert durva kommentek érték, amiért részt vett az állami pénzből megvalósított Budapest Influencer Trip-en. Újabb találgatási lehetőségként az is benne volt a pakliban, hogy a Gazdasági Versenyhivatal retorziója utolérte az influenszert, ugyanis a napokban tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolták meg.

Amíg zajlottak a találgatások, egyre több kíváncsi követő kúszott Stenner Antal némaságba burkolózott Instagram oldalára, ahol csupán egy-két rejtélyes szövegezésű sztorit posztolt. Az eltűnés ezen a ponton már végképp gyanússá vált: az influenszer radikális lépése inkább tudatos figyelem felhívásnak tűnt, mintsem kétségbe esett visszavonulásnak.

Az eltűnés művészete

A követőknek nem kellett sokáig várniuk, hogy kiderüljön a misztikus eltűnés oka, ami nem volt más, mint tudatos marketingfogás. Aki attól tartott, hogy Suttogó Tónit esetleg a rosszindulatú kommentelők küldték kényszerszabadságra, megnyugodhat:

a híres influenszer csupán beállt a sorba, hogy piacra dobhassa saját italmárkáját.

A reklámvideó az eltűnéshez illeszkedően szintén egy drámai címet kapott: vége. A kisfilm úgy indul, mint egy átlagos leülős vlog, ahol a tartalomgyártó felvezeti követőinek, hogy vélhetően abbahagyja a szakmát. Ám, ahogy azt sejteni lehetett, a bejelentés elmarad, Tont megzavarja valami, majd kezdetét veszi egy kalandfilm, amiben azt követhetjük végig, hogy az influenszernek micsoda küzdelmeken kell keresztül mennie, mire megszületik a Sparkly névre keresztelt saját üdítőitala, ami júniustól 3 ízben elérhető. Az egyébként meglepően jól sikerült kisfilmben lelepleződik a gyümölcsös ital ereje is: aki megissza a Sparkly-t, az pillanatok alatt megkapja a Ton-hatást: azaz egyediségével kitűnhet a tömegből – legalábbis a reklámvideó szerint.

A videó alá érkező rajongói kommentek, ha bár egyetértenek abban, hogy az influenszer kezéből egy minőségi reklámfilm jött ki, kifejezetten negatív hangvételűek, hiszen valójában egy termék megjelenése miatt aggódtak kedvencük épségéért.

Érdemes hozzátenni, hogy Whisper Ton nem csak az ital márka kiadásával állt be az influenszer trendek vonzáskörébe, hanem magával az ötletes spot koncepciójával is. Hiszen épp a napokban jött ki az ő videójára ijesztően hajazó alkotás a BALAZS KICKS tulajdonosától, Pachert Balázstól, aki Balogh Levente pártfogásban szintén prémium kategóriás üdítőitalt dobott piacra.

De a legszebb az egészben (és talán ez a válasz arra a kérdésre, hogyan lehetett két influenszer üdítőital-bejelentő videója ennyire hasonló), hogy az elköszönő videónak álcázott, majd vadonban kalandozós hirdetés ötlete nem is a hazai piacon született meg: az eredeti My last video nevű reklámot egy amerikai YouTuber, vlogger és vállalkozó, Ryan Trahan adta, aki az új édesség márkáját leplezte le az apokaliptikus hangulatú alkotással. Whisper Ton és Pachert Balázs úgy tűnik, hogy ugyanabból az anyagból „inspirálódott”. És – ez már tényleg csak amolyan lábjegyzet – a mostani videó a már említett GVH vizsgálat miatt, minimum cinikus, hiszen a legvégéig nem derül ki, hogy ez bizony csak egy hosszú – és unalmas –reklám.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép:  Whisper Ton / YouTube )

Címkék