A művészeti kellékeket gyártó amerikai vállalat, a Crayola egy generációkon átívelő kezdeményezésbe fogott, hogy a felnőtteknek segítsen újra rátalálni a bennük élő gyermekre.

A legtöbb kampány elkészítése általában heteket, maximum néhány hónapot vesz igénybe, azonban a Crayola egy olyan egyedülálló kampányt alkotott, melynek elkészítése négy évtizedet vett igénybe. A márka ugyanis negyven évvel ezelőtt elkezdte gyűjteni a gyerekek alkotásait, hogy a publikumnak kiállításokon és múzeumokban mutathassa be.

Az 1885-ben alapított vállalat most úgy döntött, hogy visszaadja a rajzokat az eredeti készítőinek és ezzel együtt a történeteiket is megosztja a gyermeki kreativitás fejlesztésével kapcsolatban. A kampány legfőbb célja, hogy inspirálja a szülőket, hogy minél több kreatív pillanatot csempésszenek gyermekeik életébe.

A Crayola egy Campaign for Creativity nevű rövidfilm sorozatot is alkotott, amely három felnőtt történetét mutatja be, akik gyerekként részt vettek a Crayola művészeti programjában.

A kisfilmek mellett Crayola egy kutatást is készített, hogy felmérje a szülők kreativitással kapcsolatos felfogását. A jelentésből kiderül, hogy tíz szülőből kilenc fontosnak tartja gyermeke számára a kreativitást és úgy véli a kreativitásra való ösztönzés elengedhetetlen a fejlődéshez. A szülőnek azonban a 60 százaléka gondolja úgy, hogy gyermeke nem folytat elég ilyen jellegű tevékenységet. A felmérés szerint a szülők 33 százaléka küzd azért, hogy a mindennapi teendők mellett kreatív pillanatokat csempésszen gyermeke életébe.

Victoria Lozano, a Crayola marketingért felelős alelnöke elmondta, hogy:

Ezek a filmek csak néhány olyan történetet mutatnak be, amelyekkel találkoztunk, és amelyek a gyermekkori kreativitás maradandó értékét elevenítik fel. Azt is szemléltetik, hogy a szülőknek milyen kulcsfontosságú szerepük van abban, hogy gyermekeiknek segítsék az élethosszig tartó kreatív gondolkodásmód kialakulását, amely nélkülözhetetlen az életükben választott útjukhoz.

A kampány a közösségi médiát is segítségül hívja, hogy mind az ezer archívumában lévő műalkotást vissza tudja adni a készítőinek. A felhalmozott műalkotások nem mellesleg a világ egyik legnagyobb gyermekmű-gyűjteményének számítottak.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Forrás: Famous Campaings

(Borítókép: Sally Anscombe / Getty Images Hungary)

Címkék