A sportmárka minden idők legnagyobb marketing befektetésébe ugrott fejest, hogy megmutassa a teljesítményben rejlő zsigeri energiákat.

A Puma egy évtized óta először indított globális kampányt, hogy a sport nagy éve előtt megvillantsa erejét. A márka szerint a Forever. Faster. See The Game Like We Do a valaha volt legnagyobb marketing befektetésük, amelynek célja, hogy a Pumát a világ leggyorsabb márkájaként azonosítsák. Ezt a királyi jelzőt a márka úgy akarja elérni, hogy segíti a sportolókat a termékével eljutni a csúcsig – írja a MarketingWeek.

Richard Teyssier, a Puma márka- és marketingért felelős alelnöke elmondta, hogy ez a kampány az első olyan alkalom, amikor a Puma egyetlen üzenetet fogalmaz meg egy több kategóriából álló célközönségnek: a futball és a futás rajongóitól kezdve a kosárlabdán át a kézilabdáig mindenkinek szól az üzenet. Az alelnök azt is hozzátette, hogy az egységesség ellenére az üzenet megkülönböztető jellegű, hogy biztosítva legyen a megfelelő kapcsolat és rezonancia a célközönséggel.

Az április 10-én indult kampány többek között a televízióban, a közösségi médiában, és a kültéren fut. A kreatív kezdeményezésben olyan élsportolók szerepelnek, mint Jack Grealish, Luis Suarez és Neymar labdarúgók, valamint a futó Shericka Jackson és a kosárlabdázó Breanna Stewart.

A nagymacska sprintbe kezdett

Tavaly a Puma átszervezte marketingfunkcióját, és megkezdte a márka fellendítését célzó új stratégia végrehajtását – közölte Arne Freundt vezérigazgató az év elején, amikor a cég 2023-as pénzügyi eredményeiről számolt be. Az átszervezési projekt részeként a Puma marketingközpontját Bostonból a vállalat németországi központjába költöztette, valamint egy új marketing- és márkavezetői csapatot is verbuvált. 2023-ban a vállalat egy fogyasztói ismeretekkel foglalkozó csapatot is összehívott, hogy mélyebben megértse vásárlói bázisát.

Az előbb soroltakra, azért is volt szükség, mivel a Puma az elmúlt években csúnyán lemaradt közvetlen sportruházati versenytársaitól. A márka a YouGov BrandIndex, iparágvezető platform értékelése szerint a sportruházati ágazatban az utolsó helyen áll 14,7-es értékeléssel, szemben a Reebokkal (17,4), a New Balance-lal (20,1) és az Under Armourral (20,4). Nem meglepő módon az április 7-i adatok szerint a ranglistát a piacvezető Nike (31,1) és az Adidas (35,3) vezeti.

2013-ban a Puma bejelentette, hogy egyesíti sport- és életmódmarketing-tevékenységét, hogy gyorsabban tudjon tőkét kovácsolni a releváns sporteseményekből. Ezt követte 2014-ben a Forever Faster szlogen, amelyet egy évtizeddel később az új kampányban újra pozicionáltak.

A sportmárkák szempontjából izgalmas évnek nézünk elébe, hiszen a nyári olimpia, az UEFA labdarúgó Európa-bajnokság és más nagyszabású események is a láthatáron vannak.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Puma)

Címkék