Negyvenöt PR-ügynökség és kommunikációs szervezet fogott össze, hogy egy közös célért, az éghajlatváltozás elleni kampányon dolgozzon. Az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Programjának (UNDP) „Weather Kids” kampánya március 21-én indult, és eddig több mint nyolcvan országban jelent meg az összefogásnak köszönhetően.

A Weather Kids kampányban a világ minden táján gyerekek vették át az irányítást a televíziós időjárás-jelentések felett, hogy előrejelzést adjanak arról a jövőről, amelyben várhatóan élni fognak. Az adásokban figyelmeztették a nézőket az átlaghőmérséklet-emelkedéssel járó veszélyekre, amelyek akár már néhány évtizedes távlatban komoly kockázatot jelenthetnek az emberiségre és a világgazdaságra is. Az adások célja az volt, hogy (jelentős sajtóvisszhangot generálva) arra motiválják a felnőtteket, hogy változtassanak szokásaikon, így szolgálják gyermekeik jövőjét. Az ötlet megalkotója az Activista (egy amerikai kreatív ügynökség volt) – olvasható a Magyar Public Relations Szövetség közleményében.

A kampányhoz számtalan kis és nagy PR-ügynökség csatlakozott, többek között: az Egyesült Államok, Kanada, Ausztrália, az Egyesült Királyság, Észak-Írország, Írország, Franciaország, Németország, Ausztria, Svájc, Dánia, Svédország, Finnország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Csehország, Lengyelország, Bulgária, Románia, Moldova, Magyarország, Törökország, az Egyesült Arab Emírségek, Brazília, Argentína, Kolumbia, Kína és Hong Kong, India, Indonézia, Szingapúr, Thaiföld, Vietnam, a Fülöp-szigetek, Nigéria, Kenya, Dél-Afrika, Marokkó, Algéria, és Tunézia.

A közös PR-erőfeszítés sikeres volt, ami nemcsak a PR-ügynökségek, hanem a nemzetközi összefogások erejét és hatását is mutatja.

Az International Communications Consultancy Organisation (ICCO) novemberben jelentette be együttműködését az UNDP-vel, emellett létrehozott egy munkacsoport ( Climate Communication Task Force, CCT) a kapcsolódó projektek koordinálására. A munkacsoport célja a mostani kampánnyal az volt, hogy világszinten minél több organikus megjelenést szerezzen. A csapatnak társelnökként két szakember vezet:

  • Boaz Paldi, az UNDP kreatív igazgatója és
  • Chris Pratt, a Hill+Knowlton Strategies Better Impact leányvállalatának ügyvezető igazgatója

Boaz Paldi, az UNDP kreatív igazgatója, a CCT társelnöke elmondta:

Jól tudjuk, hogy a PR szerves részét képezi az éghajlatváltozás elleni küzdelemnek; ez a kampány is megerősítette ezt. Lenyűgözött, hogy az ICCO tagjai milyen nagy mértékben támogatták a Weather Kids programot. A sok különböző szervezet, ország, kultúra és nyelv összefogás iránti elkötelezettsége semmihez sem hasonlítható. Ez az eddigi legnagyobb méreteket öltő klímakampány, és reményt jelenthet a középpontjában álló gyermekek jövőjére nézve.

Chris Pratt, a CCT társelnöke hozzátette:

Megtiszteltetés volt Boaz mellett vezetni a CCT-t, és egy ilyen tehetséges PR-szakértőkből álló csoporttal dolgozni, akik fantasztikus megjelenéseket biztosítottak ennek a kampánynak világszerte. A kommunikációs iparág támogatásának mértéke és sokfélesége jól mutatja, hogy milyen fontos kérdés az éghajlatváltozás – hiszen mindannyiunkat érinti. Biztos vagyok benne, hogy a Weather Kids csak a kezdet a CCT számára.

Sztaniszláv András, az ICCO vezérigazgatója, valamint a Magyar PR Szövetség elnöke elmondta:

A PR nem csupán az üzleti célok megvalósítását segítheti, hanem olyan globális kihívásokra is megoldásokat kínál, amelyek az egész emberiséget érintik. Ez a kampány egy újabb példa arra, hogy a PR-nek vezető szerepet kell vállalnia a globális ügyekben és az emberiség jövőjének alakításában.

Ezt érdemes tudni a Magyar Public Relations Szövetségről (MPRSZ)

A magyarországi PR szakma érdekképviseleti, szakmafejlesztő és szolgáltató szerve. A szövetség 1990-ben alakult, több, mint 200 tagja között szabadúszók, ügynökségi munkatársak, vállalati kommunikációs csapatok, valamint egyetemi oktatók és társadalomkutatók is megtalálhatók.

Az MPRSZ a PR-szakemberek érdekvédelmét nemzetközi szinten ellátó, a közönségkapcsolati munka elismertségének növelésén munkálkodó szervezet. Tagjai és elnöksége kiállnak a fenntartható fejlődés, az üzleti etika és a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett, tevékenységük során pedig törekednek rá, hogy az együttműködésre törekvő, transzparens kommunikáció a versenypiaci gyakorlatban is megvalósuljon. Az MPRSZ határozottan fellép az ezeket az irányelveket korlátozó intézkedések ellen és szakmai rendezvényekkel, állásfoglalásokkal, képzésekkel, illetve kiadványokkal támogatja a Public Relations területe iránt érdeklődők fejlődését.

Az MPRSZ szakmai munkáját az Etikai Bizottság segíti. A szövetség a PR Excellence Hungary és az Employer Branding Award elnevezésű szakmai elismerések hivatalos odaítélője. Az MPRSZ az International Communication Consultancy Organisation ( ICCO) tagja, valamint stratégiai partnere a Chartered Institute of Public Relations (CIPR) és az International PR Association ( IPRA) szervezeteknek is.

(Borítókép: Magyar Public Relations Szövetség)

Címkék