Mitől lehet illegális a lehető legillegálisabb sör? Az alkoholtartalma miatt? Azért mert a legrosszabbat hozza ki az emberekből? Nem! Azért mert nők készítik – legalábbis ezt állítja a Muschicraft új kampánya.
A Muschicraft – nők vezette kézműves sörmárka – piacra dobta a The Most Illegal Beer nevű sörét, amivel arra tényre akarják irányítani a figyelmet, hogy több mint ötven országban még mindig tilos a nőknek sört főzni. A kampány részeként nők a világ minden tájáról egységesítik erőiket, és közösen felteszik azt a kérést, hogy valóban ésszerűek-e azok a hazájukban érvényben lévő sajátos törvények, amik korlátozzák őket a sörfőzés lépéseinek végrehajtásában.
A világ országainak egyharmadában ugyanis még mindig vannak olyan korlátozások, amik csak a nőkre terjednek ki.
A kampányfilm ezeket a korlátozó törvényeket veszi sorra a maga „girl power” hangulatot árasztó stílusában: A videóban az alkoholfőzés illegális folyamata látható, ugyanis ez a libanoni törvények szerint tilos. Az is kiderül, hogy Uruguayban, illetve további tíz országban nem szabad a nőknek gépeket tisztítani, emellett a nehéz tárgyak cipelése is tiltva van 22 országban, köztük Oroszországban.
A kampány határozott célkitűzése a szabályok megkérdőjelezése mellett az, hogy beszélgetéseket kezdeményezzen az egyenlőtlenség problémájáról, reménykedve abban, hogy ezzel egy kis lépést tehet egy olyan világ felé, ahol a mérleg nyelve nem billen el egyik nem irányába sem.
Sörünket a patriarchális világ elleni merész provokációként hoztuk létre. Ebben a világban a mérce a férfi: a sör a „férfiak” itala, a szabályokat a „férfiak írják”. Mi ezt akarjuk megkérdőjelezni. A változások mindig beszélgetésekből indulnak ki. Az a szándékom, hogy ezzel a sörrel beszélgetési témát adjunk az embereknek – beszéljenek a nemek közötti egyenlőségről és arról, hogyan érhetjük el azt
– fejtette ki Sophie Tschannett az ötlet kitalálója.
Szeméremajkakkal a szemérmetlen feminizmusért
A The Most Illegal Beer nevű sör palackjának grafikáját a szemérmetlen feminizmus jegyében úgy tervezték, hogy szeméremajkakra hasonlítson. Ezzel az enyhén provokatív lépéssel az alkotók arra akarják kényszeríteni az embereket, hogy kezdjenek el beszélgetni a témáról még akkor is, ha az eszmecsere kellemetlen vizekre evezhet. A kampány kezdeményezői úgy vélik, ezzel oldhatják a sörrel kapcsolatos nemi sztereotípiákat.
A kampányból származó bevételt egyébként a Women For Women International kapja: azonban ennél is tovább mennek a legillegálisabb sör megalkotói, ugyanis a termékből azokba az országokba is szállítani fognak, ahol a korlátozó törvények hatályban vannak. Így fognak találkozni a vagina dizájnos alkoholos itallal a diszkriminatív törvényekkel működő országok igazságügyi minisztériumai és törvényhozó szervei: a probléma ezáltal közvetlenül a probléma forrásához érkezik a Muschicraft szerint.
(forrás: Famous campaigns)
(Borítókép: Muschicraft – The Most Illegal Beer)