A brit reklámfelügyelet, az ASA betiltott egy Mango reklámot, ugyanis úgy vélték, hogy a márka plakátján szereplő modell egészségtelenül vékony.

Az Egyesült Királyságban a hirdetések szabályozásáért felelős független cég, az ASA „felelőtlennek” nevezte a Mango divatmárka céget, ugyanis megállapításuk szerint egy „egészségtelenül” vékony modell fotójával reklámozták a terméküket – olvasható a Marketing Beat cikkében.

A szóban forgó képen önmagában nincs semmi különleges: egy modell maga mellé eresztett karral áll és enyhén oldalra billentett fejjel néz bele a kamerába. A bejelentő azonban úgy vélte, hogy a modell túlságosan soványnak tűnik, ezért felelőtlenség lenne hagyni, hogy a márka ezzel reklámozhassa magát.

Az ASA végül helyt adott a panasznak, illetve arra is rámutatott, hogy a modell felsőteste és csípője valóban nagyon vékonynak tűnik, valamint a karjai és teste között is óriási hézag van, amely szintén azt a látszatot erősíti, hogy a modell már nem feltétlenül tartozik az egészségesnek vélt kategóriába. A megállapítás hatására a független szabályozó cég kérdésekkel kereste fel a Mangót, azonban a fast fashion márka nem válaszolt, ami az ASA szerint további aggodalomra ad okot.

A szabályozó cég végül egyértelműen kijelentette, hogy a reklámnak az említett formában nem szabad többet megjelennie, ezzel egyetemben arra kérte a Mangót, hogy ezentúl felelősségteljesen álljon a reklámtartalmak készítéséhez, tehát ne jelenítsen meg olyan modelleket, aminek következtében az egészségtelenül vékony külső normalizálódik.

Nem ez az első eset

Nem új keletű probléma, hogy a szabályozó hatóságnak be kell tiltania az irreálisan vékony modelleket megjelenítő hirdetéseket. Tavaly nyáron például a Warehouse divatmárka egyik reklám fotóját tiltották be, mert a modellnek feltűnően kiállt a csípőcsontja. Az ASA szabályzata szerint ugyanis a márkáknak nem szabad olyan képekkel reklámozni magukat, amelyek úgy láttatják a modelleket, mintha egészségtelen testsúlyúak lennének. Az ASA egy 2021-es panaszt követően áttekintette a testképeket érintő szabályozásait, ennek hatására a következő hónapokban fogja közzétenni a belső vizsgálat eredményeit.

(Borítókép: NurPhoto/ Getty Images)

Címkék