A másfél perces videó az Újrahasznosítás Világnapjára készült, környezettudatosságra nevel, miközben Marie Kondo hajtogatni is megtanítja a nézőket.
Bármennyire is valószínűtlen párosításank tűnik elsőre, mégis telitalálat, hogy a a Publicis Groupe-hoz tartozó LePub ügynökség Marie Kondót szerződtette a Barilla tésztamárka új kampányához. Ugyanis a szelektálás királynője a számára már nem „örömet szerző” ruhadarabokat online értékesítés után Barilla tésztás dobozokba csomagolva adja fel újdonsült tulajdonosuknak, újrahasznosítva a csomagolást és arra ösztönözve az embereket, hogy használt ruháikat inkább értékesítsék, mintsem kidobálják.
Az Újrahasznosítás Világnapja alkalmából indított Secondhand Box oktatóvideó stílusban elkészített másfél perces kampányvideójában Kondo bemutatja, hogyan kell összehajtogatni a kisebb, közepes és nagyméretű ruhadarabokat, hogy azok beférjenek a Barilla ikonikus kék, különböző formájú és méretű tésztás dobozaiba, majd a védjegyévé vált hála gesztussal búcsút mond egykori tulajdonának. Ezután még azt is megmutatja, hogyan kell lezárni a dobozokat és elhelyezni rajtuk a címkéket.
Ugyanúgy, mint bárki más, mi is szeretünk vásárolni, de ha a fenntarthatóságról van szó, ideje szembenézni a tényekkel; a fogyasztás jelentős környezeti lábnyomot hagy maga után. Ezért, amikor lehetőség nyílik használtan vásárolni vagy spórolni a csomagoláson, a márkáknak és a vásárlóknak élniük kell ezekkel a módszerekkel
– ez a fajta gondolkodásmód vezette a Barillát arra, hogy új kampányát a világhírű rendrakási szakértő és bestseller író, Marie Kondo főszereplésével adja ki. Ilaria Lodigiani, a Barilla marketing vezetőjének nyilatkozata így folytatódik:
A Barillánál elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság előmozdítása iránt, méghozzá minden tevékenységünkben. A Marie Kondóval való együttműködésünk a bolygó iránti szeretetünk jeleként a környezeti kihívások megoldására irányuló folyamatos erőfeszítéseink bizonyítéka. A tésztásdobozok újrahasznosításával igazodunk a csomagolási hulladék csökkentése és a környezetbarát gyakorlatok népszerűsítése iránti elkötelezettségünkhöz.”
A Barilla szerint a fogyasztók egyre inkább tisztában vannak a fast fashion hátrányaival, így nagyobb számban választják a használt vagy fenntarthatóbb lehetőségeket.
Erre reflektálva a kampány célja mindenkit arra bíztatni, hogy egy tésztadoboznyi pozitív hatást gyakoroljon a környezetre.
(Forrás: AdAge)