Emerald Fennel Saltburn című filmjének egy elhíresült jelenetéből inspirálódva készítette el új fürdőbombáját a Lush.
A Lush új fürdőbombát dobott piacra; fehér színű, tejes és sós, illetve férfi modellekkel hirdetik. Laikus vásárlóként könnyen gondolhatnánk azt, hogy a cég legújabb, Saltbomb nevet viselő termékének bevezetése csak egy módszer arra, hogy a nők után a másik nemet is bevonják a fürdőzés kényeztető örömeibe, ezért a csupasz design.
A teljes képhez viszont hozzátartozik, hogy az új fürdőbombát Emerald Fennell legújabb filmjének, a Saltburn című fekete komédiának egy hírhedt jelenete ihlette. Eddig még ez is rendben van, de aki látta a filmet, joggal húzhatja fel a szemöldökét a Lush dobásán.
(Akit esetleg eddig még elkerült az itthon az Amazon Prime-on bemutatott Saltburn című film és annak utóhatása, a a spoilerek lehetséges felbukkanásának tudatában görgessen tovább.)
Kényeztető fürdő
Tehát a film egyik fő karaktere (a Barry Keoghan által alakított) Oliver újdonsült barátjánál, a gazdag, arisztokrata Felixnél (Jacob Elordi), és annak családjánál tölti a nyarat egy kastélyban. A két férfi közötti viszony egészen egyedi, és a történet végéig folyamatosan változik, hogy nézőként mit látunk bele kapcsolatukba. A filmnek több polgárpukkasztó jelenete is van, köztük egy kifejezetten emlékezetes, amikor Felix egy kádban okoz örömet saját magának, miközben Oliver titokban magába szippantja ezt a látványt, ahogy később a leengedett fürdővíznek az utolsó cseppjeit is..
Az explicit fürdőkád-jelenet hetekig TikTok téma volt (ahogy a film több pillanata is virálissá vált), olyannyira, hogy a platformon tevékenykedő kisvállalkozók például ebből a jelenetből inspirálódva dobtak piacra illatgyertyákat Jacob Elordi Bath Water néven (többek között tonkabab, vanília és dohány illatban).
Úgy tűnik, a Lush sem akart kimaradni ebből a trendből, és felült a Saltburn-hullámra, azaz esetünkben inkább a film kádvízéből merített ötletet. Sóbombájuk, ami – reflektálva a filmre – a Saltbomb nevet kapta, a termékleírás alapján sós, tejes, ölelő fürdővizet ígér, ami annyira selymes, hogy minden cseppjét megbecsüljük majd.
Come and relax, or vice versa...
– olvasható oldalukon a fürdőbombához szánt szlogen, ami magyar fordításban nem üt annyira nagyot, mint eredeti nyelven. Ugyanis magyarul a „gyere és lazíts” helyett inkább a „menj el, és pihenj” lenne az értelmesebb fordítás. A menj el-rész pedig természetesen nem a távozást jelenti.
Ahogy a film, úgy a Lush húzása is megosztóra sikeredett, de annyi biztos, hogy elérte a célját, hisz beszélnek róla. Mint real-time marketing is kiváló példa, ugyanis a márka talált egy aktuális beszédtémát, amit a saját márkájához tudott alakítani termékszinten, mindezt pedig gyorsan és profi módon tette. Az sem hátrány a márka számára, hogy a Saltburn főleg a TikTok-on ment hatalmasat, ami történetesen pont az a felület, ahol a Lush az elmúlt hónapokban új erőre kapott. Ugyanis tiktokkerek ezrei készítenek arról tartalmakat, hogy esténként a készletükből épp milyen Lush fürdőterméket vetnek be a minél kényeztetőbb pihenés reményében.
Tehát ebben a kampányban találkozott a humor, az aktualitás, a virális téma, az arculathoz passzoló termék és a platform. Ez a kampány a marketing és a popkultúra csillagainak tökéletes együttállása.
(Borítókép: Lush)