David és Victoria Beckham az Uber Eats új Super Bowl-reklámjában szerepel, ahol a 2023 októberében bemutatott Netflix-dokumentumfilmjük egyik ikonikus pillanatát alkotják újra.
Az Uber Eats legújabb reklámja elméletileg csak egy teaser, amelyet teljes egészében a február 11-i Super Bowl alatt sugároznak majd, a gyakorlatban viszont már most neki ítéljük a „speciálisan az amerikai foci döntő időszakára gyártott legötletesebb reklám” díját.
A videóban Victoria Beckham „My dad had a Rolls-Royce” (apámnak Rolls-Royce-a volt) felirattal ellátott pólóban ül egy kanapén, és arról mesél a kamerának, hogy férjével benne lesznek egy kis reklámban – mondja mindezt olyan hangsúllyal, mintha csak egy megyei csatorna napközben sugárzott kisköltségvetésű hirdetéséről beszélne.
Ekkor férje bedugja a fejét a szobába, és arra kéri, legyen őszinte. Így Victoria bevallja, hogy igazából egy nagy reklámban szerepelnek, amit a baseball, vagy a hoki meccs döntője alatt fognak bemutatni. A reklámban pedig Jessica Aniston is benne lesz. A kisfilm azzal a felirattal zárul, hogy
Whatever you forget this Sunday, remember Uber Eats.
– azaz, bármit is felejts el ezen a vasárnapon (majd a meccs napján), emlékezz az Uber Eatsre. (Tekintvén, hogy nem baseball, nem jégkorong, hanem amerikai foci döntőről van szó, illetve Jennifer Aniston sem Jessica.)
A reklám (amit a Special Group ügynökség készített Jake Szymanski rendezésében), azért zseniális, mert a Beckham házaspár 2023 októberében megjelent dokumentumfilmjének egyik elmémesült jelenetét vette alapul, ahol Victoria épp arról beszél a kamerának, hogy szerény gyerekkora volt, munkásosztálybeli családból származik. Ekkor néz be David Beckham a szobába, aki csak annyit mond feleségének, hogy legyen őszinte. Ezt többször is megismétli, ugyanis Victoria megpróbál kitérni a válaszadás alól, végül mégiscsak kinyögi, hogy az apjának a 80-as években volt egy Rolly-Royce autója.
A dokumentumfilm ezen jelenete vírusként lepte el az internetet, hiszen amellett, hogy a nézőknek nagyon tetszett a páros kémiája, a jelenet kifejezetten szerethetőre és humorosra sikeredett. A házaspár ezt a mémet már akkor meglovagolta, ugyanis Victoria Beckham – aki énekesi karrierje után a divattervezés felé vette az irányt – tavaly novemberben piacra dobta a híres felirattal ellátott pólót, amit potom 150 dollárért (átszámítva körülbelül 53 ezer forintért) bárki megvehet.
Bár a párnak nem jutott eszébe, hogy ki az a Jennifer Aniston, sem a Super Bowl, a reklám február 11-én kerül adásba, amikor a Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers ellen játszik, de már most borítékolható, hogy az Uber Eats nem csak az aznap este sugárzott reklámjának, hanem ennek az ötletes teasernek köszönhetően is nyereségesnek könyvelheti majd el a focidöntő időszakát, amire a nagy cégek és márkák mindig különlegességekkel készülnek. (Idén például Martin Scorsese is rendez Super Bowl-reklámot, erről korábban itt írtunk.)
Az Uber Eats nem először készített hirdetést a közösségi médiában vírusként terjedő videóból. Szintén hasonlóan ötletes kampányuk volt, amikor Kendall Jennert állították a kamerájuk elé:
Ugyanis a modell a családjával közös reality műsorban égett be nagyon, amikor kiderült, hogy nem tud uborkát vágni. Legalábbis erre lehetett következtetni abból, hogy szinte keresztbe tett kézzel tartotta a zöldséget és a kést, amivel hosszú percekig szerencsétlenkedett. Az erről készült videót rengetegen osztották meg, az idősebbik Jenner lány hetekig vicc tárgya volt a social felületeken, de amikor megjelent az Uber Eats plakát, fordult a modell megítélése.
Ha az Uber Eats akkor nem is nyerte meg magának az internetes mémkultúra rajongóit, a Beckham reklámmal már biztosan sikerült neki.
(Borítókép: Uber Eats)