Az IAB új jelentése szerint a digitális reklámköltés nagy részét az Egyesült Államokban továbbra is a search és a display hirdetések adják.

Az adatvédelmi szabályok és az általános gazdasági nyugtalanság miatt az amerikai hirdetők továbbra is online reklámokba fektetik a pénzüket. 2023-ban rekordot jelentő 225 milliárd dollárt költöttek digitális hirdetésekre az Egyesült Államokban – ez derült ki az Interactive Advertising Bureau (IAB) április 16-án közzétett, az online reklámbevételekről szóló kutatásából – olvasható a MarketingBrew oldalán.

A rekord ellenére a korábbi évekhez képest ez az összeg némi lassulást jelent: 7,3 százalékos növekedést éves szinten, szemben a 2021 és 2022 közötti 10,8 százalékos növekedéssel.

  • Az is kiderült a jelentésből, hogy a kiskereskedelmi médiából származó bevétel éves szinten 16,3 százalékkal nőtt, 2023-ban pedig 43,7 milliárd dollárt ért el.
  • A videós reklámbevételek éves szinten 10,6 százalékkal ugrottak meg, és 52,1 milliárd dollárra emelkedtek, a streaming pedig mintegy 22 milliárd dollárral járult hozzá ehhez a kiugráshoz. A IAB az eredményeket látva arra számít, hogy az élő sportközvetítésbe történő befektetések lesznek azok, amik még inkább felpezsdítik az utóbbi kategóriát.
  • A közösségi hirdetések éves szinten 8,7 százalékkal 64,9 milliárd dollárra nőttek.
  • Az audiohirdetések 18,9 százalékkal lettek magasabbak, elérve a 7 milliárd dollárt. Ez az adat számos podcast hirdetést foglal magában.

A jelentés szerint a search és a display hirdetések, a digitális hirdetési ökoszisztéma magja: ezek 5,2 százalékkal 88,8 milliárd dollárra, illetve 4 százalékkal 66 milliárd dollárra ugrottak.

A nehéz körülményekből fakadóan a szakmabelieknek magából az iparágból érkező gyors változásokkal kell megküzdeniük. A Google és az Apple tovább folytatja a befektetéseket, amelyek azokat a technológiákat igyekeznek felkarolni, melyek az adatvédelem megőrzésére szolgálnak. Ebbe azok is beleértendők, amik a Google harmadik féltől származó cookie-k fokozatos kivezetését és az Apple által az iOS-eszközökön történő adatgyűjtést korlátozzák.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Qi Yang / Getty Images)

Címkék