A Netflixes reklámokba is beférkőzik a mesterséges intelligencia, ráadásul már a műsorok közben is megjeleníthetik ezeket a nézőknek.

A nézők általában nem szeretik, ha valamilyen reklám megszakítja az általuk nézett műsort, sem a YouTube, sem a Netflix esetében. Most a streamingszolgáltató mégis egy lépést tesz az újabb reklámok felé, pedig indulásukkor a céljuk pont az volt, hogy megszakítások, hirdetések nélkül nézhesse mindenki a számára érdekes tartalmakat.

A mesterséges intelligencia bevonásával bármilyen terméket be tudnak majd csempészni egy képre, ami valamelyik általunk ismert műsorból származik. Így akár a Bridgerton család nappalijába, vagy a Wednesday sorozat kollégiumi szobájába is tudnak tenni promóciós terméket. Azonban fontos, hogy ezt nem a műsorba helyezett termékmegjelenítésként kell elképzelni, hanem vagy felbukkanó ablakként, vagy a szünet közben megjelenő képként.

Nem meglepő, hogy a streamingszolgáltató újabb és újabb ötletekkel áll elő, hiszen nemrég bejelentették, már 94 milliónál is több reklámcsomagos előfizetőjük van, ami a tavaly évben elért 40 milliót messze túlszárnyalja. Egyelőre még nem tudni pontosan, hogy milyen formában véglegesítik az új ötletet, azonban fejlesztés alatt van két funkció is, amely a képernyőn való megjelenítésre és az interakció ösztönzésére öszpontosít.

Amy Reinhard, a cég hirdetési üzletágának vezetője azt is elmondta nyilatkozatában, hogy a reklámos csomag előfizetői átlagosan havi 41 órát nézik a Netflixet, ebből pedig nagyjából 3 óra a reklámok megtekintése. A várhatóan 2026-ban debütáló újítás meglepő döntésnek tűnik, hiszen 2019-ben még azt nyilatkozta Reed Hastings társalapító, hogy nem akarnak reklámokat a platformra, majd 2022-ben a reklámos előfizetések felé fordultak. A Hulu mintájára bevezetett reklámokhoz hasonló megoldást nemrég a YouTube jelentett be, a platform azonban a AI-t csak az időzítéshez használja fel.

Címkék