Nem mondanánk, hogy a márkáknak annyira egyszerű helyzetük lenne 2025-ben, mivel annak ellenére, hogy egyre több platformon tudják hirdetni magukat, annál nehezebben tudják a versenytársakat megelőzve megszólítani a fiatalabb közönséget. A Facebook, az Instagram, a YouTube és a TikTok már mind bejáratott felületeknek számítanak, ahol a legtöbb vállalat képviselteti magát, ám az igazán fiatal generációt, az alfákat nem ezek egyikén lehet a leggyorsabban elérni.
Ahogy arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, a Roblox játékplatformon – amit David Baszucki és Erik Cassel mérnökök fejlesztettek ki, hogy megtanítsák a gyerekeknek a játékkészítés alapjait – egyre több brand képviselteti magát, ami egy intő jel arra, hogy a márkák készek meghódítani ezt a felületet is. Többek között a Chipotle, a Samsung, a Vans, a McDonald's, a Gucci és a Nike is jelen vannak, ám a megjelenésük már felvetett némi aggályokat. A legfőbb gondot az jelenti, hogy a hirdetések egyelőre nemigen vannak szabályozva, ami tekintve, hogy gyerekek találkoznak velük – akik egyrészt nem fogják fel, hogy reklámmal van dolguk, másrészt nem tudják kellő kritikával kezelni a látottakat –, elég problémás. Ugyanakkor tény, hogy a brandek a burkolt hirdetésekkel növelhetik a termékek iránti elköteleződést és formálhatják a fogyasztói preferenciákat. Na, de milyen áron?
Az előadók is megtalálták a kiskaput
Érdemes megemlíteni, hogy nemcsak a brandek, hanem az előadók is készek növelni a rajongói bázisukat a Robloxon, mivel Cher, a Coldplay és Zedd már mind belevágtak egy-egy projektbe, amelynek részeként a felületen lévő játékokban jelentek meg valamiképp. Legutóbb a Kidz Bop gyerekbanda állt elő egy ehhez hasonló ötlettel, amikor a Gamefam fejlesztőivel karöltve a Kidz Bop 50 nevet kapó albumuk egyik dalát, a Certified BOP-ot csempészték bele a Really Easy Obby játékba, illetve más módokon is feltűntek a virtuális térben – köztük digitális hirdetőtáblákon és személyre szabott avatarokon.
Mint ismert, a bandához tartozó gyerekek popdalokat dolgoznak fel, ám eddig főleg olyan tévécsatornákon bukkantak fel a hirdetéseik, mint például a Nickelodeon. A jövőben sem mondanak búcsút a reklámozás ezen formájának, viszont az Alfa generációt már inkább a Robloxon keresztül próbálják bevonzani.

A Kidz Bopnak egyébként még könnyű dolga is van, mivel fiatalokból álló bandáról beszélünk, ám a 79. életévében járó Chernek már annál nehezebb megszólítani ezt a generációt – már csak azért is, mert egy részük nem feltétlen hallott róla. A Robloxon való hirdetés ugyanakkor számára is nyerő módszerré vált, mivel az adatok szerint a Spotify-on 20 százalékkal nőttek új albumának a streamelési számai a 17 év alatti felhasználók körében, és 18 százalékkal a 18-22 éves korosztályban. Míg a Kidz Bopnál a platformon való megjelenésük több mint 274 millió látogatót vonzott.
Cher, a Coldplay és a Kidz Bop esetében is egy olyan módszert alkalmaztak, hogy nem klasszikus hirdetést helyeztek el a játékokban, hanem a reklám kvázi beleolvadt a játékmenetbe, nem megakasztva azt.
Sőt, az év elején a Robloxon tűnt fel a Differin bőrápoló márka, amely interaktív játékokat kínált, illetve a terméket tartalmazó blokk feltöltésével jutalmat is adott a felhasználóknak.
Nő az érdeklődés
Hogy a brandek és az előadók miért éppen a Roblox felé fordultak, arra igen egyszerű a magyarázat: a Civic Science véleménykutató cég szerint az Alfa generáció 65 százaléka a felületen játszik, így itt érhetőek el a legkönnyebben. Bár a márkák továbbra is főképp a Z generációt célozzák meg, amelynek tagjai egyre vásárlóképesebbek, az érdeklődés az előbb ismertetett okokból kifolyólag folyamatosan nő az alfák iránt is.
A Z és az Alfa generáció játszi könnyedséggel mozog mind a való életben, mind a digitális térben. Számukra ez a világ kiterjesztése. Tehát úgy, ahogy egy márkával egyébként 3D-ben, a valóságban kapcsolatba lépnél, ezt ugyanúgy megteheted a Robloxon
– nyilatkozta Ricardo Briceno, a Gamefam egyik üzletágának igazgatója.
Briceno emellett azt is kiemelte, hogy ugyan sok márka szeretne egy saját világot megteremteni a felületen, és a játékosokat magukhoz csalogatni, ez egy nagy kihívás. Inkább azt javasolta, hogy a brandek egy meglévő közönséghez próbáljanak meg szólni, így nagyobb eséllyel profitálnak ebből. Az kétségtelen, hogy a Roblox nagy segítséget nyújthat a fiatal generáció elérésében, ám Briceno szerint annak ellenére, hogy egy online felületről beszélünk, a márkáknak nem szabad megfeledkezniük arról, hogy a platform valamennyire valóságos.
Ha felmész a Robloxra, az olyan, mintha Disneylandbe tartanál. Ha Disneylandben vagy, fel akarsz ülni egy Star Wars hullámvasútra, de nem akarod megnézni a filmet vagy Star Warsról szóló hirdetőblákat nézni
– említette meg.
Az igazgató kihangsúlyozta, a marketingszakembereknek egyfajta kísérleti jelleggel kell tekinteniük a Robloxra, ahol nem a hagyományos hirdetés eszközeivel kell élni. Hozzátéve, a brandeknek legfőképp arra kell koncentrálniuk, hogy vonzó eseményeket hozzanak létre.
Végső soron a célközönséged olyan emberekből áll, akik egyszerre több helyen vannak jelen, és minél inkább képes vagy a megfelelő üzenettel a megfelelő pillanatban a megfelelő platformon megkörnyékezni őket, annál sikeresebb lesz a marketingkampányod.