Akár a való életben szeretnék kifejezni támogatásukat, akár exkluzív tartalmakat keresnek, a Spotify olyan funkciókat kínál a zenehallgatóknak, amelyek erősítik a rajongók és a művészek közötti kapcsolatokat: Listening Party-k, visszaszámláló oldalak, élő hírfolyam és klipek is közelebb hozzák az élményt az emberekhez. Mi több, a szerencsések már élőben is találkozhatnak kedvenceikkel. De miért jók ezek az exkluzív események? Erre kerestük a választ néhány konkrét példa segítségével.
újszerű kapcsolatteremtési mód
A Spotify 2023 decemberében indított el egy új kezdeményezést, amelynek lényege, hogy zenehallgatási partikon (Listening Party) keresztül közvetlenül összeköti az előadókat a rajongókkal, akik így együtt ünnepelhetik egy-egy új dal vagy album megjelenését. A szolgáltatás lehetőséget biztosít egy újszerű kapcsolatteremtési módra a rajongók és a művészek számára egyaránt.
A lehetőségnek köszönhetően a zenehallgatók olyan hangalapú bulikhoz csatlakozhatnak, amelyeken a művészek is részt vesznek. A rajongók meghallgathatják az előadók dalait, illetve online beszélgethetnek velük. Mindez a Spotify alkalmazáson belül történik. Pontosabban történt, a kezdeményezés ugyanis az idő múlásával szintet lépett,
a rajongók már személyesen is találkozhatnak kedvenceikkel.
Merülés Billie Eilish világában
2024 legemlékezetesebb ilyen jellegű eseményei Billie Eilish harmadik stúdióalbuma, a Hit Me Hard and Soft megjelenése apropóján rendezett immerzív rajongói partik voltak, amelyet Londonban és Szöulban is megrendeztek. A látogatók az album vizuális anyagán keresztül merülhetnek el Eilish és új lemeze világába. Ahogy jöttek az újabb és újabb számok, úgy merültek egyre mélyebbre a koncepcióban és a zenében is. Az immerzív élmény Szöulban új szintre emelkedett, hiszen a K-pop sztár, JENNIE is részt vett az eseményen. A parti végén a dél-koreai sztár tette fel a közönség kérdéseit Eilish-nak.
Már szemtől szembe megy a buli
JENNIE, a legnépszerűbb női K-pop banda, a Blackpink énekesnője már szóló előadóként is sikert sikerre halmoz, dalait havonta több mint 40 millióan hallgatják a Spotify-on. Az énekesnő első szólólemeze, a Ruby 2025. március 7-én jelent meg. Másfél héttel a debütálás előtt, február 27-én a Spotify egy hatalmas bulit rendezett 200 rajongónak Szöulban, amelyen maga JENNIE is részt vett. A Rubify elnevezésű eseményen a rajongók közelebbről is megismerhették a dél-koreai sztárt. Szó szerint, ugyanis a korábbi, kizárólag hangalapú bulikkal szemben ez már „IRL”esemény volt, azaz a rajongók a való életben találkozhattak az idollal. A hallgatók így nemcsak egy koncerten, hanem egy bensőséges, személyes élmény keretében „merülhettek el a lemezben”. A fotózkodási lehetőségek mellett a résztvevők Rubify-merchet is vásárolhattak.
JENNIE és a Spotify kapcsolata egyre szorosabb, az előadó 2024-ben a nyolcadik helyen végzett a Spotify Wrapped globális K-Pop előadói listáján. Az album megjelenés előtt debütált számai – a Dominic Fike közreműködésével készült Love Hangover és Doechii-val közös ExtraL – szintén jól debütáltak, mindkettő dal már a megjelenés napján betört a Top 50 globális listára. JENNIE zenéje ráadásul a nagy globális lejátszási listákon is reflektorfénybe került, köztük a K-Pop ON! és a mai legjobb slágerek listákon.
Jungjoo Park, a Spotify dél-koreai zenei vezetője szerint
a Ruby már most egy meghatározó mérföldkő, a vállalat pedig megtiszteltetésnek érezte, hogy összeboronálhatta a lelkes rajongókat erre a különleges eseményre.
Lady Gaga mindenben az első
Talán még ennél az élménynél is exkluzívabb volt a szintén február 27-én, a Greenpoint Terminal Warehouse-ban rendezett Listening Party és Little Monster Press Conference, vagyis sajtótájékoztató, amelynek keretében Lady Gagát kérdezhették legnagyobb rajongói. Az énekesnő új nagylemeze, a MAYHEM március 7-én debütált, ennek apropóján szervezték meg az eseményt. A sajtótájékoztatón kizárólag rajongók vetettek részt, újságírók nem ülhetett be vagy kérdezhetett a popsztártól. Az eseményen 200 rajongó hallhatta még a premier előtt az albumot.
A globális sajtótájékoztató amolyan szerelmes levélként szolgált a rajongóknak, akik végigkísérték az énekesnő páratlan karrierjét, és Lady Gagának is lehetőséget adott arra, hogy közvetlenül szóljon a számára legfontosabb közönséghez. „Karrierem kezdete óta mindig is a közösség volt számomra a legfontosabb” – fogalmazott az énekesnő az esemény előtt Sulinna Ongnak, a Spotify zenei szerkesztősége vezetőjének.
Azért akartam ezt a Spotify-jal együtt csinálni, hogy megünnepeljük a közösséget (...) és lehetőséget adjunk a rajongóknak, hogy feltehessék az összes kérdést, amit az elmúlt majdnem 20 évben fel akartak.
– mondta az énekesnő.
Lady Gaga, a kreatív csapata, valamint a Spotify közötti együttműködése az énekesnő korábbi klasszikus sajtótájékoztatóit idézte. A Spotify (a vállalat szavaival élve) elkötelezett a hallgatók előtérbe helyezése iránt, amire ez az esemény is rámutatott. A sajtótájékoztató az első olyan Spotify-esemény volt, amely ennyire aktívan vonta be a rajongókat, hogy azok még közelebb érezhessék magukat kedvenc előadójukhoz. Bár a korábbi Listening Partyk is hasonló élmények voltak, ezen a sajtótájékoztatón a rajongók vették át az irányítást.
Bár a vállalat megtehette volna, hogy egy rakás újságírót hív meg az eseményre, mégis a rajongók köré húzta fel az eseményt.
A TechRadar újságírója – aki maga is Lady Gaga-rajongó – úgy fogalmazott, nem tudnék még egy olyan streamingszolgáltót mondani, amelyik ilyen, a rajongók által irányított rendezvényt tartott volna egy neves előadóval.
Szeretném, ha a Spotify gyakrabban kihasználná a sokak által várt zenei megjelenések előnyeit, mert tudom, hogy van tere az ilyen jellegű, zenei streamingplatformok által szervezett eseményeknek. Az emberek meg fogják nézni őket. Az Apple Music előadói interjúihoz hasonlóan ezek mind olyan dolgok, amelyeket a rajongók elvárnak az általuk használt zenei streamingszolgáltatóktól
– fogalmazott a szerző a sajtótájékoztató kapcsán. A Spotify tehát kiválóan ráérzett arra, mit kell tennie ahhoz, hogy a streaming platform szerepből kilépve az offline térben is megvesse a lábát, úgy hogy ezzel a rajogóknak kedvezve különösebb erőlködés nélkül a brandjét építse.