A Betone Studio az Egyszer lent című podcastsorozat alapján készítette el az első hazai podcastkönyvet, amely arról szól, hogyan lehet kikerülni egy tetszőleges krízisből. A MediaFuture-nek Román Balázs creative producer, a könyv főszerkesztője beszélt a különleges kiadványról.

Az Egyszer lent a Betone egyik első podcastjeként indult, és 2019 óta több mint 70 ember történetét mutatta be. A műsorban ismert és kevésbé ismert emberek vallanak bukásokról, küzdelemről, elfogadásról és megbékélésről – olyanok, akik nem adták fel, és megtalálták a visszautat az életbe.

Az erőt adó, inspiráló történetek már könyv formájában is elérhetőek: 13 ember (Bajzáth Sándor, Bánlaki D. Stella, Blatnyák Zoltán, Dani Gyöngyi, Karafiáth Orsolya, Kovácsovics Fruzsina, Mazzag Izabella, Mózes Zsófia, Néder Panni, Sárospataki Albert, Szilágyi Gábor, Varju Péter és Zsiga Melinda) igaz története mutatja meg, hogy a legnehezebb helyzetből is fel lehet állni. Ahogy a kiadvány beharangozójában fogalmaznak, „az Egyszer lent felhívás cselekvésre, kitartásra, és az önmagunkba vetett hit megtalálására.”

Különleges történeteket dolgoz fel az első hazai podcastkönyv

„Mutatunk példákat, konkrét emberek valódi történeteit, amelyek betekintést adnak abba, hogy hogyan küzdöttek meg egy-egy krízishelyzettel. Az ő történetük példa arra, hogyan lehet leszámolni az evészavarral, a Parkinson-kórral vagy éppen a mentális problémákkal” – mondta el a megjelenés kapcsán kérdésünkre Román Balázs creative producer, a könyv főszerkesztője.

"Mindegyik történetnek nagyon fontos eleme, hogy ezek az emberek elsősorban saját elhatározásukból, saját döntésük eredményeképp tudtak kilábalni helyzetükből. Ezt azért tartom fontosnak, mert az az egyik alapvetése a könyvnek, hogy mindenféle krízisből vagy problémából ki lehet kecmeregni, de a kulcs a probléma elszenvedőjének kezében van. Természetesen különféle nehézségek lehetnek, de az hogy hogyan kezelem, hogyan reagálok, az mindig saját döntés."

Több kiadást is terveznek

Az Egyszer lenthez kifejezetten olyan tipikus krízishelyzeteket válogattak össze, amelyekkel sok ember szembesül. Fontos szempont volt az is, hogy sokan tudjanak azonosulni velük. A kiadványban így olyan témákat is érintenek, mint az egészséget veszélyeztető krízisek vagy az anyagi problémák.

"Első körben kíváncsiak vagyunk arra, hogy mennyire lesz népszerű, mennyire működik üzletileg, egyáltalán ki tudunk-e adni többet. Ha erre van olvasói igény – márpedig szerintem van – évente szeretnénk kiadni egy újabb kötetet" – folytatta Román Balázs.

"Az egész mögött az a cél vezérelt, mint a műsor koncepciójánál is, hogy azt az attitűdöt, hogy rajtad múlik, hogy az adott krízisből hogyan tudsz kikecmeregni, ezt adjuk tovább, mert sok embernek segíthet visszatérni az élet napos oldalára"

– tette hozzá a producer, aki szerint a sztorik így elérhetnek olyanokhoz is, akik nem hallgatnak podcastokat, de azok relevánsak lehetnek számukra.

A könyvet, amelyet az interjúrészletek mellett a háttérbeszélgetések során elmondottak alapján is kiegészítettek, Zsiga Henrik szerkesztette, aki íróként ismert és kreatív írással is foglalkozik. Az A5-ös méretű kiadvány kemény borítást kapott, hogy tartós legyen. Azt remélik, hogy olvasói többször is kézbe fogják venni, így többször visszatérő olvasmányélményt jelenthet.

Címkék