A Google a mesterséges intelligencia területén megvalósított innovációk, valamint a már meglévő keresés- és felhő alapú megoldások erősségeinek tulajdonítja a kiemelkedően sikeres második negyedévet.

Ahogy azzal már a MediaFuture is több alkalommal foglalkozott, egyértelműen látható, hogy a globális platformok uralják a hirdetési piacot. A hatalmas mennyiségű felhasználó és adat, amellyel többek között a Google is rendelkezik, olyan lehetőségeket kínál a hirdetők számára, amellyel nem könnyű a kisebb, hazai szolgáltatóknak felvenni a versenyt. Ezt pedig bizonyítják a Google második negyedéves pénzügyi eredményei.

Tarolnak a videós hirdetések

A YouTube bevételei éves szinten 13 százalékkal nőttek, 8,7 milliárd dollárra, amelyet elsősorban a márkahirdetések eredményeztek. Phillipp Schindler, a Google szenior alelnöke szerint mivel a Google AI-eszközei megkönnyítik a vállalkozások számára a hirdetések létrehozását, a cégek szívesen költenek is a lehetőségre.

A YouTube továbbra is profitál a nézői és hirdetői innovációkból, valamint abból a trendből, hogy a márkahirdetési költségvetések elmozdulnak a lineáris TV-től. Legnagyobb hirdetőink a különböző ágazatokban, beleértve a kiskereskedelmet, a szórakoztatást, illetve a telekommunikációt, inkább tartalomgyártókkal működnek együtt hirdetéseken és organikus integrációkon

– mondta el Schindler.

Óriási összbevétel

A technológiai óriás a második negyedévben összesen 84,7 milliárd dollár bevételre tett szert, amely 14 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Google anyavállalata, az Alphabet működési árrése 3 százalékkal javult, elérve a 32 százalékot, míg a működési bevétel 27,4 milliárd dollár volt.

A vállalat 6,79 milliárd dollárt fektetett értékesítésbe és marketingbe a második negyedév során, az előző három hónaphoz képest változatlan költéssel.

A Google keresési bevétele 48,51 milliárd dollárt termelt a vizsgált időszakban, a YouTube hirdetések pedig 8,66 milliárd dollárt hoztak, a Google hirdetési bevételei pedig összesen 64,62 milliárd dollárt tettek ki.

Van-e esélye a nem globális szolgáltatóknak?

Az, hogy az olyan globális platformok, mint a Google – de említhetnénk a Meta oldalait is – ilyen mértékű szeletet tudhatnak magukénak a reklámtortából, nagyon megnehezíti a hazai szolgáltatók helyzetét. Ám nincs minden veszve, hiszen ahogy Turóczi András a MediaFuture-nek korábban adott interjújában is elmondta: nem győzni kell, hanem versenyképesnek maradni. Ezt pedig a megfelelő fejlesztésekkel és szakértői intelmekkel megtehetjük. A MediaFuture az elkövetkező időszakban több szakértő bevonásával vizsgálja majd a hazai piac helyzetét – kövess minket, hogy ne maradj le semmiről!

Címkék