A podcast és a YouTube csatornák indítása 2024-ben is népszerű tartalommarketinges eszköz.

Akár cégként, akár tartalomkészítőként fontos, hogy az anyagainkat megfelelően gondozzuk, töltsük fel, hiszen így könnyebben és több nézőhöz, hallgatóhoz juthatunk el.

Miért indítsunk podcast vagy YouTube csatornát 2024-ben?

Az internetezők még mindig rengeteg időt töltenek a YouTube-on. A Meltwater 2023-as adatai alapján ez a második leggyakrabban felkeresett weboldal, illetve a második legnagyobb keresőmotor is - az első természetesen a Google. Ezért és mert a Facebookon, Instagramon és TikTokon egyre több a gyengébb minőségű tartalom, érdemes lehet az olyan megoldások felé nyitni, mint a YouTube vagy a különböző podcast megosztó platformok - Apple Podcast, Spotify, Google Podcast.

Mire figyeljünk csatorna indítás előtt - akár podcast, akár YouTube csatornáról van szó?

Sok marketinges könyv foglalkozik azzal, hogy fontos tisztában lenni, milyen célcsoport számára szeretnénk tartalmakat készíteni. Sokan nem helyeznek hangsúlyt arra, hogy ennek megfelelően alakítsák ki a márka arculatát, a márka stílusát, hangját. Ezeken felül az is lényeges, hogy könnyen elérhetővé és megtalálhatóvá tegyük a készülő tartalmainkat.

Ha podcastet készítünk, előnyös lehet videót is rögzíteni az anyaghoz, hiszen így rögtön van képi és videós tartalmunk is. A különböző verziók segíthetnek a tartalom disztribúciójában, biztosítva, hogy a felvételeink a lehető legtöbb emberhez juthassanak el. Hiszen minél több emberhez ér el a tartalmunk, annál inkább csökkenteni tudjuk az egy főre eső tartalom-előállítási költségünket.

Minden eszközt érdemes megvizsgálni, ami segíthet nekünk a hallgatók, nézők számának maximalizálásában. Az egyik, itthon egyelőre kevésbé használt megoldás a YouTube SEO, azaz a YouTube-ra feltöltött tartalmak keresőoptimalizálása.

Ennek lényege, hogy a feltöltött videókat releváns kulcsszavak mentén nevezzük el, adunk címet neki, és a leírásban is érdemben reflektálunk az anyagban szereplő tartalomra. Fontos továbbá az is, hogy ezek a kifejezések címkékbe is bekerüljenek. Ha elsőre bonyolultnak tűnik a feladat, ma már rengeteg szuper eszköz lehet a segítségünkre - például a TubeBuddy vagy más SEO-támogató fejlesztések.

Miben segít a YouTube SEO?

Mivel a YouTube a második legnagyobb keresőplatform, ezért a megfelelő YouTube SEO-val könnyen megtalálhatóvá tehetjük a tartalmainkat. Ennek alapja az előző bekezdésben is említett cím, leírás és tagek megfelelő megírása, összhangja. Így tartalmaink nem csak azokhoz juthatnak el, akik például egy vállalati hírlevélből lekattintják a céges podcastünk videóját, vagy akiknek feldobja ajánlottként, hanem azok is, akik az adott témára keresnek rá akár a YouTube, akár a Google felületén.

A SZERZŐRŐL

Török Balázs marketing- és sales tanácsadó, a MediaFuture vendégszerzője.

Címkék