Hollywoodi stúdiókkal akar szerződést kötni a Google és a Meta, hogy fejleszthesse a mesterséges intelligenciáját: a Netflix és a Disney már a tárgyalások kezdetén kijelentette, nem hajlandó licencelni a tartalmait.

A Google és a Meta a nagy hollywoodi stúdiókkal folytatott tárgyalásokat tartalmaik licenceléséről, hogy a technológiai óriások javíthassák a videók generálására létrehozott mesterséges intelligenciájukat.

A lap szerint mindkét vállalat olyan technológiát fejleszt, amely képes szöveges parancsok alapján valósághű jeleneteket létrehozni. A vállalatok több tízmillió dollárt ajánlottak a partneri szerződésért cserébe, azonban egyelőre kérdéses, hogy mi lesz a tárgyalás végkimenetele.

A Netflix és a Disney már most kijelentette, hogy nem hajlandó licenszelni a tartalmait, ugyanakkor nem zárkóztak el egy más típusú együttműködéstől. A Warner Brothers Discovery ezzel szemben hajlandóságot mutatott arra, hogy bizonyos tartalmait a techcégek rendelkezésére adja. A Meta és a Google egyelőre nem kívánta kommentálni a tárgyalások híreit.

A szöveg alapján generált videógyártás egyébként már nem új keletű: miután az OpenAI bemutatta a Sorát, már ezzel készült kisfilmek is felbukkantak. Emellett a Google is bemutatta videógyártó fejlesztését, a Veo-t, aminek segítségével szintén prompt alapján lehet mozgóképeket alkotni.

Az elmúlt időszakban látványos verseny alakult ki az AI-t fejlesztő cégek között, hogy megfelelő adatokkal táplálhassák a fejlesztéseiket. Az Meta és a Google számára ezért is lenne elengedhetetlen a Hollywoodi stúdiók megnyerése. A tech óriásoknak ugyanakkor nem lesz könnyű feladata: a hollywoodi vezetők attól tartanak, hogy a licencelésről folytatott tárgyalások feszültséghez vezetnek a stúdiók és kreatív partnereik között. A stúdiók úgy vélik, hogy joguk van licencelni a tulajdonukban lévő filmeket egy AI-al foglalkozó vállalatnak, azonban ha a MI-t egy színész arcának és hangjának felhasználására alkalmaznak, akkor már a színésznek is joga van beleszólni az egyezménybe.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Forrás: Bloomberg)

(Borítókép: Eric Charbonneau / Getty Images)

Címkék