A felvásárolni kívánt vállalat, a HubSpot az inbound marketingre specializálódott, azaz a klasszikus, megszokott hirdetések helyett az értékek közvetítésével hívja fel a fogyasztók figyelmét.

A Google anyavállalata, az Alphabet felvásárlási ajánlatot tett a HubSpot marketingszoftver-gyártó vállalat tulajdonjogáért. A kaliforniai székhelyű techóriás 31 milliárd dollárért vásárolná meg az amerikai céget – számolt be cikkében az Economx.

A HubSpot 2006 óta működik, elsősorban online marketingszoftverek fejlesztéséről ismert. A vállalat az inbound marketingre specializálódott, azaz a klasszikus, megszokott hirdetések helyett értékek közvetítésével hívja fel a fogyasztók figyelmét, aminek következtében a potenciális ügyfél önmagától kezdeményezheti a kapcsolatfelvételt. A cég ráadásul többek között az ügyfélkapcsolat-kezeléshez, azaz a Customer Relationship Management – CRM-hez kötődő feladatokat is ellát. 

A HubSpot, 2024 első negyedévben 23 százalékos növekedést produkált, ugyanakkor az elemzők szerint a vállalat részvényei a Google felvásárlási szándéka nélkül visszaestek volna.

A Google szabályozói hatásra az év második felében vezeti ki a böngészőjéből a harmadik felek által futtatott sütiket, ez azonban megnehezíti a hirdetések targetálását. A funkció hiányából fakadó nehézségeket enyhítheti a HubSpot rendszerében keletkező óriási adatmennyiség. A techóriás egyébként a már most bejelentett felvásárlás előtt megkezdte a különböző csatornái – például a YouTube – és az ügyfélkezelést tekintve nélkülözhetetlen alkalmazásai – többek között a Gmail – összehangolását.

A Google Workspace irodai alkalmazáscsomag már jelenleg is komoly ellenfele a Microsoft működtette Office, valamint Microsoft 365 programoknak. Azonban a HubSpot felvásárlásával az ügyfélkapcsolat-kezelési résznél is legyőzhetik a Microsoft Corporationt.

Az akvizíció nagyságrendje miatt várható hosszadalmas versenyfelügyeleti vizsgálat okán egyelőre még nem biztos a felvásárlás. Microsoftnak is majdnem két évébe telt a hatóságokkal elfogadtatni az Activision Blizzard 70 milliárd dollára rúgó felvásárlását.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Anadolu / Getty Images)

Címkék