Az Egyesült Államokban már javában zajlanak a választási kampányok annak ellenére, hogy a szavazásra csak novemberben kerül sor. A 81 éves elnök bár folyamatosan járja az országot, tisztában van vele, hogy a digitalizálódó világban a polgárokat a közösségi média felületeken is meg kell nyernie – ezt bizonyítja egy nemrég felbukkant álláshirdetés is.
Joe Biden egy felhívás szerint többek között mémkezelőt keres maga mellé: a partnerek-, tartalmak- és mémoldalak menedzselésével foglalkozó szakembernek elő kell állnia és irányítania kell a napi folyamatokat a tartalomkészítők és a mémoldalak bevonásával kapcsolatos ügyeket.
A munkáért 85 ezer dollárt, vagyis nagyjából 30 millió forintot fizetnek.
Bár elsőre rendkívül abszurdnak tűnik az elnöki mémes pozíció, a valóságban nagyon is értelme van. Az aktív online jelenléttel a politikus ugyanis milliókat érhet el. Így nem véletlen az sem, hogy az elnök egy több százezres TikTok-oldallal rendelkezik még úgy is, hogy aláírta a platform betiltásáról szóló törvényjavaslatot.
A Biden-kampány egyébként már a hirdetés előtt is a mémekre támaszkodott, hogy a fiatalabb demográfiai csoportokat is megszólíthassa.
Úgy gondolom, hogy releváns, trendi és szórakoztató pillanatokat tudunk és kell belevinnünk a kommunikációnkba, különösen a digitális platformokon
– mondta Annie Wu Henry, kreatív és digitális kommunikációs stratéga még februárban a TechCrunchnak.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Forrás: techcrunch)
(Borítókép: Ian Maule / Getty Images)