A One Show – amely a New York-i Kreatív Héten belül a reklámvilág legrangosabb díjátadója – 2024-ben is átadta a legjobbaknak az arany-, ezüst- és bronz ceruza, valamint a Merit-díjakat. Az összesített pontszámok alapján az FCB New York lett a világ első számú ügynöksége a globális kreatív ranglistán.

A The One Club for Creativity által szervezett One Show 1973 óta a reklám, a design és a digitális média legkiemelkedőbb ügynökségeit és munkáit hivatott elismerni. A One Show idén is a New York-i Kreatív Héten belül díjazta azokat, akik a kreativitás legfigyelemreméltóbb produktumait alkották.

Ebben az évben 65 országból több mint 20 ezer munkát neveztek a The One Show 2024-re. Végül 50 ország ügynökségei, stúdiói, márkái, produkciós cégei és tervezői összesen 184 arany-, 206 ezüst-, 280 bronz ceruzát és 1120 Merit-díjat nyertek el. Az Év Ügynöksége címet most is az a vállalat zsebelhette be, amely a legmagasabb pontszámot gyűjtötte össze a nyertes pályaművek után kapott különböző Pencil- és a Merit-díjakból.

A New York-i Kreatív Héten bejelentett összesített pontszámok alapján az FCB New York lett a világ első számú ügynöksége a The One Show 2024 globális kreatív ranglistán. Az FCB New York idén a világ legjobb ügynökségeként 53 díjat nyert, köztük tizennégy Arany ceruzában és három „Best of Discipline” elismerésben részesült. A világ vezető független ügynöksége pedig a Rethink Toronto lett, aki harminchat díjat zsebelt be köztük nyolc arany és két „Best of Discipline” díj ütötte a markát.

A világ tíz legjobb ügynöksége a The One Show rangsora szerint:

  1. FCB New York
  2. Rethink Toronto
  3. McCann New York
  4. Marcel Paris
  5. TBWA\Media Arts Lab Los Angeles
  6. FCB Chicago
  7. Ogilvy PR New York
  8. Publicis Conseil Paris
  9. Dentsu Inc. Tokyo
  10. FCB Canada Toronto

A világ három legjobb független ügynöksége a The One Show rangsora szerint:

  1.  Rethink Toronto
  2.  Serviceplan Germany Munich
  3.  Wieden+Kennedy Portland

Az elismerések után járó pontokat összesítve a három legjobb alkotás:

  • A Dreamcaster nevű kampány, melyet az FCB New York készített a 456 Studios New York-al együttműködve a Michelob ULTRA számára
  • A WoMen's Football nevű kampány, melyet a Marcel Publicis ügynökség készített a Les Artisans du Film Paris és Prodigious Paris for Orange közreműködésével
  • Az ADLaM nevű kampány, mely a McCann New York ügynökség alkotása a Microsoft számára

Dreamcaster című alkotás 48 díjban – köztük tizenhárom arany és három Best of Disciplines elismerésben – részesült. A különleges kampányhoz készített kisfilmben látható, ahogy Cameron Black – egy vak ember – kommentált egy Knicks-meccset, ráadásul élőben a tévében. A férfi legfőbb álma a technológia segítségével vált valóra. A Michelob ULTRA ugyanis Cameron Black-kel együttműködve kifejlesztett egy innovatív technológiát, amely segít minden vak és gyengénlátó embernek, hogy egy speciális AI alapú vibrációs mellény segítségével olvashatóvá váljanak a számukra eddig láthatatlan „információk”.

A WoMen's Football nevű kampány, amely huszonöt díjat, köztük tíz arany és két Best of Disciplines díjat kapott, a „Best of show pencil” kategóriában egyedül vitte a prímet. A kampányfilm egy kellemetlen tényre hívja fel a figyelmet, miszerint a társadalom többsége szerint az igazi foci, az a „férfi foci”. A kampányvideóban a francia férfi válogatott gyönyörködtető góljait lehet nyomon követni. Ám a teljes elfogultság szempillantás alatt összetörik, ugyanis kiderül, hogy a férfiakhoz méltó gólokat valójában a francia női válogatott tagjai lőtték. Az AI segítségével módosított videó lerántja a leplet arról, hogy a női labdarúgók méltatlanul nincsenek elismerve. Ennek egyetlen akadálya nem a nemek közötti játék minőségében keresendő, hanem az egyenlőtlen felfogásban.

AZ ÁBÉCÉ, AMELY MEGAKADÁLYOZZA, HOGY EGY NÉP ELVESSZEN

Az ADLaM névre keresztelt rendkívüli kampány összesen tizenhárom díjban részesült; hét arany és három „Best of Disciplines”. A Microsoft nyelvmegőrzési programja egy testvérpár elkötelezett törekvéseiből nőtte ki magát: Az ENSZ előrejelzése szerint ugyanis a világ nyelveinek 90 százaléka egy évszázadon belül kihalhat. A pulaar-nak, – ami egy 60 millió embert számláló nyugat-afrikai közösség nyelve – nem volt írásrendszere, így félő volt, hogy az említett jelenség áldozatául esik. 1989-ben két testvér, Abdoulaye és Ibrahima Barry, akik ezen változtatni akartak, elkezdtek dolgozni a pulaar ábécén. A testvérpár az ADLaM rövidítést adta ennek, melynek jelentése a következő: „az ábécé, amely megakadályozza, hogy egy nép elvesszen”.

A Microsoft szorosan együttműködött a Barry testvérekkel, közösségükkel, betűtípus-szakértőkkel és kulturális szakemberekkel, hogy átdolgozzák, optimalizálják és digitalizálják az ábécéjüket. A vállalat célja az volt, hogy az afrikai népet a digitális korba emelje, hogy a kultúrájuk fenn tudjon maradni a jövő generációi számára. A Microsoft segítségével növekedett a ADLaM-hez való hozzáférés és a nyelv fennmaradásának esélye. A kezdeményezést a helyi vállalkozások is felkarolták, ennek eredményeképpen új iskolák nyíltak Guineában, Sierra Leonban és Gambiában. A Google pedig átvette a betűtípust, és beépítette a Google Fonts-ba. A Microsoft nem állt meg csupán a hozzáférés bővítésénél: tanulási eszközöket, gyermekkönyveket, oktató munkafüzeteket és iskolai plakátokat is kifejlesztettek, hogy segítsék az ábécé oktatását Nyugat-Afrikában. A kampányról készült kisfilm ezt a rendkívül fontos projektet örökíti meg.

Az említett kampányokat ebben az évben egy másik rangos díjátadón, a Clio Awards-on is elismerésben részesítették. A nyertesek teljes listája az alábbi linken tekinthető meg.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Microsoft)

(Forrás: The One Club For Creativity)

Címkék