A The One Club for Creativity által szervezett One Show 1973 óta a reklám, a design és a digitális média legkiemelkedőbb ügynökségeit és munkáit hivatott elismerni. A One Show idén is a New York-i Kreatív Héten belül díjazta azokat, akik a kreativitás legfigyelemreméltóbb produktumait alkották.
Ebben az évben 65 országból több mint 20 ezer munkát neveztek a The One Show 2024-re. Végül 50 ország ügynökségei, stúdiói, márkái, produkciós cégei és tervezői összesen 184 arany-, 206 ezüst-, 280 bronz ceruzát és 1120 Merit-díjat nyertek el. Az Év Ügynöksége címet most is az a vállalat zsebelhette be, amely a legmagasabb pontszámot gyűjtötte össze a nyertes pályaművek után kapott különböző Pencil- és a Merit-díjakból.
A New York-i Kreatív Héten bejelentett összesített pontszámok alapján az FCB New York lett a világ első számú ügynöksége a The One Show 2024 globális kreatív ranglistán. Az FCB New York idén a világ legjobb ügynökségeként 53 díjat nyert, köztük tizennégy Arany ceruzában és három „Best of Discipline” elismerésben részesült. A világ vezető független ügynöksége pedig a Rethink Toronto lett, aki harminchat díjat zsebelt be köztük nyolc arany és két „Best of Discipline” díj ütötte a markát.
A világ tíz legjobb ügynöksége a The One Show rangsora szerint:
- FCB New York
- Rethink Toronto
- McCann New York
- Marcel Paris
- TBWA\Media Arts Lab Los Angeles
- FCB Chicago
- Ogilvy PR New York
- Publicis Conseil Paris
- Dentsu Inc. Tokyo
- FCB Canada Toronto
A világ három legjobb független ügynöksége a The One Show rangsora szerint:
- Rethink Toronto
- Serviceplan Germany Munich
- Wieden+Kennedy Portland
Az elismerések után járó pontokat összesítve a három legjobb alkotás:
- A Dreamcaster nevű kampány, melyet az FCB New York készített a 456 Studios New York-al együttműködve a Michelob ULTRA számára
- A WoMen's Football nevű kampány, melyet a Marcel Publicis ügynökség készített a Les Artisans du Film Paris és Prodigious Paris for Orange közreműködésével
- Az ADLaM nevű kampány, mely a McCann New York ügynökség alkotása a Microsoft számára
A Dreamcaster című alkotás 48 díjban – köztük tizenhárom arany és három Best of Disciplines elismerésben – részesült. A különleges kampányhoz készített kisfilmben látható, ahogy Cameron Black – egy vak ember – kommentált egy Knicks-meccset, ráadásul élőben a tévében. A férfi legfőbb álma a technológia segítségével vált valóra. A Michelob ULTRA ugyanis Cameron Black-kel együttműködve kifejlesztett egy innovatív technológiát, amely segít minden vak és gyengénlátó embernek, hogy egy speciális AI alapú vibrációs mellény segítségével olvashatóvá váljanak a számukra eddig láthatatlan „információk”.
A WoMen's Football nevű kampány, amely huszonöt díjat, köztük tíz arany és két Best of Disciplines díjat kapott, a „Best of show pencil” kategóriában egyedül vitte a prímet. A kampányfilm egy kellemetlen tényre hívja fel a figyelmet, miszerint a társadalom többsége szerint az igazi foci, az a „férfi foci”. A kampányvideóban a francia férfi válogatott gyönyörködtető góljait lehet nyomon követni. Ám a teljes elfogultság szempillantás alatt összetörik, ugyanis kiderül, hogy a férfiakhoz méltó gólokat valójában a francia női válogatott tagjai lőtték. Az AI segítségével módosított videó lerántja a leplet arról, hogy a női labdarúgók méltatlanul nincsenek elismerve. Ennek egyetlen akadálya nem a nemek közötti játék minőségében keresendő, hanem az egyenlőtlen felfogásban.
AZ ÁBÉCÉ, AMELY MEGAKADÁLYOZZA, HOGY EGY NÉP ELVESSZEN
Az ADLaM névre keresztelt rendkívüli kampány összesen tizenhárom díjban részesült; hét arany és három „Best of Disciplines”. A Microsoft nyelvmegőrzési programja egy testvérpár elkötelezett törekvéseiből nőtte ki magát: Az ENSZ előrejelzése szerint ugyanis a világ nyelveinek 90 százaléka egy évszázadon belül kihalhat. A pulaar-nak, – ami egy 60 millió embert számláló nyugat-afrikai közösség nyelve – nem volt írásrendszere, így félő volt, hogy az említett jelenség áldozatául esik. 1989-ben két testvér, Abdoulaye és Ibrahima Barry, akik ezen változtatni akartak, elkezdtek dolgozni a pulaar ábécén. A testvérpár az ADLaM rövidítést adta ennek, melynek jelentése a következő: „az ábécé, amely megakadályozza, hogy egy nép elvesszen”.
A Microsoft szorosan együttműködött a Barry testvérekkel, közösségükkel, betűtípus-szakértőkkel és kulturális szakemberekkel, hogy átdolgozzák, optimalizálják és digitalizálják az ábécéjüket. A vállalat célja az volt, hogy az afrikai népet a digitális korba emelje, hogy a kultúrájuk fenn tudjon maradni a jövő generációi számára. A Microsoft segítségével növekedett a ADLaM-hez való hozzáférés és a nyelv fennmaradásának esélye. A kezdeményezést a helyi vállalkozások is felkarolták, ennek eredményeképpen új iskolák nyíltak Guineában, Sierra Leonban és Gambiában. A Google pedig átvette a betűtípust, és beépítette a Google Fonts-ba. A Microsoft nem állt meg csupán a hozzáférés bővítésénél: tanulási eszközöket, gyermekkönyveket, oktató munkafüzeteket és iskolai plakátokat is kifejlesztettek, hogy segítsék az ábécé oktatását Nyugat-Afrikában. A kampányról készült kisfilm ezt a rendkívül fontos projektet örökíti meg.
Az említett kampányokat ebben az évben egy másik rangos díjátadón, a Clio Awards-on is elismerésben részesítették. A nyertesek teljes listája az alábbi linken tekinthető meg.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Borítókép: Microsoft)
(Forrás: The One Club For Creativity)