Rodd Chant világszerte tapasztalt kreatív igazgató (dolgozott Ausztráliában, Ázsiában és Amerikában) fontos dologra hívta fel a kreatívok figyelmét saját LinkedIn-profilján.
Ugyanis észrevette, hogy több marketing szakember is elkezdett közzétenni olyan Ai generálta videókat, amikhez azt írják, hogy amit látunk, azt nulla forintból hozták létre.
Chant állítja, hogy attól még, mert a mesterséges intelligencia segítségét is igénybe vesszük, nem szabad elfelejteni, hogy a videóra szánt idő, kreatív sugallat, gondolkodás, ötletelés, tervezés, vagy akár a videókat hirdető posztok megírása, és az arra fordított energia is munka.
Tehát azzal, hogy kreatív szakemberek AI által generált videókat olyan kísérő szöveggel osztanak meg, hogy mindezt nulla forintból hozták létre, az veszélyes üzenet a szakmának és az ügyfeleknek egyaránt.
Chart szerint ezzel muníciót lehet adni valakinek arra, hogy számon kérje azt, ha valaki ezek után pénzt kér a munkájáért, hiszen „nem került semmibe”.
Nagy rajongója vagyok az AI-nak, mivel egy olyan eszköz, amelyet már most is használunk, pedig ennél csak jobb és erősebb lesz. Már a kreatív életünk része. Ugyanúgy, ahogy jelenleg is használjuk a kamerákat, a hangcuccokat, az animációt, a laptopjainkat, a szoftverprogramokat stb. De a kreatív gondolkodás, a kreatív folyamat és a kreatív gyártási idő továbbra is pénzbe kerül. Ezt soha ne hagyjuk figyelmen kívül
– írja a kreatív igazgató.
Tehát összefoglalva; Chant azt hangsúlyozza, hogy az AI-ra úgy kell tekinteni, mint egy eszközre, de magát a kreatív munkát a szakemberek teszik hozzá a produktumhoz, így nem szerencsés azt állítani, hogy valamit nulla forintból hoztunk létre az AI segítségével.