Az online kiadványok esetében folyamatos a verseny az olvasókért, egy olyan kiemelten fontos esemény, mint egy elnökválasztás pedig tovább emeli a tétet. Az ugyanis, hogy egy tájékozódni kívánó mely médiumra kattint, azt is megmutatja, mely kiadványokkal kapcsolatban vélik a legtöbben úgy, hogy megbízható forrásként szolgál. Az alábbiakban a Gemius hivatalos brand adatai alapján összesítettük, mely kiadványokat olvasták a legtöbben az elmúlt napon. Elemzésünkben célzottan a hírportálokra fókuszálunk, a bulvár- és egyéb sajtótermékeket nem vizsgáljuk.
A legtöbb felhasználó
A látogatottsági adatok vizsgálatakor az egyik legfontosabb tényező az adott kiadvány oldalára érkező egyedi látogatók száma. Ez a november 6-i számokat tekintve az alábbiak szerint alakult:
A legtöbb oldalmegtekintés
Amellett, hogy összesen mennyien kattintottak egy adott oldalra, az is mérvadó, hogy egy-egy felhasználó hányszor tért vissza újra és újra az oldalra, hogy a számára legfontosabb információkat megtudja. Az oldalmegtekintések tekintetében már sokkal nagyobb eltéréseket láthatunk az egyes kiadványok között - ez köszönhető annak is, hogy a magasabb oldalmegtekintési adatokkal rendelkező kiadványok több olyan extra tartalommal és megoldással készültek az olvasóik számára, amelyekkel hatékonyan tudták újra és újra visszacsábítani a usereket.
Extra tartalmak
A fent említett számadatok alakulásában tehát kulcsfontosságú volt az, hogy egy-egy kiadvány milyen, az írásos anyagokon túlmenő tartalommal segíti az olvasóit a tájékozódásban és az aktuális helyzetek megértésében.
Az Index K!beszélő szakértő vendégek segítségével segített az olvasóknak a szavazás során történő tájékozódásban. A Telex szintén élő videóműsorban elemezte a választás eseményeit és eredményeit. A percről percre tudósítás előnyeit pedig minden jól teljesítő kiadvány alaposan kihasználta.
Az összesítésből jól látható, hogy az olvasók a hazai elnökválasztáshoz hasonlóan a tengerentúli események tudósítása kapcsán is az Index szerkesztőségében bíztak meg a legjobban. A második és harmadik helyen azonban csere történt - ezúttal a 24.hu végzett a hírverseny képzeletbeli dobogójának második fokán, a Telex pedig visszaszorult a harmadik helyre.