Az RTL nyilvánosságra hozta az első féléves pénzügyi eredményeit, a jelentésből nézettségi adatok is kiderülnek. A cégcsoport a helyi tartalmakkal és a valóságshow-kkal tarol, a streamingbevételek meredeken emelkednek.

Megjelentek az RTL Magyarország első féléves eredményei: a jelentés szerint az RTL Magyarország 62 millió eurós bevételt könyvelhetett el, ami 10,7 százalékos növekedést jelent a tavalyi első féléves eredményhez képest.

Az első helyen

Az RTL Magyarország 12 csatornából álló portfóliója nézettségével megszerezte az első helyet 29,1 százalékos közönségaránnyal a 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőben, míg az RTL sajtóközleménye szerint a TV2 Csoport 29,0 százalékot ért el. 2024 első felében az RTL lett a legnézettebb csatorna főműsoridőben 13,0 százalékos eredménnyel a 18-49 évesek körében, míg a TV2 eredményét 12,6 százalékosként jelölték meg. A műsorok közül kiemelkedően teljesített a Cápák között, a The Floor – Csak egy maradhat, az RTL Híradó és a Házon kívül.

A cég második generációs csatornái 15,7 százalékos nézettségi arányt értek el, ami 1,2 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi első féléves eredményhez képest (a teljes napot tekintve, a 18-49 éves korosztályban). Az RTL közleményéből szintén kiderül, hogy csoportszinten a tavalyi első félévhez viszonyítva az RTL Magyarországot 1,2 százalékpontos növekedés jellemzi (27,9%->29,1%), míg a TV2 Csoportot jelentős, 2,4 százalékpontos csökkenés (31,4%->29,0%).

Az RTL+ legnézettebb tartalma a ValóVilág12 volt, ami nagy mértékben felpörgette a felhasználói aktivitást, miközben kritika is érte szexuális erőszak élő közvetítése miatt. Összesen több mint 1,67 millió órán keresztül streamelték az előfizetők az élő közvetítést.

Külföldön A Tévéreklámok és streamingelőfizetők vezetik a növekedést

Az egész cégcsoportot tekintve szintén figyelemre méltóak az eredmények, ami a németországi és franciaországi televíziós reklámpiacok élénkülésének és a streamingelőfizetők számában tapasztalt növekedésnek köszönhető. Az RTL Group bevételei így 1,8 százalékkal 2,872 milliárd euróra nőttek a 2023 első félévi 2,820 milliárd euróról.

A streamingelőfizetők száma 24,8 százalékkal 6,3 millióra nőtt, míg a streamingbevételek 41,9 százalékkal emelkedtek a 2024-es első félévben, ami megerősíti az egész éves kilátásokat és a hosszú távú streamingcélokat.

A korrigált EBITA (a cég kamat, nyereségadók és értékcsökkenés nélküli eredménye) a 2023 első félévi 181 millió euróról 172 millió euróra csökkent a magasabb tartalomberuházások miatt. A teljes csoportszintű nyereség 31,1 százalékkal, 132 millióról 173 millió euróra emelkedett. Pro-forma alapon, az RTL Nederlandot is beleértve a csoport bevétele 2,1 százalékkal 3 174 millió euróra nőtt; a korrigált EBITA 2,0 százalékkal 255 millió euróra emelkedett.

Az RTL eredményei várhatóan a jövőben sem indulnak hanyatlásnak. Az őszi műsorkínálatban többek között a Sztárbox-szal kapcsolatban várhatóak magas nézettségi eredmények.

Címkék