A 2024-es Media Regatta helyszínén készül videocast-sorozatunk következő részében Márton Szabolcs Guttengéber Csabával, az Atmedia ügyvezető igazgatójával beszélgetett vitorlázásról, válságról és a hirdetések fontosságáról.

Mint korábbi vendégeink, Guttengéber Csaba is üdvözölte a megújult Media Regattát, amely lehetőséget adott arra, hogy a szakma kötetlenül, a munkahelyi környezettől elszakadva tölthessen együtt egy pihentető, mégis izgalmas napot. Interjúnkban pedig betekintést adott a hirdetési piac nehézségeibe, változásaiba, jelenlegi helyzetébe és jövőjébe is.

Sokat tanultunk az elmúlt években

A legbefolyásosabb médiaszemélyiségek listájának TOP 3-asában helyet foglaló Guttengéber Csaba szerint a hirdetők számára az egyik legfontosabb paraméter az, hogy megbízható partnerekkel dolgozzanak. Ez részben annak is köszönhető, hogy az elmúlt évek turbulens eseményei – a Covid, a szomszédban dúló háború vagy az infláció – mind hatással voltak a piacra.

A szakember szerint ugyanakkor ezek a helyzetek lehetőséget adtak a tanulásra és a kapcsolatépítésre is.

A Covid idején nagyon komoly médiapiaci visszaesés volt. Mindenki zsigerből cselekedett: a hirdetői oldalt gyorsan visszavágták, mert mindenki egy olyan bizonytalan helyzetbe került, aminek nem tudták, mi lesz a kimenetele, meddig tart. De azóta szerintem minden hirdető tanult belőle, és látják azt, hogy a válságban nem feltétlenül kell visszavenni a hirdetést. Ha válság van, ha nem, a hirdetésnek akkor is nagyon komoly értéke van. És ha van egy komoly partner a média oldalon, akkor ez a szinergia nagyon pozitív lehet mindenki számára.

A tartalomgyártás pénzbe kerül

Guttengéber Csaba arra is kitért, hogy a piacon tapasztalható áremelkedés egy teljesen természetes folyamat, amelyet egyszerűen el kell fogadni.

A tartalomgyártás költségei iszonyatosan megnövekedtek. Teljesen mindegy, hogy sajtóról vagy televízióról beszélünk, a médiatulajdonosok ezt a költséget a sales house-okon keresztül szeretnék érvényesíteni. Ez egy teljesen normális történet.

A szakember arról is mesélt, hol áll Magyarország a régiós piacon, és a várható trendekre is kitért. Ha érdekel, hogyan látja a jövőt hazánk egyik legbefolyásosabb médiaszemélyisége, nézd meg a vele készült interjúnkat!

 Nézd meg exkluzív videocastunkat Varga-Szilágyi Zsolttal is!

Címkék