Számos kínai véleményvezér közösségi oldalát tiltotta le az országon belül működő hatósági szerv, mivel úgy vélték, hogy az érintett influenszerek túlságosan hivalkodó tartalmakat tesznek közzé.

A kínai állami internet-felügyelet letiltotta a kínai Kim Kardashiannak becézett influenszert az országban népszerű közösségi oldalakon, miután a korlátozó szerv túlságosan hivalkodónak ítélte meg a véleményvezér tevékenységét. Polgári nevén Vang Hongcsuan azzal vívta ki a kormány nemtetszését, hogy az állította, soha nem lép ki az utcára anélkül, hogy ne lenne rajta legalább tízmillió jüan (490 millió forint) értékben ékszer.

A számos influenszert érintő korlátozás a kínai kormány legújabb törekvéseit követi, amelynek célja, hogy minél erőteljesebb befolyással lehessenek a közösségimédia-felületeken megjelenő tartalmakra, folyamatokra – számolt be cikkében a HVG.

Az érintett befolyásolók fiókjait letörtölték a Weibóról, a TikTok kínai verziójáról, a Toujinről és a Hsziahongsuról. A hatóság indoklása szerint a kínai Kim Kardashian oldalát azért függetszették fel, mivel „nem tartotta be az önfegyelem” szabályait. A még áprilisban indult kampány arra törekszik, hogy fellépjen minden olyan személlyel szemben, aki szándékosan mutat be a gazdagsággal hivalkodó, illetve pénzszóló életmódot.

Bár a kínai gazdasági növekedés a hivatalos információk szerint öt százalékos, de a Financial Times szerint ez az adat nem tükrözi a valóságot. A kínai kormányzat emiatt különösen figyel azokra a tényezőkre, amely elégedetlenséget válthat ki a polgárokból.

Ha egyszer elkezd terjedni az anyagiasság, az rossz hatással lehet a tizenévesekre... Ezért meg kell állítani, hogy ellepje az internetet a luxus trendje

– mondták az állami Beijing Newsban.

A kínai Kim Kardashiannak egyébként Toujinen 4,3 millió követője volt, az általa posztolt tartalmakban pedig gyémántokkal ékesített öltözékben pózolt.

A többi letiltott influenszer között többek között ott van

  • Sister Abalone, egy gazdag középkorú nő, aki tartalmaiban bemutatta luxus palotára hajazó otthonát kétmillió követőjének,
  • és a 3 millió követővel rendelkező luxuscikk mániás Mr. Bo, aki a 25. születésnapjára egy személyre szabott Rolls-Royce Cullinannal ajándékozta meg magát.

A kínai állami hatóságnak nem ez az első kampánya, melyben a „lakosság értékrendjét igyekszik megóvni”: többek között tiltottak már be a kormányzati nézetektől eltérően megnyilvánuló influneszereket is.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: SOPA Images / Getty Images)

Címkék