A Direct One május 13-tól az európai történelem egyik legvakmerőbb és legjövedelmezőbb gazdasági csalásának igaz történetét tárja a nézők elé. Ennek apropójából a telekommunikációs szolgáltató sajtóeseményén megtekintettük Az évszázad csalása című izgalmas bűnügyi sorozat első részét.

Valószínűleg kevés ember kezdi el csak úgy számolgatni az általa okozott digitális (karbon) lábnyom mennyiségét. A Direct One – a Canal+ Group vezető európai médiacsoport magyarországi brandje – legújabb sorozatának sajtóvetítése előtt azonban ez elengedhetetlen volt. Ugyanis a telekommunikációs szolgáltató egy játékkal vezetett be minket legújabb izgalmas bűnügyi thrillerének témájába, hogy könnyebben megértsük a CO2 kvóta kereskedés lényegét, ehhez pedig karbon lábnyomunkat válthattuk zsetonokra, hogy a sorozat világát megidézve elmerüljünk a szerencsejátékok világában.

A 2008-as szén-dioxid kvóta kereskedelemmel összefüggő áfacsalással a becslések szerint, több mint egymilliárd eurót sikkasztott egy három tagot számláló bűnbanda. Az évszázad csalása című 12 részes sorozat valódi eseményen alapulva bemutatja, mi történik, amikor a „kaszinókapitalizmus” összeütközik a politikával, az emberi szenvedély pedig már rég túlmutat az egyszerű kapzsiságon.

Az eseményen Szirmai Gergely videókritikus moderálásában Dr. Bart István, klímapolitikai szakértő, jogász és Gyárfás Dorka filmszakértő segítettek jobban megérteni a sorozat szerkezetét és annak háttértörténetét. A szakemberek elmondták, hogy a sorozat első néhány része a bonyolult alaptörténetet igyekszik érthetővé tenni, miközben végig borzolja a nézők kedélyeit. Szirmai Gergely véleménye szerint rendkívül fontos, hogy a nagy politikai húzásokról ehhez hasonló, feltáró alkotások szülessenek.

A sorozat áttételesen arról szól, hogy a pénz és a business szemlélet mindent megmérgez, és még egy ilyen elsődleges ügyet, mint a környezetvédelem is képes lehúzni. Pedig milyen rendkívül fontos lenne ezzel a témával komolyabban foglalkozni.

– mondta Gyárfás Dorka.

A sorozatot megalapozó valós események szerint 2008 és 2009 között két pitiáner bűnöző és egy gazdag kereskedő szövetkeztek, hogy pénzt játszanak ki az Európai Unió Overgreen nevű új szén-dioxid-kvótapiacáról. Végül fedőcégek és offshore számlák komplikált hálózatát alkották meg, hogy szén-dioxid-kibocsátási kvótákat adjanak-vegyenek külföldön és az európai piacon. A francia hatóságok, miután rájöttek a Párizstól Tel-Avivig húzódó csalásra, az egész világot átszelve üldözték a bandát, míg végül 2009 júniusában sikerült feltárniuk a bonyolult ügyet. A nyomozás azonban még mindig nem zárult le. A sorozatban a szereplők neveit megváltoztatták, de a történetük a rideg valóságról mesél.

Új platform a láthatáron

Kasza Orsolya, a Direct One marketing menedzsere a vetítésen bejelentette, hogy a műholdas tévészolgáltató vállalat tulajdonában lévő márkának ez a harmadik olyan rendezvénye, ahol Canal+ tartalmak kerültek bemutatásra. Ám az esemény így nem csak az új francia sorozat bemutatása miatt valósult meg: A Direct One a Canal+-al is szeretné megismertetni a hazai közönséget, ugyanis hamarosan itthon is elérhetővé válik.

A Direct One marketing menedzsere a MediaFuture-nek elmondta:

A CANAL+ streamingszolgáltatás már számos országban világszerte jelen van. Az elmúlt egy-két évben Európa több országában – például Hollandiában, Csehországban, Szlovákiában és Ausztriában – is elindult, és hamarosan hazánkban is hozzáférhetővé válik. Konkrét időpont még nincs, jelenleg az indulás tervezése és időzítése zajlik. Mi is nagyon várjuk már és készülünk rá. A szolgáltatást az különbözteti meg a többi streaming applikációtól, hogy a CANAL+ appban kifejezetten minőségi, európai, sok esetben saját gyártású filmek és sorozatok kerülnek bemutatásra. A CANAL+ brand hazánkban jelenleg elsősorban a saját gyártású, exkluzív sorozatok (Django, Az évszázad csalása, A Brigád, Zokogó Erdő, Fogság, stb) révén ismert.

Az évszázad csalása május 13-tól a Direct Now alkalmazásban streamelhető, a hagyományos televíziózás hűséges rajongói pedig a Direct One TV-csatornán május 16-tól készíthetik be a popcornt.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Direct One)

(Forrás: Direct One)

Címkék