A társkereső applikációk használata egyre természetesebb, de az adatvédelem kérdése már közel sem. A Mozilla új vizsgálata kimutatta, az online párkeresők nem vigyáznak eléggé az adatainkra.

A felgyorsuló világban az online társkereső alkalmazások használata minden generáció számára egyre természetesebb. Így napról napra növekszik azoknak az embereknek a száma, akik önként nyújtanak át magukról nagy mennyiségű adatot a szolgáltatóknak abban a reményben, hogy közelebb kerülhetnek a vágyott nagy Ő-höz.

Miközben az ismerkedési szokások átalakulnak, egy dologról kevés szó esik: mi lesz azokkal a személyes adatokkal, amik ezen platformok birtokába kerülnek? A Mozilla új vizsgálata, amely az online társkeresőkre fókuszált, 25 randiappot vett célkeresztbe. A végeredmény lehangoló: 22 neve mellé került az értékelési skála legrosszabb, Privacy not included jelzője. Így az adatvédelmet tekintve elvéreztek az online párkeresők – ismertette a kutatást a HVG.

A kapcsolódó jelentésében a Mozilla azt is kiemeli:

az appok 80 százaléka oszthatja meg, illetve adhatja el hirdetési célokra a felhasználók adatait.

A Bumble például kissé homályos adatvédelmi záradékokkal rendelkezik, ennek fényében a hirdetőknek gond nélkül adhatják el a felhasználói adatokat.

A kutatók emellett külön kiemelik, hogy számos platform hozzáfér a pontos földrajzi adatokhoz – miután a felhasználók erre engedélyt adnak –, ilyen a Tinder és a Hinge is. Az utóbbi ráadásul még akkor is gyűjti a helyadatokat, amikor az nincs megnyitva. A társkeresők azokban jó indokot találtak az adatok gyűjtésére: a jobb párkeresési algoritmusok kialakítását. 

Itt is hódít az AI

A társkeresők már mesterséges intelligencián alapuló funkciók bevezetésével is próbálkoznak, illetve már az algoritmus ajánlások javítására is használják. Az AI terjedésével összefüggésben a kutatók úgy vélik, hogy társkeresők nem tesznek eleget a felhasználók adatainak védelme érdekében.

Az adatvédelem kérdése, azért is kulcsfontosságú ezen a területen, mivel a társkeresők arra épülnek, hogy a felhasználók minél több információt adjanak – a másik félnek és az ajánló algoritmusoknak – a sikeresebb pártalálás érdekében. A társkereső applikációk használatakor érdekes tudatosnak lenni és szektálni, milyen engedélyek kerülnek elfogadásra és milyen adatok kerülnek a profilra.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Borítókép: Ahmani Vidal / Getty Images)

Címkék