Az X-en a hirdetők ezentúl nem használhatnak hashtageket, valamint a tervek szerint a jövőben a vizuális anyagok mérete alapján kell fizetniük a platformnak.

A változásokról Elon Musk, a korábban Twitter néven ismert X platform tulajdonosa tett bejelentést – bár a hirdetések árazásának módosítását hivatalosan még nem erősítették meg. 

A hashtagek célja, hogy a felhasználók egyes témákat könnyebben megtaláljanak, de használatukkal a hirdetők is könnyebben be tudnak kerülni sokak által követett hírfolyamokba. Elon Musk azonban azt állítja, hogy a hashtagek már elvesztették jelentőségüket, és egész egyszerűen nem néznek ki jól – különösen a hirdetői posztokban.

Musk posztja szerint a változás, amely megtiltja ezt a "vizuális rémálmot", már június 27-től érvénybe lépett. A milliárdos később egy másik bejelentést is tett. Eszerint a hirdetőknek annak alapján kell fizetniük a jövőben, hogy a hirdetések mekkora felületet foglalnak el a hírfolyamban, vagyis milyen méretű videót, fotót vagy szöveges tartalmat posztolnak.

A platform tulajdonosa szerint erre azért van szükség, mert enélkül a hirdetők egyre nagyobb felületet elfoglaló posztokat jelenítenének meg, ezzel rontva a felhasználói élményt. Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy a különféle méretekre vonatkozóan eltérő hirdetési költségeket határozhatnak meg.

Fontos megjegyezni, hogy az utóbbi változás még nem lépett életbe, és a hirdetésekről szóló tájékoztatóban sem jelent meg róla bővebb információ, ezért egyelőre azt sem tudni, hogyan módosulhat az eddigi árazás. Elon Musk célja az újítással az lehet, hogy növelje a platform bevételeit, melyek az utolsó adatok szerint nem alakulnak túl jól