A változásokról Elon Musk, a korábban Twitter néven ismert X platform tulajdonosa tett bejelentést – bár a hirdetések árazásának módosítását hivatalosan még nem erősítették meg.
A hashtagek célja, hogy a felhasználók egyes témákat könnyebben megtaláljanak, de használatukkal a hirdetők is könnyebben be tudnak kerülni sokak által követett hírfolyamokba. Elon Musk azonban azt állítja, hogy a hashtagek már elvesztették jelentőségüket, és egész egyszerűen nem néznek ki jól – különösen a hirdetői posztokban.
Starting tomorrow, the esthetic nightmare that is hashtags will be banned from ads on 𝕏
— Elon Musk (@elonmusk) June 26, 2025
Musk posztja szerint a változás, amely megtiltja ezt a "vizuális rémálmot", már június 27-től érvénybe lépett. A milliárdos később egy másik bejelentést is tett. Eszerint a hirdetőknek annak alapján kell fizetniük a jövőben, hogy a hirdetések mekkora felületet foglalnak el a hírfolyamban, vagyis milyen méretű videót, fotót vagy szöveges tartalmat posztolnak.
𝕏 is moving to charging for ads based on vertical size, so an ad that takes up the whole screen would cost more than an ad that takes up 1/4 of the screen, otherwise the incentive is to create giant ads that impair the user experience
— Elon Musk (@elonmusk) June 27, 2025
A platform tulajdonosa szerint erre azért van szükség, mert enélkül a hirdetők egyre nagyobb felületet elfoglaló posztokat jelenítenének meg, ezzel rontva a felhasználói élményt. Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy a különféle méretekre vonatkozóan eltérő hirdetési költségeket határozhatnak meg.
Fontos megjegyezni, hogy az utóbbi változás még nem lépett életbe, és a hirdetésekről szóló tájékoztatóban sem jelent meg róla bővebb információ, ezért egyelőre azt sem tudni, hogyan módosulhat az eddigi árazás. Elon Musk célja az újítással az lehet, hogy növelje a platform bevételeit, melyek az utolsó adatok szerint nem alakulnak túl jól.