Újabb rangos sportegyüttműködést jelentett be a francia luxusmárka, amely már több sportágban is jelen van a vitorlázástól az autóversenyzésig. A divatház most többéves partneri szerződést kötött a Real Madrid férfi és női labdarúgó-, valamint férfi kosárlabdacsapatával.

Ez volt az első alkalom, hogy sportolók számára terveztek teljes szetteket a pályán kívüli hivatalos megjelenéseikhez. A kollekció tartalmaz konfekcióruházatot, cipőket és divatkiegészítőket is, a megállapodás anyagi részleteit azonban nem hozták nyilvánosságra a felek.

A bejelentés FIFA-klubvilágbajnokság amerikai rajtja előtt történt, és megerősítette azokat a február óta terjengő pletykákat, hogy bár a csapatmezeket továbbra is az Adidas tervezi és gyártja, de a pályán kívül a Louis Vuitton váltja az olasz Zegna divatházat a Real Madrid bizonyos szakágainál.

A cégnek a sport nem új terep, készítettek már trófeatároló bőröndöt a rögbi világbajnokság, az NBA-bajnokság, a Formula–1 Monacói Nagydíj, valamint az Amerika Kupa vitorlásverseny számára is, tavaly pedig különleges utazóládát alkottak a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok érmei és fáklyái számára. De a cég több jelentős Formula-1 futam, például az Ausztrál Nagydíj főszponzora is. A labdarúgás pedig különösen fontos az LVMH luxuskonszernt tulajdonló Arnault család számára, amely a konglomerátum révén a Louis Vuitton, a Dior, a Tiffany&Co. vagy a Moët&Chandon márkákat is birtokolja egyebek mellett.

Másik holdingjuk, az Agache pedig tavaly többségi tulajdont szerzett a Paris FC-ben, amely májusban majdnem fél évszázad után jutott vissza az első osztályba. De a Louis Vuitton pont tavaly igazolta le Jude Bellinghamet, a Real Madrid középpályását márkanagykövetként, és rangos eseményekre is öltöztette már őt. Most csapattársaival – többek között Kylian Mbappéval, Thibaut Courtois-val és Vinícius Júniorral – a Louis Vuitton férfiruházatért felelős kreatívigazgatója, Pharrell Williams által tervezett öltözékeket viselnek majd hivatalos utazásaikon és a rendezvényeken.

Ez a futball királyságának találkozása a luxus királyságával. A futball a világ első számú sportja, a Real Madrid pedig egy legendás klub. A Louis Vuitton ugyanolyan ikonikus a maga területén, így ez egy tökéletes és hiteles együttműködés. Ez a partnerség természetes folytatása a Louis Vuitton sportokra való fókuszának. Ahogy nálunk mondani szokás: a győzelem Louis Vuittonban utazik

– nyilatkozta Pietro Beccari, a Louis Vuitton elnök-vezérigazgatója a WWD divatipari szaklapnak. Beccari, aki korábban profi futballista volt, megemlítette továbbá, hogy a márka 2010 óta a FIFA hivatalos partnere, és azóta a világbajnoki trófea utazóládáját is az eredetileg ilyesféle bőröndökkel induló divatház készíti.

Ma már egy sztársportoló is tökéletes hirdetési felület

Az ismert sportolók gyakorlatilag ma már fej-fej mellett versenyeznek a színészekkel, énekesekkel és modellekkel a márkák kampányaiért – hatványozottan így van ez a luxusregiszterben. Nem is nagyon kell magyarázni, miért: a social mediás csatornák követőszámai alapján pontosan meg lehet becsülni a rajongótáborok méretét, egy ugyanolyan globális ismertséggel rendelkező sportoló vagy előadóművész közt napjainkban már nincs ebben különbség.  Tehát már régen nem arról van szó, hogy a márkák csak abban látnának potenciált, hogy a mezeken ott virítson a logójuk, amelyet lát majd a tévénéző vagy az újságolvasó, a márkanagyköveti címek sokkal hitelesebben kötik hozzá a sztárt az adott brandhez.

Manapság, amikor már nem termékeket ad el elsősorban egy cég, hanem életérzést, a sport nagyon jó eszköz tud lenni ezt erősítendő.

A márkák ma már előszeretettel áldoznak a kultúrára és a sportra is, mivel hatékonyan érik el ezek révén a potenciális vásárlóikat, akiknek kifejezetten szimpatikus lehet, hogy egyébként egy szeretett brand az anyagi támogatásával hozzájárul a szórakozásukhoz is. De a márka kulturális pozicionálása – amibe a marketingszakma a sportot is beleérti – a bevételi források diverzifikálását is célozza immár, mivel a fogyasztók egyre inkább élményekre költik a pénzüket a státuszt szimbolizáló termékek helyett – nem véletlen, hogy mindegyik nagy brand előrukkolt már sportruházattal is.

A divat, a kultúra, a szórakoztatás és a sport jobban összefonódik, mint valaha. Mi pedig az élen akarunk járni ebben és ünnepelni azokat, akik kiemelkednek ezen a területen. A Louis Vuittont univerzális márkának tekintjük, nem csupán egy divatháznak. Ezek a sportolók nemcsak egy játékot játszanak, ők formálják a kultúrát és befolyásolják az ízlést globális szinten. Ezek a játékosok a mai kor kulturális ikonjai, és a stílusválasztásaik összhangban vannak a Louis Vuitton közösségének ízlésével. A Real Madrid mentalitása pedig kivételes. Tudnak 24 órán át ünnepelni, aztán továbblépni, vagy 24 órán át szomorkodni, ha nem nyertek, de másnap már új célt tűznek ki

– tette hozzá Beccari, aki szerint ugyanezt a szellemiséget igyekszik meghonosítani a Louis Vuittonnál is, miközben igyekeznek gazdaságilag navigálni a luxusipar globális lassulásának közepette.

A vásárlók is tudnak valahogy kapcsolódni

Bár a kollekció darabjai nem lesznek megvásárolhatók, az olyan termékeket, mint a Keepall és a Horizon táskamodellek az ügyfelek megvehetik az üzletekben, és a Mon Monogram szolgáltatáson keresztül személyre szabhatják őket – akár a klub színeinek vagy kezdőbetűinek hozzáadásával.

Ez egy jó módja annak, hogy egy kis szeletét megtapasztalják ennek az együttműködésnek

– mondta Beccari. A játékosok különböző utazótáskákat választhatnak egyébként – például a Horizon 55 kézipoggyászt, a klasszikus Keepall táskát és a Christopher hátizsákot –, valamint utazási kiegészítőket, úgymint neszesszer és útlevéltartó. Az összes darab a márka ikonikus monogrammintás vásznával készül, Real Madrid-csíkos és RM iniciálés részletekkel. Minden darabon egy egyedi bőr charm is van a klub színeivel díszítve. A kabát reverjére és a nadrágok zsebére marhabőrből készült Louis Vuitton logós címke kerül. A kiegészítők között pedig van LV csattal ellátott bőr öv, hímzett tengerészkék pamutsapka és az LV Soft edzőcipő is.

De azért így a cikk zárásaként tegyük még hozzá, hogy nem ez az első alkalom, amikor a divatház sporteseményhez vagy -szervezethez kötődő divattermékekkel rukkol elő. A 2018-as oroszországi labdarúgó-világbajnokság előtt egy olyan kollekciót dobtak piacra, amelyben prémium bőrből készült termékek szerepeltek a résztvevő országok zászlóinak színeivel. 2020-ban pedig a cég bemutatta első férfiruházati kapszulakollekcióját, amelyet a férfivonal akkori, azóta elhunyt kreatív igazgatója, Virgil Abloh tervezett az NBA-vel kötött hároméves partnerség részeként.