Egy friss amerikai felmérés szerint a fiatalok több mint felét befolyásolják éjszakai alvásukban a nappal látott reklámok és hirdetések.

Az amerikai felmérés szerint a reklámok az alvásra is hatással lehetnek, és a napközben látott hirdetések álmainkban is megjelenhetnek – derül ki az Index cikkéből. A Survey Monkey által végzett felmérés keretében megállapították, hogy a Z és a Milleniál generáció tagjainak 54 százaléka álmodik éjszaka reklámokkal

Az eredmény azt sugallja, hogy az álomokban megjelenő reklámoknak kizökkentő hatása lehet, és azok másnap sok esetben fogyasztásra ösztönözhetnek. A megkérdezettek 61 százaléka arról számolt be, hogy a felmérés előtti egy évben előfordult, hogy reklámokkal álmodott, 38 százalékuknál pedig visszatértek a fogyasztásról szóló álmok, akár minden hónapban.

2021-ben az American Marketing Association arról számolt be, hogy a megkérdezett cégek 77 százaléka kipróbálta volna, hogyan hat a fogyasztókra a reklámjuk éjszaka.

A Survey Monkey által végzett friss felmérés aggasztó tendenciára mutatott rá: a fiatal résztvevők 22 százaléka hetente egyszer vagy többször is tapasztal hirdetési tartalmat álmában, míg 17 százalékuk havonta vagy kéthavonta tapasztal ilyet. A megkérdezettek 66 százaléka ugyanakkor úgy gondolja, hogy az álmaikban megjelenő reklámok és hirdetések nem ösztönzik őket kényszeres vásárlásra.

Arról is megkérdezték a fiatalokat, hogy hajlandóak lennének-e éjszaka is hirdetéseknek kitenni az agyukat, és az általános válasz az volt, hogy igen, ha cserében kedvezményeket kapnának a kapcsolódó termékekből vagy szolgáltatásokból. 

Címkék