A gyakorlati haszon mellett a márkák szempontjából is több előnye van a karácsonyi jótékonysági kampányoknak: nem csupán abban segítenek, hogy a cég megmutassa, nem csak üres szavakból áll a társadalmi felelősségvállalása, de a vásárlók érzelmi kötődését is erősíti, miközben növeli a vállalat láthatóságát és hozzájárul az imázsépítéshez.
Társadalmi esélyteremtés sorsjegyekkel
A Szerencsejáték Zrt. ünnepi sorsjegypárja, a Kiskarácsony és a Nagykarácsony idén új köntöst kapott, kinyitása a karácsonyi ajándékdobozok kibontását idézi. Azoknak ajánlják ezeket a termékeket, akiket a nyeremény mellett a segítségnyújtás lehetősége is vonz. A Nagykarácsony sorsjeggyel ugyanis olyan befogadó játszóterek megépítését támogathatjuk, ahol a fogyatékossággal élő gyermekek ép társaikkal közösen élhetik át az önfeledt játék örömét. A bevételből az elmúlt hét évben harminchárom ilyen játszótér épült meg országszerte.
A cég emellett idén egy exkluzív hatrészes videósorozattal is felhívja a figyelmet a fogyatékossággal élőkre, illetve azokra, akik hivatásuk révén az érintettek társadalmi felzárkóztatását segítik. A Segítő Szakmák Hónapja kampány keretében a vállalat olyan értékes szakemberek munkáját mutatja be, akik napról napra, szinte minden tettükkel hozzájárulnak a fogyatékossággal élők életminőségének javításához.
Játékokkal a gyermekklinikáért
Az Auchan szintén nem marad tétlen, a karácsonyi játékvásár keretében a Semmelweis Egyetem Gyermekgyógyászati Klinikáját támogatja a vállalat. Az áruházlánc november elejétől az ünnepekig sok terméket árul akciós áron, a régi kedvencek mellett a kínálat egyharmada teljesen új játék. Minden eladott Trefl puzzle árából pedig 250 forintot juttatnak el a Tűzoltó utcai Gyermekklinikához. A cél, hogy a befolyó összegből egy mintegy 10 millió forint értékű orvosi műszert, a tüdő légzésfunkciójának mérésére való készüléket tudjon megvásárolni az egészségügyi intézmény. A gyűjtés december 24-ig tart.
Mint Széll Hajnalka, az Auchan Magyarország országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója elmondta, tavaly nagyon népszerűnek bizonyult a Trefl puzzle, így idén is ezt a terméket választották a karácsonyi jótékonysági akciónkhoz.
“Bízunk benne, hogy az eladások utáni cégfelajánlásunkból elérjük azt a 10 millió forintot, amiből a Gyermekgyógyászati Klinika Tűzoltó utcai részlege egy újabb nagyértékű orvosi berendezést vásárolhat meg. Régóta támogatjuk már a Semmelweis Egyetem Gyermekgyógyászati Klinikáját, legutóbb egy rekreációs játszótér épült az Auchan és vásárlói jóvoltából”.
Plüss mosómedvével a rászoruló családokért
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott. Az áruházakban november 24-ig lehetett élelmiszeradomány-utalványokat vásárolni, az így összegyűlt összeget pedig a Szeretetszolgálat élelmiszerekre váltja. A cég azt vallja, hogy a kis gesztusok is sokat jelentek, és segíteni szeretne abban, hogy a körülményektől függetlenül mindenki átélhesse a karácsony meghittségét. Ennek másik eszköze az a plüss mosómedve, amelyet szintén november 24-ig lehetett megvásárolni a Lidl Plus kupon beváltásával. Minden eladott plüss mosómedve árát teljes egészében jótékony célra ajánlják fel az alapítványnak, amelyből az élelmiszereket vásárol a Lidl-nél, és élelmiszercsomagok formájában juttatja el még karácsony előtt a rászoruló családokhoz.
Coca-Cola a hajléktalanokért
Az ikonikus Coca-Cola kamion idén Magyarországra is begurul, de nem ez lesz az egyetlen jelentős esemény, amellyel az italcég készül. A rendezvényen kiemelt szerepe lesz a Budapest Bike Maffiának is, amelyet a Coca-Cola Magyarország 10 millió forinttal támogat, hogy a szervezet több jótékonysági akciót tudjon megvalósítani karácsonyig. Az összeget a hajléktalanoknak készített szendvicscsomagok szétosztására, rászorulóknak szánt vacsora szervezésére és áruházakban történő adománygyűjtésre fordítják. A programban a cég kollégái is önkénteskednek, emellett az akcióhoz csatlakozik a Wolt és a Kifli is.
Az együttműködés célja az is, hogy felhívja a figyelmet a megélhetési nehézségekkel küzdő családokra, és azokra, akik hozzátartozók nélkül, egyedül töltik a karácsonyt, mint például a hajléktalanok, átmeneti otthonban élők és kórházakban egyedül lábadozó betegek. A karácsonyi kamion érkezésekor bárki felajánlhat adományt a Budapest Bike Maffiának, cserébe pedig egy Mikulás-sapkát kap, amely emlékeztet arra, hogy a segítségnyújtással mindannyian egy kicsit Mikulások lehetünk.
Rekordmennyiségű élelmiszer
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület egész évben tevékenykedik, hogy a termelőknél, kereskedőknél összegyűlt felesleges, de fogyasztható élelmiszereket eljuttassa a rászorulókhoz. Az év végi tartósélelmiszer-gyűjtő kampánnyal ők is nagyobb láthatóságot kapnak, főleg, hogy idén hírértékkel bírt, hogy a legutóbbi háromnapos akció során rekordmennyiségű, 374 tonnányi tartósélelmiszert gyűjtöttek össze. Ez 36 tonnával több, mint az eddigi, 2021-es rekord. Az adományokból 75 ezer, egyenként ötkilós élelmiszercsomagot tudnak összeállítani és eljuttatni a nélkülözőkhöz, köztük gyermekotthonok lakóihoz, idősgondozásban élőkhöz, hajléktalanokhoz, fogyatékkal élőkhöz és nagycsaládosokhoz.
A legtöbb felajánlás Budapestről és Pest vármegyéből érkezett, majd Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Fejér, Baranya, Bács-Kiskun és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye következett. Az összegyűjtött élelmiszereket az Élelmiszerbank karitatív szervezetek segítségével juttatja el a gyűjtőpontként közreműködő áruházakból a nélkülözőkhöz az ünnepeket megelőző időszakban, valamint a leghidegebb, januári hetekben.
Az egyesület összesen 500 ezer adománycsomagot szeretne eljuttatni a rászorulókhoz az év utolsó két hónapjában, amit elsősorban a kereskedőktől mentett, lejáratközeli és csomagolási hibás termékek összegyűjtésével tudnak biztosítani. Emellett az év végi céges rendezvényekről – gálavacsorákról, konferenciákról és munkahelyi fogadásokról – is szeretnének minél több maradékot megmenteni. A nonprofit alapon működő élelmiszermentéshez a karácsonyi eseményeikre készülő vállalatok és az ételmentésben szívesen közreműködő önkéntesek jelentkezését várják, emellett magánszemélyektől és vállalatoktől is fogadnak pénzadományt.
A Tesco egyes áruházaiban előre összekészített adománycsomagokat is meg lehetett vásárolni, amivel egy négyfős család ünnepi vacsoráját biztosíthatták a támogatók. Az átadott termékek között idén is a cukor és a liszt volt a legnépszerűbb, de tésztából és étolajból is jelentős mennyiség érkezett. Édességek is gyűltek emellett, amelyekből további 14 ezer mikuláscsomagot tudtak összeállítani és rászoruló gyerekeknek adni a gyártóktól és a kereskedőktől mentett finomságokból.