Korábban írtunk a reakcióreklámok titkairól, azóta viszont újabb, említést érdemlő események történtek ezen a fronton. Az egyik ezek közül a Kraft Heinz gluténmentes mac and cheese-éhez kapcsolódik, ami a TikTokról indulva kapott szárnyra.
Történt ugyanis, hogy a 29 éves Abby Kreger négy dobozzal is vásárolt a termékből, méghozzá négy különböző városban, és miután kettőt kinyitott, azt látta, hogy nincs bennük sajtszósz. Ekkor írt az ügyfélszolgálatnak, amelytől kapott egy kupont, amit be is váltott egy újabb adagra ugyanebből az ételből. Azonban abban sem volt sajtszósz, ez pedig már annyira abszurdnak tűnt a vásárlónak, hogy a TikTokhoz fordult a panaszával.
A hatás nem is maradt el, a videó többmilliós nézettséget ért el. Ez részben talán annak is köszönhető, hogy mint a kommentekből kiderült, másokkal is előfordult már hasonló. Ez pedig intő jel lehet a márkáknak: a mai világban egyetlen apró hiba sem marad észrevétlen, a reakció azonnal megérkezik, és akár tömeges méreteket is ölthet.
@aceengel Hi, @KraftMacnCheese I have tried emailing and calling you abiut this problem, but your coupon seems like a band-aid and the problem isnt being solved in your production company! Gluten Free Mac & Cheese boxes do not have the sauce packet in them! I have had this happen with 4 different boxes from 4 different stores in the past 2 months. I’ve contacted you, you’ve given me a coupon, and when i use that coupon to get a new box? It doesnt have a sauce packet in it either!! Please check out your production line to see where sauce packets are getting missed! Im not upset, I just want you to know this is happening so you can fix it! #kraft #kraftmacandcheese #glutenfree #fyp ♬ original sound - Abby
A Kraft azonban még ezen a ponton sem kezelte megfelelően az ügyet, ugyanis a videó alá csak annyit kommentelt oda, hogy
„Helló. Elnézést kérünk a probléma miatt. A gluténmentes Kraft Mac and Cheese termékünkkel kapcsolatban nincsenek minőségi problémák.”
Kreger erre újabb videóval válaszolt, amire már a cég is észbe kapott, és az egyik “vezetője” kereste meg őt azzal, hogy "a vállalat kivizsgálja a problémát", és hamarosan "ingyenes finomságokra számíthat". Nem a vállalat volt azonban az egyetlen, amelyik kárpótolni akarta Kregert: a tiktoker kapott gluténmentes termékeket például a Stouffer's-től, a California Pizza Kitchentől és az Instacarttól, emellett kapcsolatba lépett vele a Banza, az Annie's Homegrown, a Craftmix és a texasi székhelyű Roni's Mac Bar is, amely azt is megígérte, hogy támogatja a Kreger által üzemeltetett állatmenhelyet. A cégek remek marketing- és PR-lehetőséget lovagoltak meg, Kreger autentikusnak ható videóban mutatta meg a termékeket, amiket kapott, a vállalatok neve pedig pozitív színben tűnt fel az esetről beszámoló újságok lapjain is. A Stouffers és az Instacart is érzelmes kommentet írt Kreger videójához, amelyre szintén számos pozitív reakció érkezett.
@aceengel Grateful is an understatement. I am truly overwhlemed by the love and support from @Instacart and @stouffers Ya’ll got me crying in the club. “Thank you” isnt enough but its all I can say. Instacart delievered so many delicious goodies straight to my door, and I’m blown away by their generosity. Stouffers sent me their gluten free cheese packets and let me know i’ve inspired them to created a gluten free noodle and sauce box, which has me in tears. I cannot believe this is my life. I feel so loved. Thank you. From the bottom of my heart. Thank you. #glutenfree #saucegate #instacart #stouffers #fyp #abbysglutenfree ♬ original sound - Abby
Az eset érdekessége egyébéként az is, hogy Kregerben felmerült, vajon mekkora szerepet játszik az automatizálás abban, hogy a problémáját nem oldotta meg az ügyfélszolgálat, és hogy olyan érzése volt, mintha elbeszélnének egymás mellett. Ez arra is rávilágít, hogy a cégeknek nagyon körültekintően kell beépíteniük az automatizációt az ügyfélszolgálati folyamatokba.
Másolunk vagy sem?
Szintén friss eset aJaguáré, amely az új elektromos autójának bemutatását teljes rebrandinggel, és egy sokak szerint furcsa reklámmal vezette be. A Copy Nothing, azaz Ne másolj semmit című videót több dolog miatt is kritizálták, a leggyakrabban azért, mert nincs benne autó, és tulajdonképpen nem szól semmiről sem. Valamint arra is sokan felfigyeltek, hogy a szlogennel ellentétben a képi világ túlságosan is ismerős lehet. A kalapácsot tartó nő az Apple 1984 című hirdetéséből, a színes ruhákba öltözött emberek pedig a hajdani Benetton reklámokat idézik. De a közösségi média még számtalan koppintást talált a reklámban egészen a logóig. Eddig a legnagyobb hírverést kapott és legeredetib válasz egy kézenfekvő jelölttől, a Nothing nevű brit elektronikai gyártótól érkezett, amely a Jaguár-mottó mintájára Copy Jaguar felirattal látta el a közösségi oldalait. Szintén reagált a WWF, amely szerint úgy tűnnek el a jaguárok a bolygóról, mint az autó emblémájáról.
Autó ajándékba
Ha már az autóknál és a TikToknál tartunk, érdemes megemlíteni Tareasa Johnson esetét, aki a TikTok-on ReesaTeesa néven gyárt tartalmat, és februárban vált híressé, amikor több videóban osztotta meg csalódásait volt férjével kapcsolatban, aki többek között azt ígérte, hogy házat és autót vesz neki, valamint európai körutazásra viszi, de ezek közül egyiket sem teljesítette.
A nő posztjai felkeltették a márkák figyelmét is, a Hilton és a Delta például ingyenes szállodai tartózkodással, illetve repülőjeggyel ajándékozta meg, majd megjelent a BMW, amely egy sötétkék BMW X5-öst ígért konyakszínű belsővel, egy olyan modellért, amelyet Johnson szerint a volt férje ígért neki. A követők lelkesen reagáltak a BMW kommentjére, de Johnson később tisztázta, hogy nem kapott autót a BMW-től, ami viszont kínos pillanatokat okozott a márkának. Ekkor lépett be a képbe a Hyundai, amely egy évre kölcsönadott a tiktokernek egy 2024-es Hyundai Palisade Calligraphy-t, hasonló színben, mint álmai BMW-je.
@reesamteesa Wanted to introduce everyone to my new boo. #reesateesa #fyp #fypシ #iykyk #loveatfirstsight #fangirl #playonwords ♬ original sound - ReesaTeesa
Vetélkedő randiappok
A Bumble társkereső alkalmazás, amely a nők támogatását tűzte zászlajára, és azzal igyekszik kitűnni a versenytársai közül, hogy a nők kezdeményezhetnek rajta, szintén mellényúlt az óriásplakátjaival, amelyek azt hirdették: “a cölibátus nem megoldás". A márkát többek között azzal kritizálták, hogy ennyire nem lehet leegyszerűsíteni a cölibátus kérdését, mert az több okból válhat egy nő életformájává, például traumákra adott válaszként. Miután több celeb is kiállt a cölibátus mellett, a Bumble gyorsan bocsánatot kért, eltávolította a hirdetéseket, és női ügyek támogatására ajánlotta fel a reklámhelyeit. De eközben a konkurens Feeld is résen volt, és kihasználta az alkalmat, hogy magát kedvezően pozicionálja. Plakátokat helyezett el a korábbi Bumble hirdetések helyén, arra az üzenetre fókuszálva, hogy az ember legyen önmaga, így célozva azokat, akik csalódtak a Bumble-ben. Az alkalmazásában új opcióként még a cölibátus megjelölést is bevezette.