A Rossmann több kategóriában is díjnyertes lett az Év Kereskedője versenyen. Varga Anita Ágnestől, a cég marketingvezetőjétől megtudhattuk, hogy minek köszönhető a siker, és mik a vállalat további tervei.

A Trade magazin idén 10. alkalommal hívta versenyezni a magyar boltokat és üzletláncokat, az Év Kereskedője megmérettetésen, és ötödször hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot.

Az Év Kereskedője versenyen olyan szempontok szerint döntött a zsűri, minthogy mennyire felel meg a dizájn az értékesítési koncepciónak, mennyire harmonizál a bolt külső és belső megjelenése, az árubemutatás és a kiszolgálás a célcsoport igényeivel, és mennyire köszön vissza mindez a kommunikációban is. Az üzletek profiljában nem volt megkötés, és tulajdonosok valamint bérlők egyaránt nevezhettek, sőt, építészek, dizájnerek és kivitelezők is pályázhattak közösen vagy önállóan.

Az üzletláncok értékelési szempontjai között találjuk a piaci eredményeket, sikereket, fejlesztési célokat és komplex működési értékeléseket. A közel negyven pályázatot neves szakmai zsűri bírálta el, míg a vásárlók kedvenceit közönségdíjjal jutalmazták. Összesen 22 pályázat kapott elismerést, a Rossmann pedig többet is: a budapesti Árkádban található üzletük az Év Drogéria Üzlete lett, és a cég az Év Drogéria Üzletlánca elismerést is elvihette, miközben a Respray projekt a Fenntarthatóság Szimbóluma díjat érdemelte ki.

Interaktív vásárlói élmény

Varga Anita Ágnes elmondta, a díjak annak az elkötelezett munkának az eredményei, amelyet a vállalat az elmúlt 30 évben végzett Magyarországon.

„Folyamatosan törekszünk arra, hogy az üzlethálózatunkat fejlesszük, modernizáljuk, és a vásárlóink igényeit maximálisan kiszolgáljuk. A fenntarthatóság, az innováció, és a magas színvonalú vásárlói élmény biztosítása mind központi elemek a cég életében.“

Mint a marketingvezető hozzátette, a 30 éves jubileum kapcsán a vállalat a kommunikációs stratégiáiba is beépítette az üzletfejlesztés és fenntarthatóság témáit.

„Hangsúlyoztuk a megbízhatóságot, amely 30 éven keresztül jellemezte a Rossmannt a magyar piacon. A Respray projekt és a modernizált üzletek nyitásai is kiemelt szerepet kaptak a kommunikációban, hiszen ezek az innovációk nemcsak a vásárlók számára fontosak, hanem a fenntarthatósági elkötelezettségünket is erősítik. Emellett jelentős sajtónyilvánosságot kaptak az olyan mérföldkövek, mint a 250. üzlet nyitása az Árkád bevásárlóközpontban, amelynek ünnepélyes megnyitóján Dirk Rossmann alapító személyes jelenléte is emelte az esemény fényét.“

Varga Anita Ágnestől azt is megtudtuk, hogy az Árkádbeli üzlet azért is különleges, mert a legmodernebb design- és technológiai megoldások felhasználásával újították fel. Az üzlet belső terei tágasak, modern német koncepció alapján készültek, így kényelmes és átlátható a vásárlás. Az üzlet különlegességét adják még a széles termékválaszték mellett a világító polcvégeken elhelyezett arcápolási teszterek, amelyek interaktív vásárlói élményt nyújtanak.

Egy világon egyedülálló innováció

Az élet persze nem áll meg itt, a termékfejlesztés és a fenntarthatóság továbbra is kulcsfontosságú terület a Rossmann számára. A cég legjelentősebb fenntarthatósági újítása jelenleg az, hogy szeretnék az egész országra kiterjeszteni a Respray projektet.

„Az automaták 30 üzletben lesznek elérhetők még az idei évben, ráadásul a korábbiaknál bővebb kínálattal. Ez a világon egyedülálló innováció lehetőséget nyújt a vásárlóinknak arra, hogy újratölthető aeroszolos dezodorokat használjanak, csökkentve ezzel a műanyag- és fémhulladékot. Minden egyes flakon akár öt alkalommal is újratölthető, ami jelentősen hozzájárul a környezet terhelésének csökkentéséhez.“

Címkék