Nem újkeletű megoldás, hogy egy ismert film, sorozat, vagy egy népszerű színész közös marketing vizekre evezzen egy branddel. Az ilyen együttműködések ugyanis minkét fél számára előnyösek: a márka tovább növelheti az alkotás népszerűségét, de a kedvelt szereplő is vonzhat új vásárlókat. A legutóbbi Emily in Paris - Lidl együttműködés kapcsán járjuk körbe, miért is annyira sikeresek az ehhez hasonló kooperációk.
Amikor egy filmes alkotás világszerte hatalmas népszerűségnek örvend, csak idő kérdése, hogy a hozzá kapcsolódó brandingelt termékek mikor jelennek meg. Az ilyen, már-már kultikus sorozatok közé tartozik a Netflix sorozata, az Emily in Paris is, amely negyedik évadának első epizódjai néhány nap alatt közel húszmilliós megtekintésre tettek szert. Korábban már írtunk a sorozat és a Google együttműködéséről, most pedig egy olyan kooperációval rukkolt elő Emily csapata, amelynek termékeit a hazai fogyasztók is könnyedén elérhetik. Lily Collins ugyanis a Lidl polcairól mosolyog a vásárlókra.
"Emily in the Lidl"
A sorozat legújabb márka-együttműködése a Lidl tematikus heteihez kapcsolódik. A szeptember 16-án indult francia hetek keretében az áruházlánc saját márkás a Duc De Cour termékeinek dobozaira Emily karaktere, illetve a sorozat ihlette grafikák kerültek. A hazai vásárlók főleg édességekkel és süteményekkel találkozhatnak, de a kínálatban helyet kapott fűszerolaj és gyertyakészlet is. Külföldön pedig a ruházat is helyet kapott a palettán. A termékek a sorozat francia hangulatát idézik, és az ott felvonultatott tipikus francia ízeket és stílust tükrözik.
@elenoirecir Emily in Paris x Lidl😍 #emilyinparis #lidl #cutestuff ♬ Mon Soleil (from "Emily in Paris" Soundtrack) - Ashley Park
francia Életérzés
Az ilyen típusú marketingkampányok célja, hogy egyedi élményt nyújtsanak a vásárlóknak, főleg a rajongóknak. Bár a Lidl diszkont áruházlánc, és legnagyobb fegyvere a jó ár-érték arány, a high-end életérzést sugárzó sorozatnak hála az "emily-s" termékek a luxus érzetét keltik. Különösen a sorozat ihlette grafikáknak köszönhetően érezhetik azt a fogyasztók, hogy nem egy hazánkban is elérhető üzletlánc saját márkás termékét, hanem egy stílusos párizsi butik különlegességét tartják a kezükben.
Emily és a generációk
Az Emily in Paris azon kevés sorozatok egyike, amely több generációt is megihlet. Az Y-generáció tagjait, akik szeretik a divatos életmódot, érdeklődnek a francia kultúra iránt, szeretnek utazni. Fiatalos, könnyed és szórakoztató lendületével pedig a fiatalabb Z-generáció számára lehet vonzó, akik már kütyükkel és digitális tartalmakkal körülvéve nőttek fel, és az online térben élik mindennapjaikat.
A Z-generáció igen fogékony a sorozatok, a divat, az utazás iránt és előszeretettel követi a digitális platformokon megjelenő influenszereket. Ők azok, akik sokkal jobban bíznak a médiából érkező impulzusokban, mint a saját környezetüktől kapott ajánlásokban, véleményekben. Inkább vesznek meg egy ruhát vagy bármely terméket egy influenszer véleményére adva, mint akár a saját családtagjuk ajánlására. Ezen generáció fiatal felnőttjei, már gyerekkoruktól fogva mesékből, rajzfilmekből ismert karakterekkel eladott termék reklámokon nőttek fel. Így már az sem idegen számukra, hogy egy kedvenc sorozattal eladott terméket levegyenek a boltok polcairól vagy megvegyenek egy ruhát, melyet a legújabb, trendi sorozatban látnak.
A Lidl célcsoportja ezzel ellentétben inkább az idősebb korosztály. A hűségprogramokkal, kuponokkal és egyéb akciókkal a pénzügyileg tudatosabb vásárlókat célozzák meg, akik jellemzően a 30+-os korosztályból kerülnek ki. A márka-együttműködéssel így mindkét brand a célcsoportja kiterjesztésére törekszik. A fiatalabbak is betérnek a Lidlbe vásárolni, az idősebbek pedig lehet, hogy belenéznek a sorozatba.