A mesterséges intelligencia nagy léptekkel fejlődik a személyre szabott eladás és tartalomgyártás terén, ez a változás pedig azt is átalakítja, ahogyan a fogyasztók a brandekhez és a médiához viszonyulnak. Ahogy a fogyasztók életének egyre inkább részévé válik az AI, változnak az elvárásaik is.

A marketing elvei nem változtak, de a kampányok alkotásának és végrehajtásának módját forradalmasítják az új eszközök. A márkák például jobban és főleg gyorsabban megérthetik, milyen üzenet rezonál a vásárlókkal, vagy hogyan használhatják gazdaságosabban az anyagi erőforrásokat - írja Niel Bornman a brit Publicis Media vezérigazgatója a MarketingBrew-n, és három területről hoz példát arra, hogyan élhetnek a cégek a mesterséges intelligencia lehetőségeivel.

A kereskedelem átalakulása

A szakember szerint a GenAI hatalmas tudása gyakran hiánypótló niche-szakértelmet biztosít az embereknek az utazástervezéstől az öltözék- vagy menüösszeállításig, akár személyre szabottan. Ezen az eszközön keresztül pedig a márkák is jobban megérthetik a vevőiket, a tudást pedig a kampányoktól kezdve a termékfejlesztésen át az árstratégiáig alkalmazhatják.

Már most megkérhetjük a ChatGPT-t, hogy ajánljon nekünk márkákat és termékeket, de hamarosan ezek a platformok már akár meg is vásárolják helyettünk, amit szeretnénk. Hogyan tudják az egyes márkák kihasználni az AI lehetőségeit és biztosítani a jövőjüket a GenAI-alapú kereskedelemben?

Tartalomgyártás

A GenAI segítségével a brandek gyorsan, jelentős erőforrásokat megspórolva tesztelhetik az ötleteiket és hipotéziseiket, és növelhetik a kampányok méretét, a világmárkák pedig könnyen a helyi piacokra tudják szabni a tartalmaikat.

Az AI-tartalomgyártás kreatív példája az a videó, ami a francia Orange mobilhálózatnak készült a 2023-as női futball-világbajnokságra. A Publicis Groupe Marcel nevű mesterségesintelligencia-platformjának segítségével készült reklám a női focisták kiváló képességeit mutatta be. A videó a férfi foci francia sztárjai, Kylian Mbappé és Antoine Griezmann briliáns cseleivel és góljaival kezdődik, majd kiderül, hogy ezeket valójában a francia női válogatott játékosai mutatták be, csak vizuális effektekkel átalakították őket.

Mindehhez hetekig tartó, mélyreható kutatásra volt szükség, melynek során a Francia Labdarúgó Szövetség archívumából keresték a női játékosok legszebb cseleit, majd megkeresték azok pontos másolatait a férfi játékosok mozdulatai között.

Egy másik példa a Publicis Groupe által az alkalmazottaknak küldött karácsonyi üdvözlet, akik személyre szabott köszönőfilmet kaptak, amelyek bemutatták az AI gyakorlati alkalmazásait, és bepillantást adtak a jövőbeli kampányokba.

Döntéshozatal

Bár sokan aggódnak amiatt, hogy az AI-eszközök kiszorítják az embereket, valójában inkább megkönnyítik a dolgukat, például azzal, hogy a hagyományosan fáradságos manuális feladatok, például a jelentéskészítés és a mérés elvégzését leegyszerűsítik. Az automatizálás révén a szakemberek több időt fordíthatnak a stratégiára és az adatok értelmezésére, a mesterséges intelligencia pedig magabiztosságot ad a célok kitűzéséhez, a befektetési és más döntésekhez.

Az adatminőség alapvetően fontos az AI optimalizálásához, de az emberek is létfontosságúak ahhoz, hogy a benne rejlő lehetőségek felszínre kerüljenek. Vannak olyan piaci változások és kulturális dinamikák, amelyeket az AI nem lát előre, és itt jönnek a képbe a médiaszakértők. A versenyautókhoz hasonlóan az AI erős és gyors, de képzett sofőr, szerelők és mérnökök szakértő csapata nélkül nem fog futamokat nyerni.

A marketingszakembereknek folyamatosan fejlődniük kell a technika és az adatok megértése, a felelős adatfelhasználás és az etikai-környezetvédelmi tudatosság terén is. Az AI azoknak a márkáknak válik partnerévé, amelyek tudják, hogyan fordíthatják azt a javukra. Többek közt ez is témája lesz a 2024. szeptember 9-10-én rendezett AI Summitnak, Közép-Kelet-Európa legnagyobb mesterségesintelligencia-konferenciájának. 

Címkék