Megérkezett a Bleu de Chanel parfüm rövidfilmes kampánya, amelyet a legendás filmrendező, Martin Scorsese rendezett: a luxusmárka segítségével egy kiégett előadóművész újra rátalál önmagára.

2023 őszén derült ki, hogy Martin Scorsese újra reklámot rendez a Chanelnek, ráadásul nem is akárkivel. A legendás filmrendező és az elmúlt évek egyik legfelkapottabb színésze, Timothée Chalamet először dolgoztak együtt, hogy létrejöhessen a Bleu de Chanel várva várt kampánya.

A luxusmárka reklámfilmjének alaptörténetét kifejezetten Chalamet számára írták: a videóban egy színész belső konfliktusa kerül terítékre, aki a hírnév és az önmagához való hűség között vergődik. A Bleu de Chanel reklámja egyértelműen tükrözi a két karakteres alkotó harmonikus munkáját: Chalamet művészi finomsága és Scorsese jól ismert virtuozitása szépen összecseng.

A kisfilmben a történetmesélés új szintre lép, így egy pillanatra azt is el lehet felejteni, hogy egy reklámot nézünk, csupán a végén kúszik be szép csendben a márka parfümje. A fekete, a fehér és a kék együttesében alkotott 90 másodperces reklámfilmben Simon karakterének mindennapjaiba pillanthatunk be. Az útkereső színész talk show-k és paparazzik forgatagában él, így magára már semmi ideje nem marad, aminek következtében mondhatni meghasonlik. Ekkor a sors vagy pusztán a belső megérzése jeleket küld neki: a váratlan pillanatokban megjelenő kék fény a szürkeségből a kiút lehetőségét sugallja. A színész végül enged a hívó szónak: Havana Rose Liu karaktere egy cetlit ad át a hírességnek, aki ennek hatására végül a kék fénybe öltöztetett metrókocsiba lépve kiteljesedik - a film ekkor „kapja vissza” a színeit.

A GQ-nak adott interjúban Chalamet elmondta, hogy maga az kisfilm nem hasonlítható más reklámokhoz. Nem akarta ugyanis, hogy a közönség úgy érezze a reklámfilm nézése közben, hogy valóban egy hirdetéssel áll szemben. Scorsese egyébként 2010-ben forgatott először Bleu de Chanel reklámfilmet, amely a mostanihoz hasonlóan jól visszaadja az ikonikus rendező alkotói jegyeit. A rendezőnek egyébként sem derogál kilépni az Oscar-díjas filmek világából a hirdetések mezejére: legutóbb a Super Bowlra készített egy 30 másodperces hirdetést a Squarespace weboldal-tervező cég felkérésére.

Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.

(Forrás:Hypebeast)

(Borítókép:  Lionel Hahn / Getty Images / Chanel)

Címkék