A Burger King a hetvenedik évfordulója alkalmából a kiolthatatlan lángokat ünnepli: a zavarbaejtő kampányban az idősek szenvedélyes szerelme áll a középpontban.

A tény, hogy az időseknek is joguk van a szerelemhez és éghet bennük szexuális vágy, a társadalom nagy részében – így a reklámokban is – tabutémának számít. A Burger King a 70. születésnapja alkalmából indított kampányában feloldja ezeket a társadalmi berögződéseket és szabad teret enged a régóta tartó szerelemnek.

A hamburger király üzenete rendkívül egyszerű: „70 évvel később a tűz még mindig ég”. Ez a szlogen elsősorban arra utal, hogy a Burger King 1954 óta készíti a hamburgereit lánggrillezéssel. A kampányhoz tartozó reklámvideók és fotók az idősek csillapíthatatlan vágyain keresztül zavarba ejtően jól visszaadják ezt az üzenetet, akik szintén életben tartották a „tüzet”, amit a köztereken sem szégyellnek megmutatni.

A kampány először Brazíliában indult el, azonban hamarosan a globális piacokon is megjelenik. Az ötletetet a gyorsétteremlánc a Buenos Aires-i székhelyű Room 23 és Trans Company ügynökségek együttműködésével valósította meg.

Az évfordulós kampányok általában önelégültek. Mi azt akartuk, hogy a fogyasztók számára is mondjon valami relevánsat. Az a tény, hogy a hamburgerek lángon grillezettek, hogy a Burger King hangneme rendkívül pimasz, és hogy az idős embereket soha nem szexualizálják a reklámokban, tette számunkra működőképessé ezt az ötletet.

– mondta a kampány egyik kreatív igazgatója Sebastian Wilhelm.

(Forrás: AdAge. Borítókép: Burger King)

Címkék