A BMW egy rendkívül olcsó és hatásos marketing fogással rukkolt elő: Az autógyártó cég ötletes módon árasztotta el a Google Maps-et, hogy növelje az EV modellek ismertségét az Egyesült Arab Emírségekben.

Az Egyesült Arab Emírségekben az elektromos autók vásárlása egyre növekszik. Mivel azonban még mindig viszonylag ritka, hogy az emberek a kertjükbe töltőállomást építenek, így  autóik energiaellátásához a legtöbben továbbra is a nyilvános töltőállomásokra támaszkodnak. Ez azt jelenti, hogy az Egyesült Arab Emírségekben az egyik első lépés, amit a fogyasztók tesznek, amikor EV vásárlásán gondolkodnak, hogy megkeresik a legközelebbi töltőpontot, hogy ellenőrizzék, hogy megéri-e a befektetés – olvasható a Contagious cikkében.

A BMW az Egyesült Arab Emírségekben nemrégiben piacra dobott terméke népszerűsítésének céljából lefényképezte EV-it Dubai-szerte több mint háromszáz töltőállomáson. Ezután képeket töltött fel a Google térképen található Google-értékelésekhez az egyes töltőpontok elhelyezkedéséről. A gerilla photobombing taktika biztosította, hogy minden alkalommal, amikor a potenciális EV-vásárlók a legközelebbi töltőállomást keresték, a BMW-k képeire leltek rá.

A kampányt a dubaji Serviceplan készítette, amihez állítólag mindössze három BMW és egy okostelefon kellett. A cég számos képet töltött fel, amiket direkt úgy állítottak be, mintha nem a márka kreálta volna őket. Ezt az ötletet megfűszerezve a BMV 360 fokos nézeteket is feltöltött az új modellek belsejéről, továbbá QR-kódokat is beépített a képekbe, amelyeket beolvasva az emberek tesztvezetésre jelentkezhettek.

A képek 2 millió megtekintést értek el a Google Maps-en, ami a tesztvezetések számának 400 százalékos növekedéséhez vezetett:

öt új foglalásból kettő a Google Maps-hez volt köthető.

Azzal, hogy szinte minden potenciális új EV-vásárló a BMW képeivel találkozott először, a márka gyorsan tudta növelni az EV-kínálatának ismertségét annak ellenére, hogy a piac legújabb szereplője volt. Ha egy termék mindenhol ott van, az nem csak könnyebben épül be az emberek tudatába, de a feltételezett népszerűség miatt a minőség gondolatát is automatikusan elhinti a fogyasztókban.

Ez a megfigyelés egy társadalmi hajlamon alapul, vagyis azon az elképzelésen, hogy mások viselkedését megfigyelve rá lehet jönni a helyes döntésekre, ugyanis a tömeg követése gyakran jó választást nyújt. Az új belépők esetében ez az elv nehezen alkalmazható, mivel nehéz egy termék népszerűségére hivatkozni, ha az még nem népszerű. Ebben az esetben azonban a BMW okosan megtalálta a rést a pajzson: a képekkel ugyanis a fogyasztók azt láthatták a Contagious cikke szerint, hogy mindenki ezt az autót vezeti az utakon.

Nem ez volt az első eset a trükközésre

Ez a marketing trükk nem teljesen új a BMW-nél. 2020-ban ugyanis a BMW Canada észrevette, hogy a luxusautót vásárlók egyharmada egyben luxusházat is szeretne vásárolni: így a márka partnerséget kötött egy ingatlanügynökséggel, hogy autóit a kiskereskedelmi hirdetésekben szereplő luxusházak felhajtóján legyenek láthatóak. A kampány 127 millió embert ért el, és fontos szerepet játszott abban, hogy a BMW a jómódú emberek márkájává váljon és a luxushoz kötődjön.

(Borítókép: NurPhoto / Getty Images)

Címkék