Rodd Chant egy posztban osztotta meg tapasztalatait arról, hogy miként lehet megalkotni egy igazán jó headline-t. Chant elmondása szerint, ha a reklámszakmában még zöldfülű valaki megkérdezi tőle, hogy „mitől lesz jó egy headline?″, akkor állítása szerint mindig azt válaszolja, hogy a dolog nem ilyen egyszerű, több dologtól függ.
Véleménye szerint ennek oka, hogy mindent a termék, a szolgáltatás, a márka, illetve a közönség alakít. A szakemberrel azt mondatják a tapasztalatai, hogy időnként humorra van szükség, néha félelemre, de van, hogy könnyeket kell csalni a szemekbe. Olykor pedig az a cél, hogy „egy szív dobbanjon meg″. Előfordulhat az is, hogy a rövidség a kulcs, máskor pedig egy hosszabb történetet kell elmesélni, de van, hogy egy „jól használt mondat átrendezése″ is meghozza a kellő hatást. A szakember véleménye szerint, ha óriásplakátokról van szó, akkor csak másodpercek állnak abban egy reklámszakember rendelkezésére, hogy eljuttassa üzenetét a fogyasztóhoz, és ezzel elvégezze az üzenet által megkövetelt munkát.
Chant a headline fontosságának megerősítése érdekében David Ogilvy-t idézi, ugyanis a „reklámszakma atyja″ egyszer azt mondta, hogy: „Átlagosan ötször annyian olvassák el a headline-t, mint a főszöveget. Amikor megírtad a headline-t, már nyolcvan centet elköltöttél egy dollárból.″
Rodd Chant, aki Ausztráliában, Ázsiában és Amerikában is dolgozott, arra is visszaemlékezett a posztjában, hogy milyen tapasztalatokat gyűjtött, amikor elkezdte a szakmát:
Amikor a reklámszakmát kezdtem, arra kényszerítettek, hogy tanulmányozzam a plakátokat, óriásplakátokat az Egyesült Királyságban. Ott nagyra értékelték azt a szövegírói mesterséget, amellyel egy maroknyi szóból olyan tömören és kreatívan lehetett egy üzenetet megfogalmazni. Ennek a mesterségnek az egyik legismertebb és legelismertebb mestere David Abbott volt (...)
David Abbott öt szabálya a jó szöveg írásához
Rodd Chant a posztjában David Abbott öt szabályát is beidézi. Az első pont szerint lényeges, hogy az egyénnek a munkába bele kell tennie önmagát, valamint az, hogy használni kell az élettapasztalatokat a szöveg megelevenítésére, ugyanis „ha valami megérint téged, akkor jó eséllyel mást is meg fog érinteni″ – olvasható a tanácsban. A második pontban a vizuális gondolkodás fontosságára hívja fel a figyelmet: „kérj meg valakit, hogy jellemezzen egy csigalépcsőt, és a szavak mellett a kezét is használni fogja. Néha a legjobb szöveg az, ha nincs szöveg″ – olvasható. A következő pontban a tények meggyőző erejét említi: „ha hiszel abban, hogy a tények meggyőznek (ahogy én is), akkor jobb, ha megtanulod, hogyan kell úgy írni egy listát, hogy az ne olyan legyen, mint egy lista″. A negyedik pontban az őszinteség fontosságának az erejét ragadja meg a szakember, ugyanis véleménye szerint a „gyónás″ formálja a lelket és a szöveget is. Az utolsó pont rövid, frappáns és egyszerre a leglényegesebb mind közül: „ne légy unalmas″. Hiszen nem csak David Abbott, de Rodd Chant is úgy véli, mint ahogy a legtöbben, hogy „senki sem akar unatkozni, különösen akkor nem, ha a napját egy reklám szakítja meg”. Véleménye szerint ezért mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy egy reklámszakember ne untassa az embereket.
A kreatív igazgató a ChatGPT-vel kapcsolatos véleményét is kifejtette:
Tudom, sokan azt fogják kérdezni, hogy mi a helyzet a ChatGPT-vel? Őszinte meggyőződésem, hogy azokban az emberekben, akik még tudnak írni, még mindig van élet, és még mindig szükség van olyan emberekre, akik tudnak szavakat alkotni. Igen, a ChatGPT sok időigényes munkát megspórol bizonyos projekteknél, ebben biztos vagyok. De egyelőre még szükség van olyan emberekre, akik tudnak szövegeket készíteni. Szóval, amíg a kiborgok nem veszik át száz százalékban az irányítást, addig írjatok tovább
– olvasható a szakember gondolata, amit teljes terjedelmében ide kattintva elérhető.
(Borítókép: Andrey Denisyuk / Getty Images)