Szokták mondani, hogy a negatív reklám is reklám. Hát még a direkt negatív!
Ricky Gervais 2023 végén bevásárolta magát a szesziparba, ugyanis létrehozta saját vodkamárkáját, a Dutch Barnt. A komikus egy X-posztban jelezte, hogy annyi pénze a brandnek még nincs, hogy költséges és látványos hirdetéseket gyártsanak a termékről, ezért egyelőre marad a közösségi médiánál. Arra biztatta követőit, hogy osszák meg oda gyártott videóit, illetve reagáljanak rá, hogy ezzel is segítsék őt a munkában.
Az íráshoz első reklámfilmjét is publikálta, ami minden írott és íratlan reklám szabályt megszeg, de pont ettől a direkt trollkodástól működik.
We can’t afford big TV campaigns yet so I really appreciate everyone reposting and liking these ads. Even complaining about them or just slagging them off helps. So thanks 🙏 #DutchBarnpic.twitter.com/nQBxFxrdZD
— Ricky Gervais (@rickygervais) February 29, 2024
A színész egy túlságosan fehér, dimenzió nélküli térben ül egy asztalnál, amin semmi más nem szerepel, csak egy üveg Dutch Barn vodka. Mellette fehér köpenyben, arcán a legolcsóbb ragasztott kamubajusszal áll egy férfi, akit Gervais mint orvost mutat be, majd gyorsan tisztázza, hogy mivel ez egy hirdetés, a férfi nem igazi orvos, csupán egy színész, tehát végülis annyira doktor, mint George Clooney volt a Vészhelyzetben.
A bemutatás után pedig a „doktor színész” sorolni kezdi, hogy az alkohol miért ártalmas, milyen egészségügyi problémákat okoz és miért nem ajánlott a fogyasztása, majd a felsorolás végén Gervais nemes egyszerűséggel rámutat a vodkára.
Ez volt az első kisfilm, ami elnyerte a nézők tetszését, és eleget téve a humorista kérésének sokan tovább is osztották, így a következő – hasonló minőségű – reklámban Gervais már azzal nyit, hogy az ő vodkája az Egyesült Királyság legkeresettebb márkája, amit ezúton is nagyon köszön.
Since I’ve been involved Dutch Barn has become the fastest selling Vodka brand in the U.K. Thank you for that but please remember that Vodka is bad for you and Smirnoff is cheaper 👍 pic.twitter.com/BeuJGbIFt3
— Ricky Gervais (@rickygervais) February 23, 2024
Ám visszautalt arra, hogy az alkohol továbbra is káros, illetve aki nem engedheti meg magának a Dutch Barnt, az vásároljon Smirnoff vodkát, mert az olcsóbb.
Tehát Gervais felmérte erőforrásait, és ahhoz a fegyverhez nyúlt, amihez a legjobban ért: a humorhoz Ezzel pedig egyből célba is talált kis költségvetésű, de annál viccesebb hirdetés.