A Marketing Week 2024-es karrier- és fizetési felmérése szerint a marketingesek több mint fele úgy véli, hogy a távmunka miatt a kapcsolatépítés lehetőségei sérültek. A válaszadók nagy százaléka szerint a hatékonyabb személyes együttműködés iránti vágy a fő motiváció a jelenléti munkavégzésre.
Négy évvel a lezárások után nehéz megbecsülni a Covid hatását a marketingszakmára, azonban az biztos, hogy az otthonról végezhető munka kényelmét ez a szektor is megérezte, ezzel együtt pedig az óriási negatívumait is megtapasztalta. A Marketing Week 2024-es karrier- és bérfelméréséből ugyanis az derült ki, hogy a marketingszakemberek több mint fele, azaz 56,5 százaléka úgy véli, hogy a távmunka miatt a kapcsolatépítés lehetőségei csökkentek. Ezzel szemben a több mint háromezer megkérdezett brit marketinges közül alig több mint egyharmad (37,1 százalék) nyilatkozott úgy, hogy az otthoni munkavégzés nem volt káros hatással a kapcsolathálózatok kialakítására – közölte a Marketingweek.
A felmérésből az is kiderült, hogy a szakmabeliek 54 százaléka szerint a kapcsolatok megszilárdítására és a vállalati kultúra ápolására irányuló aggodalmak az egyik oka annak, hogy a jelenléti munka idén nagyobb trendnek számít, mint tavaly. A válaszadók 71 százaléka szerint a hatékonyabb személyes együttműködés iránti vágy a fő motiváció a jelenléti munkavégzésre, amit a vállalati kultúra ápolásának igénye (59,8 százalék) és a munka szociális részének javítása (44,7 százalék) követ.
A marketingszakemberek több mint egyharmada (35,9 százalék) szerint a cégük úgy véli, hogy az irodai munka növeli a munkatársak hatékonyságát, míg 33,3 százalék szerint a fő motiváció az irodahelyiség nyújtotta lehetőségek kihasználása. A válaszadók 33,2 százaléka dolgozik olyan munkáltatónál, aki szerint az irodai munkavégzés elősegíti a kapcsolatépítést és a szakmai kapcsolatok kiaknázását. Ennek ellenére az alkalmazottak növekedése és karrierfejlesztése (20,7 százalék), valamint az alkalmazottak mentális egészségének javítása iránti vágy (13,9 százalék) jóval alacsonyabb a prioritások listáján.
Az irodai és a távmunka közötti egyensúly kérdésében továbbra sincs meg a legjobb megoldás. Bár a Marketing Week kutatása szerint a háromnapos irodai munkavégzés a leggyakoribb (25,2 százalék) – amelyet szorosan követ a kétnapos (24,3 százalék) –, a nagyobb munkáltatók egymástól függetlenül más tendenciákat követhetnek. Az Amazon például azt tervezi, hogy blokkolja az előrelépési lehetőséget azoknak az alkalmazottak számára, akik nem hajlandóak legalább heti három napot az irodában tölteni. Ebből is látszik, hogy a kisebb és nagyobb márkák továbbra is küzdenek azzal, hogy mit is takar valójában a hibrid munkavégzés a dolgozók számára.
(Borítókép: Belinda Howell / Getty Images)