A Spotify két megoldást mutatott be, amelyek célja, hogy segítse a márkákat a platformon való hatékonyabb és kreatívabb hirdetésben.

Az egyik a Creative Lab Hub, amely további lehetőségekkel bővíti a Spotify házon belüli ügynöksége által kínált lehetőségeket, a másik a Creative Council (kreatív tanács), amely agytrösztként és tanácsadó testületként fog működni, ötletekkel segítve a platformon hirdető cégeknek.

Az először a tavalyi Cannes Lions fesztiválon bejelentett Creative Lab marketingesekből, művészeti vezetőkből, stratégákból, szövegírókból és más szakmabeliekből áll, akik segítenek a márkáknak olyan hirdetéseket fejleszteni, amelyek illenek az alkalmazáshoz. Az új Hub részleg pedig olyan forrásokat biztosít, mint az elemzések, magyarázó videók, valamint útmutatók az interaktív formátumokról és az audio- és videópodcastok integrációs lehetőségeiről.

Tudjuk, hogy a Spotify sok hirdető számára még mindig új terület, különösen, ha hanganyagról van szó. Nem a külső ügynökségek lecseréléséről van szó, hanem egy olyan szakértelemmel rendelkező csapat hozzáadásáról, amely segít minden kampánynak a legtöbbet kihozni abból, amit a Spotify kínál

– mondta Kay Hsu, a Creative Lab globális vezetője az Adweek-nek.

Míg a Creative Lab gyakorlati együttműködést jelent, addig a Hub inkább eszközöket, tanácsokat ad a hirdetők és alkotók kezébe, így a két részleg kiegészíti egymást.

A Hubot azért alkottuk meg, hogy képesek legyünk kiszolgálni a márkák egyre növekvő igényét, hogy gyorsabban és magabiztosabban érjék el céljaikat a platformon. Épp ezért úgy terveztük, hogy segítsen minden csapatnak a tervezés bármely szakaszában

– tette hozzá Hsu.

A Spotify Creative Council ezzel szemben egy kreatív vezetőkből álló csoport, amely a hirdetések és a márkatörténetírás irányának meghatározásában segít a Spotify-on.

A célunk a Creative Council esetében, hogy együtt alakítsuk a reklámozás jövőjét a szakma és a világ legkreatívabb elméivel. A tanács egyfajta fórumként szolgál majd, hogy segítse jobbá tenni a platformon megjelenő termékekkel kapcsolatos élményeket – amihez új kreatív eszközöket adunk –, továbbá mélyebb kapcsolódást alakítson ki a reklámok és a közönség között

– fejtette ki Hsu.

A Spotify tanácsában helyet foglaló szakemberek:

  • Liz Taylor, az Ogilvy globális CCO-ja,
  • Christoph Becker, a Whalar CCO-ja,
  • Tiffany Rolfe, az R/GA CCO-ja,
  • Elav Horwitz, a WPP stratégiai partnerségekért és megoldásokért felelős alelnöke és globális vezetője,
  • Shu Hung, az AKQA CCO-ja,
  • Kyle McCarthy, a Lowe CCO-ja,
  • Islam ElDessouky, a The Coca-Cola Company globális CCO-ja,
  • Az MSCHF alapító Gabe Whaley,
  • Neil Heymann, az Accenture Song globális CCO-ja,
  • és Judy John, az Edelman globális CCO-ja.

A Spotify víziója talán épp az ellenkezője annak, amit a Meta jósol a jövő év végére, Mark Zuckerberg cége ugyanis azt tervezi, hogy 2026 végén már AI által készített videókat jelenít meg platformjain.