A Nielsen már négy éve méri hónapról hónapra az amerikai tévénézési szokásokat. Ennek alapján most először fordult elő, hogy a streaming túllépte a tévé számait.

A Nielsen Gauge felmérése szerint idén májusban a streamingnézők először körözték le a hagyományos tévénézők arányát a teljes tévéhasználaton belül. A streaming nézettségi aránya elérte a 44,8 százalékot, ami azt jelenti, hogy 71 százalékos növekedést ért el az elmúlt négy évben.

Az antennás (20,1%) és a kábeles (24,1%) tévéadások nézői így már együttesen is kisebb részt tettek ki, mint a streamingé önmagában. Ráadásul míg az előbbi 21, addig utóbbi 39 százalékos visszaesést mutatott az elmúlt 4 évben.

Szerencsés egybeesés, hogy ez a fordulópont egybeesik a Nielsen The Gauge nevű felmérésének négyéves évfordulójával, amely a streaming és a tévé mérésének standardjává vált

– nyilatkozta Karthik Rao, a Nielsen vezérigazgatója.

Ez a médiavállalatok elismerése is, amelyek ügyesen átalakították műsorstratégiáikat, hogy megfeleljenek a nézőik igényeinek ott, ahol tévét néznek – legyen szó streamingről vagy lineáris platformokról

– tette hozzá.

A streamingplatformok közül az első helyen a YouTube áll, kiemelkedő 12,5 százalékos aránnyal – ami azt is jelenti, hogy négy éve piacvezető. A második helyen 7,5 százalékkal a Netflix szerepel, míg a harmadik a Disney 5 százalékkal.

Fontos megjegyezni, hogy a Disney nézőibe beleszámítanak a Disney+ az ESPN+ és a Hulu nézői is, míg a Paramount esetében a Paramount+ és a Pluto, a Warner Bros. Discovery esetében pedig a Discovery+ és a Max nézői is.

Bár a Nielsen szerint a jövőben még jobban felülszárnyalhatja a streaming a tévét, nem gondolják, hogy maradandó lesz a fölényük.

Ez a tendencia a nyári hónapokban is folytatódhat, de az egyensúly valószínűleg visszatolódik – legalábbis átmenetileg –, amint elkezdődik a következő futballidény és visszatér az új közvetítési szezon

– közölte a cég.