A Városligetben rendezett esemény nem csupán a kutyások ünnepe volt, hanem a márkák számára is különleges lehetőség a valódi kapcsolódásra. A tízezer látogató olyan nyitott, befogadó közönséget jelentett, amely értékelte a kiállítók által nyújtott egyedi aktivitásokat és szakmai tanácsadást.

A rekordszámú látogató ellenére családias hangulat jellemezte a 2025-ös DOGZ Fesztivált, amelynek a magukat képviseltető márkák szerint a közösségépítés volt a legnagyobb értéke. A szponzorok képviselői emellett a gazdikkal való közvetlen interakció és az edukáció lehetőségét emelték ki, értő és érdeklődő közönséggel volt alkalmuk találkozni, miközben az is kiderült: a fesztivál nemcsak a kutyások, hanem a márkák számára is „hazatérés″ volt.

Miért jó egy márkának egy fesztiválon jelen lenni?

Egy fesztivál nem csupán rendezvény, hanem élmény – egy olyan közeg, ahol az emberek nyitottabbak, érzelmileg elkötelezettebbek és szívesebben kapcsolódnak új márkákhoz vagy megerősítik meglévő kötődéseiket. Különösen igaz ez akkor, ha a fesztivál egy jól körülhatárolható közösséget szólít meg, mint például a DOGZ, amely a felelős állattartás jegyében jött létre.

A szponzori jelenlét nemcsak a láthatóságról szól, hanem értékalapú kapcsolatépítésről is: a márka éppen olyan közönség előtt jelenhet meg, amely hasonló értékeket, elveket vall, és nyitott az edukációra.

Ráadásul a fesztivál közegében nem egy szimpla hirdetéssel találkozik a résztvevő, hanem egy élménnyel, ami lehet egy interaktív installáció, egy játékos aktivitás, egy program vagy egy közös pillanat, amelyet a márka teremt meg. Ez az élmény-alapú márkakapcsolódás hosszabb távon is hat, az emberek emlékeznek arra, hogyan érezték magukat, kikkel élték meg a napot. Így válnak a márkák a közösség részévé.

10 ezer ember nem tévedhet

A Zoetis globális állategészségügyi vállalat is hasonló élményekkel tért haza:

Jó volt látni, milyen családias a hangulat, és a kutyások mennyire nyitottak és barátságosak. Igazi közösségi élmény volt, ahol a kutyatulajdonosok egyszerre tanulhattak, szórakozhattak és beszélgethettek. Hihetetlen volt látni több száz tacskót együtt vonulni, ez az élmény sokáig velünk marad. Több mit 10 000 látogató jött el az eseményre, talán nem véletlenül. Végig azt éreztük, hogy a fesztivál nagyon sokrétű programot kínál: a gyerekeket izgalmas játékok, a komolyabb témák iránt érdeklődőket szakmai előadások vagy éppen a kutyatartással kapcsolatos jogi tanácsok, a rajongókat pedig a rendkívül látványos falkaséták várták. A helyszínválasztás is tökéletes volt, hiszen a Városliget tágas, zöld és könnyen megközelíthető környezetet biztosított. Sok volt az árnyékos pihenőhely, illetve ivóvíz és kutyaitató is bőven akadt. Imádtuk a fesztivál minden egyes percét és mindenképp szeretnénk visszatérni

– osztotta meg a MediaFuture-rel Petróczki Dalma, a Zoetis marketingkoordinátora.

Az idei fesztiválra egy különleges programmal is készültek: Hirbek Edina kutyapszichológus bevonásával kutya-gazdi terápiás foglalkozásokat tartottak. A résztvevő kutyatulajdonosok biztonságos és nyugodt környezetben tudhatták meg, hogyan kapcsolódnak kedvencükhöz, hogyan és mit jeleznek a kutyák, és mi a gazdi szerepe a kutyák életében. Az egyéni problémák felmérése után pedig programtervet kaptak, amelynek követésével szorosabb kapcsolódás és harmonikusabb együttélés alakítható ki.

Ehhez a programhoz kapcsolódik a legkellemesebb emlékünk, hiszen rengeteg páros érkezett hozzánk, akiktől csupa pozitív visszajelzést kaptunk. Nagyon fontosnak tartjuk ezt a fesztivált, hiszen a magyar családok fele tart kutyát, ami Európában a legmagasabb arány. Hazánkban a kutyák száma meghaladja a 3 milliót. Ezek az adatok azt jelentik, hogy itthon az emberek körülbelül 70 százaléka találkozik minden nap kutyákkal. Mindezek alapján azt gondoljuk, hogy a DOGZ Fesztivál nagyon fontos szerepet tölt be itthon, hiszen ez a legnagyobb ingyenes, kutyás témájú közösségi esemény. A résztvevők magas száma is jelzi az igényt arra, hogy a kutyások együtt töltsenek egy napot: beszélgessenek, megosszák egymással a problémáikat, örömeiket és élményeiket, tanácsokat adjanak egymásnak, megismerjenek új módszereket, táplálékokat, gyógyszereket – egyszóval, hogy érezzék, milyen szuper közösséghez is tartoznak

– fűzte hozzá Petróczki Dalma.

Kapcsolódási lehetőség

A Boehringer Ingelheim gyógyszergyártó vállalatnál is azt emelték ki, milyen családias volt a hangulat, megjegyezve, hogy nagy szükség volt már egy ilyen rendezvényre:

Az egész csapatunk számára nagy élményt jelentett a részvétel. Hosszú időre nyúlik vissza a We love Dogz portállal való együttműködésünk, és már az akkori tárgyalásokon felmerült egy ilyen jellegű rendezvény igénye, mert évtizedes hiátus volt ezen a téren. Ezért hiszem, hogy a fesztivál alapötletéhez mi is hozzájárultunk, és egyértelműen kijelenthetjük, hogy pontosan az valósul itt meg, amire a mi szempontunkból is nagy szükség volt

 mondta el Jáger József termékmenedzser.

Aktivitásaikat úgy állították össze a FRONTPRO sátornál, hogy a közös kutya-gazdi élményt tudják fokozni, a Selfie360 keretében pedig egy speciális gép segítségével trendvideót készíttethettek magukról a résztvevők.

A kapcsolódás nagyon sokat használt kifejezés mostanában. Egy márkanévnek viszont néha nem egyszerű közvetlenül kapcsolódnia a végfelhasználókhoz. Ez a fesztivál azonban lehetővé teszi ezt számunkra, ezért azonnal a marketingtervezésünk szerves részévé vált az itteni szereplésünk. A csapatunknak nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy közvetlen kapcsolatba kerülhessünk a gazdikkal, visszajelzést kapjunk tőlük, s ezeket figyelembe véve építhessük tovább a termékeink piaci jelenlétét

 mondta el Jáger József.

Ott folytattuk, ahol abbahagytuk

A VAUU kutyavitaminokat forgalmazó MOULD Kft. másodszorra vett részt a fesztiválon, és már ez elegendő volt ahhoz, hogy régi ismerősökként üdvözöljék a résztvevőket.

Nagyon készültünk, hiszen a szervezők folyamatos tájékoztatása alapján, illetve a social media beharangozókon keresztül már érzékeltük, hogy ez nagyon rendben lesz. Így is lett, rengeteg látogató érkezett, akik érdeklődőek, nyitottak voltak termékeink iránt, miközben ismerős arcok is érkeztek. A legjobb élmény, hogy – akár a kiállítókkal, akár a résztvevőkkel – ott folytattuk a beszélgetést, ahol „abbahagytuk” egy éve. Illetve rengeteg pozitív érzést jelent a termékeinket fogyasztó kutyusokkal való találkozás lehetősége, nagyon-nagyon jó volt megölelgetni őket

 mesélte Kancsar Veronika, a Mould tulajdonosa.

Szerintük a fesztivál keretében tökéletesen meg tud valósulni a személyes törődés a gazdik felé. Közösség tud alakulni, amelynek maguk is a tagjai.

Számomra az volt a legértékesebb, hogy itt tényleg őszintén lehetett beszélgetni a gazdikkal. A kutya egészsége egy olyan erős kapcsolat köztük és köztünk, hogy amikor elhagyták a standot, szinte barátságként jellemezném az ismertségünket

 fűzte hozzá Kancsar Veronika.

Edukációs igényt is kiszolgál 

A kutyatápokat és macskaeledelt forgalmazó Farminánál azt emelték ki, milyen jó volt megélni, hogy az edukációs igényük kiváncsi gazdákkal találkozott.

Nagyon jól éreztük magunkat, rengeteg érdeklődő gazdival és szakmai kiállítóval találkoztunk, és igazán örömteli volt látni, hogy ennyien szívügyüknek érzik kedvenceik jóllétét. A standunknál folyamatos volt az érdeklődés, gyakorlatilag alig volt egy perc szünetünk, annyira sokan jöttek hozzánk kérdezni, tájékozódni, tanulni. Különösen fontosnak tartjuk az edukációt, ezért testreszabott kutya-macska táplálási tanácsadással vártuk a gazdikat, hiszen az egészséges táplálás az egyik legfontosabb alappillére a hosszú, boldog életnek. Számunkra a legkedvesebb élmények közé tartozott, hogy mennyi gazdi-kutya páros vett részt aktívan a programokon, örömmel teljesítették a feladatokat, és őszinte kíváncsisággal fordultak felénk.

 osztotta meg Lagzi Dorka, a Farmina Magyarország kommunikációs munkatársa.

Nemcsak társak: családtagok

A 4iG magyarországi technológiai és távközlési vállalat a Vodafone Magyarország, a DIGI és az Antenna Hungária márkákat egyesíti One néven. Ők szerencsekerékkel, játékokkal és kutyás ajándékokkal várták a látogatókat.

A fesztivál szervezése példaértékű volt: jól átgondolt, gördülékeny programokkal, amelyek minden korosztályt megszólítottak. Külön öröm számunkra, hogy a One által támogatott Chill Zónában a gazdik és kutyusaik együtt pihenhettek, miközben a rendezvény idejére telepített WiFi-hálózatunk gondoskodott a zavartalan kapcsolattartásról. A közös falkaséta számunkra igazi szívhez szóló pillanat volt. Lenyűgöző érzés volt látni, ahogy ennyi gazdi és kutya harmóniában, egymásra figyelve sétál együtt. Ez az élmény pontosan azt a fajta kapcsolódást testesítette meg, amelyben hiszünk

– mondja Kobler Kinga, a 4iG Nyrt kommunikációs munkatársa. Szerintük a DOGZ Fesztivál és a hasonló események segítenek erősíteni azt a szemléletet, hogy az állatok nemcsak társak, hanem családtagok is. A tudásmegosztás, az inspiráló találkozások és az egymást támogató közeg hosszú távon is értéket teremt.

Zászlóshajó

A DeltaDog Kutyamasszázs és Webshop tulajdonosa, Sipos Viktor fizioterapeuta is az összetartozást tartja a rendezvény legértékesebb jellemzőjének:

A tapasztalatom a vendégekkel és kutyáikkal kapcsolatban is pozitív, nem igazán volt „balhé” sem kutyák, sem emberek között. Sokan jöttek vidékről, és itt valóban minden kutyás összetartozást él meg. Ez a rendezvény lehet a zászlóshajója az „általános” kutyázásnak, ahol szinte minden ezzel kapcsolatos dolgot megtalál az ember. Emellett kiemelném a szakmai előadások színvonalát, noha ezúttal nem tudtam részt venni rajtuk, voltam már Dogz konferencián, tudom, milyenek.

„Utoljára az állatorvosi egyetemen éreztem így”

Balázs Bence, a Homecare.vet állatorvosa a rendezvény elsősegély pontján dolgozott, és Bazsó Gábor Karottával is volt egy pódiumbeszélgetése.

Mint mindig, nagyon jól éreztük magunkat. Nekem nagyon tetszik, hogy profi a szervezés és nagyon sok a program. Dolgoztunk, de közben tudtunk lehetséges partnerekkel kommunikálni. Karotta pedig nagyon jó moderátor volt, élveztem a beszélgetés minden percét. Szerintem nagyon jó, hogy egy helyen van számunkra sok érdekes cég és szervezet, így sok utazástól kímélnek meg minket. Van egy megfoghatatlan vibe-ja az egész fesztiválnak, ami szerintem részben aranyos, szórakoztató és szakmai is egyben. Utoljára az állatorvosi egyetemen éreztem, hogy ennyi, hasonló érdeklődési körű emberrel vagyok körülvéve. Ez szerintem nem csak egy jó élmény, de értékes feltöltődési lehetőség is

– osztotta meg velünk a fesztiválon szerzett tapasztaltait Balázs Bence. 

(Az esemény főtámogatója a Doggo volt, körképünkhöz őket és más hirdetőket is megkérdeztünk, amint megkapjuk válaszukat, frissítjük cikkünket.) 

 

Címkék