A világon az egyik legtöbbet használt keresőmotor az Alphabet cég tulajdonába tartozó Google, akik több rosszul sikerült AI kísérlet után újra megpróbálkoznak a mesterséges intellgenciával újítani.
Nagyjából egy éve jelentették be, hogy a Geminit beépítik az androidos eszközökbe, így az AI összefoglalókat tud majd készíteni a felhasználónak, akár hosszú dokumentumokból is. Bár a lelkesedés nagy volt, nem telt el sok idő, hogy kijöjjenek a hibák. Az AI Overview névre keresztelt megoldás nem tudta jól értelmezni a kérdéseket, vagy egész egyszerűen abszurd válaszokat adott, mint például mikor azt tanácsolta, hogy ragasztóval rögzítse a felhasználó a sajtot a pizzához. Úgy néz ki, hogy ezt, a generatív AI által működtetett funkciót Európában, így Magyarországon is bevezették május 21-től, azonban a cég figyelmeztet, hogy ez az újítás még mindig csak kísérleti fázisban van.
Most kedden azonban az Egyesült Államokban a Google bevezette az AI Mode névre keresztelt, a keresőmotorba integrált AI eszközt, ami leginkább egy chatbotra hasonlít. A mesterséges intelligencia ilyen módú bevonása egyre sürgetőbb a Google számára, hiszen idén februárban az OpenAI-hoz tartozó ChatGPT is megkapta a kereső funkciót minden régióban, ahol a ChatGPT elérhető.
Az új mesterséges intelligencia mód célja, hogy a felhasználók olyan élményt kapjanak, mintha egy szakértővel beszélgetnének, de egyelőre csak opcióként érhető el, – és csak az amerikai felhasználók számára – a Google keresősávjában. Az újdonság, amit a vállalat éves fejlesztői konferenciáján mutattak be a kaliforniai Mountain View-ban, a techóriás azon törekvésének része, hogy versenyképes maradjon a ChatGPT-vel és más AI-szolgáltatásokkal szemben, amelyek veszélyeztetik a Google keresőmotor dominanciáját.
A dominanciája azonban enélkül is veszélyben forog, hiszen 2025. áprilisa óta egy bírósági ügyben próbálja tisztázni magát az Egyesült Államokban.
A Google monopolista, és visszaélt monopolhelyzetével, jogellenes dominanciája lehetővé teszi számukra, hogy cenzúrázzák, sőt, megfosszák az amerikai hangokat.
– mondta az ügy kapcsán Abigail Slater, az Igazságügyi Minisztérium trösztellenes osztályának főügyész-helyettese.
Több iparági szakember szerint ezzel a fejlesztéssel a Google könnyebben tud majd megválszolni kérdéseket, de kevesebb kattintást generál majd, ami viszont a cég fő bevételi forrása – az OpenAI azonban úgy tűnik erre is talált megoldást, hiszen a tervek szerint 2026-ban már lesznek hirdetések a ChatGPT-ben.
Google szemüveg újragondolva
Még 2013-ban jelent meg a Google kiterjesztett valóságra (AR) épülő szemüvege, Google Glass néven, ami újonnan 1500 dollárba került, manapság pedig az oldal helyén csak egy tájékoztatást láthatunk, ami azt fejti ki, hogy szinte minden támogatást megszűntettek a készülék kapcsán. Ugyanis 2023. szeptember 15. óta nem adnak ki rá patchet, nem tudja használni az eszköz a Meet on Glass alkalmazást, sőt, elromlott eszköz esetén javítást és cserét sem vállalnak.

Mindössze 2 évig gyártották az AR szemüveget, hiszen 2015-ben befejezték forgalmazást, most, 10 évvel később azonban új szemüvegen dolgozik a cég, amit valószínűleg a Meta – és Ray-Ban – szemüveg vetélytársául szánnak.
Az új Google szemüveget a Warby Parker és a Gentle Monster szemüvegkereskedőkkel közösen fejlesztik, kamerával, mikrofonnal éshangszórókkal lesz felszerelve. Azt nem tudni, hogy mikor lesz elérhető, azonban a tervek szerint az év végén kezdik el a termék fejlesztését.