A YouTube a trendjelentésben tizenkét ország videós szcénáját elemezte részletesen, a régiók közül az USA, Kanada, Mexikó, Brazília, Nagy-Britannia, Németország, a Közel-Kelet és Észak-Afrika, India és Indonézia került a figyelem középpontjába. Az összefoglaló egyik legfontosabb megállapítása, hogy újabb lépéshez érkeztünk a popkultúra fejlődésében: nagy kollektív élményeinket és közös kulturális alapjainkat egyre inkább az alkotók által létrehozott és a rajongók által kiegészített, továbbgondolt franchise-ok, sorozatok és a közösségi média által felkapott tartalmak határozzák meg.
Rajzfilm és sport
Jó példa erre a magyarul is megjelent, és a Netflixre is felkerült Csodálatos digitális cirkusz (Amazing Digital Circus) című animációs sorozat, amely 2023-ban indult, és hamar nagy rajongótáborra tett szert: a vizsgált tizenkét országból nyolcban ott volt a legfelkapottabb trendek között. Egy év alatt csupán három új epizódja született, de így is az év egyik legnagyobb hatású szellemi termékévé vált, köszönhetően az alkotó Gooseworx és az újonnan alakult globális rajongótábor lelkesedésének.
Az elmúlt évben szintén nagyon meghatározóak voltak a sportesemények, amelyek több ország trendlistáján is előkelő helyen szerepeltek, és tartalommal árasztották el a netet hivatalos forrásokból és a rajongók által gyártott tartalmakkal egyaránt. Az olimpia mellett a dél-amerikai focibajnokság, a Copa América is széles tömegek figyelmét vonzotta. Szintén kiemelt érdeklődés övezte világszerte az indonéz nemzeti fociválogatott, a Timnas Indonesia ténykedését.
Christiano Ronaldo is tavaly indította el saját Youtube-csatornáját, profi módon használva a platform népszerű formátumait. Ahogy megjelent, azonnal a csillagokig is lőtt a népszerűsége többek között Mexikóban, ahol bekerült a top 20 tartalomgyártó közé.
Az alkotóvezérelt média-franchise-ok mellett egyes hagyományos médiaforrásokból érkező termékek is meg tudták vetni a lábukat, de csak akkor, ha képesek voltak meglovagolni a digitális rajongói közösségek dinamikáját.
Amerikában jellemző trend volt, hogy a független alkotók mainstreammé váltak, és kiterjesztették elérésüket az egyéni csatornákon túlra. Az Amazing Digital Circus egyes részei közötti hosszú időket a rajongók kiegészítő animációkkal, magyarázó és zenés videókkal töltötték ki.
A podcastokhoz egyre inkább a hírértékű pillanatok társultak, amelyek széles körű kulturális jelentőséggel bírnak. Shannon Sharpe egykori profi amerikai futballista Club Shay Shay című podcastját több mint 528 millióan nézték, ebből több mint 83 millióan voltak kíváncsiak a Katt Williams humoristával készült epizódra.
A videó podcastok elementáris erővel átalakítják át a hagyományos médiát azáltal, hogy lehetőséget biztosítanak arra, hogy a közszereplők és a közönség lazább, beszélgetősebb, akár személyesebb módon találkozhasson egymással.
Szintén figyelemre méltó jelenség, ahogyan az alkotóknak köszönhetően a számítógépes játékok elemei kiterjedt popkulturális jelenségekké válnak. Példa erre a Dress to impress, versenyre épülő Roblox-játék.
Több olyan trend is megfigyelhető volt, amely átlépte a földrajzi határokat, a Shorts segítségével például a helyi marathi és garhwali nyelvű regionális slágerek országos népszerűséget szereztek Indiában, miközben hozzásegítették az indiai felhasználókat, hogy új, globális hangzásokat fedezzenek fel. Mexikóban és Brazíliában is voltak olyan zenészek, akik shortok segítségével építették fel sikerüket és identitásukat. Brazíliában különösen fontossá vált a zene, mint az önkifejezés eszköze. A zenészek gyakran vettek elő régi, nosztalgikus slágereket, hogy új formába öntsék azokat.
Nagy-Britanniában az online játékok mentek nagyot, hatást gyakorolva a szókincsre és a modern életmód egyes aspektusaira. A legnépszerűbbek közé a horrorelemekre épülő címek tartoztak, mint a Poppy Playtime vagy a Five Nights at Freddy's. A műfaj népszerűsége nemcsak az eszképizmuson alapulhat, amire ezek a játékok lehetőséget nyújtanak, hanem azon is, hogy a nyomasztó külső körülmények közepette a fiatalok legalább szimbolikusan uralni akarják azt, amitől félnek.
A nyár a női előadóké volt, a legnagyobb slágerek között Charli XCX, Sabrina Carpenter, Tyla és Taylor Swift nevével, miközben Lay Bankz jegyezte a legnépszerűbb dalt a Shorts-on.
A Közel-Keleten és Észak-Afrikában a gázai háború volt az egyik legnagyobb téma, a gyors online megosztásának lehetősége miatt pedig a YouTube az egyik elsődleges hírforrássá vált a régióban élők számára. Ugyanakkor voltak olyan közel-keleti jellegzetességek és trendek, amelyek világhírűvé váltak, közéjük tartozik a dubaji csoki, mely azzal indult világhódító útjára, hogy a tartalomgyártók DIY-videókkal tanították a nézőket a jellegzetes édesség elkészítésére.
Németországban töretlen a valóságshow-k népszerűsége, ami rengeteg YouTube-os reakcióvideóval jár. A tavalyi év legkeresettebb tévés témái között volt a Next Top Model, a First Dates, a Táncolj, ha tudsz, és a a Celeb vagyok, ments ki innen német verziója.