Az ünnepek közeledtével sorra érkeznek a karácsonyi reklámok, ezek között pedig igazi gyöngyszemek is akadnak. A Drum magazin az angolszász területekről gyűjtötte a legjobbakat egy bájos norvég alkotással kiegészítve, mi pedig a magyarokat tesszük hozzá.
Zalando: Mit vegyek fel?
Kinek ne lenne ismerős az érzés, hogy nem tud mit felvenni? A Zalando online ruhabolt reklámja, melyet a londoni Mother ügynökség készített, azzal a gondolattal játszik el, hogy mi lenne, ha ez tényleg így lenne. A végén megkönnyebbülve sóhajthatunk fel: milyen jó, hogy valójában van miből válogatnunk.
A norvég posta: Reinfall
Gondolkodtál már azon, hogy mit csinálnak a Mikulás rénszarvasai, amikor épp nem az ajándékokat szállítják? A norvég posta Netflix-doku stílusú reklámjából, amelyet a Pol ügynökség készített, kiderül. A kisfilmben a piros orrú Rudolf történetét láthatjuk megelevenedni kollégái elbeszéléseiből, aki előléptetése után teljesen megváltozik, és már nem lehet rá tovább számítani. De ha miatta idén a Mikulás nem is fogja tudni kiszállítani az ajándékokat, szerencsére ott van helyette a norvég posta.
John Lewis: The Gifting Hour
A John Lewis brit áruházlánc karácsonyi kisfilmjei annyira ikonikussá váltak az idők során, hogy minden évben világszerte nagy várakozás előzi meg az újabb alkotást. A reklám idén is eredeti ötletből indult, bár elsőre nem biztos, hogy egyértelmű, miről is szól valójában. A Saatchi & Saatchi jóvoltából készült The Gifting Hour, vagyis ajándékozó óra (ami az ünnepi ajándékozási előkészületek mellett az áruházak által biztosított kedvezményes időszakokra is utal) egy Sally nevű nő története, aki a legutolsó pillanatra hagyta az ajándékvásárlást a húgának.
Waitrose: Édes gyanú
Az idei év és a karácsonyi szezon egyik legzseniálisabb reklámjával állt elő egy másik brit áruházlánc, a Waitrose, szintén a Saatchi & Saatchi jóvoltából. A sztárparádét felvonultató, kétrészes Édes gyanú: A Waitrose-rejtély egy karácsonyi krimihez állítja fel a díszleteket, melynek megoldására az első reklám után három hetet kellett várni.
Harvey Nichols: Cable All the Way'
Ha az áruházak felsorolását meg is lehet unni, a reklámaikat aligha. A Harvey Nichols luxuslánc a World of Tim Burton című kiállítással együttműködésben készítette el a legendás rendező előtt tisztelgő spotot. A Kábel mindvégig című alkotást a Berry Boys rendezőpáros készítette, és egy kis robotfiú történetét meséli el, akinek szó szerint létfontosságú, hogy milyen hosszú a kábele.
O2: Simhullás
A brit mobilszolgáltató kisfilmje valós történetekből merít, és egyben arra is felhívja a figyelmet, hogy milyen létfontosságú manapság az internethozzáférés. A VCCP által készített reklám arról szól, hogy mi mindenben akadályozhat minket, ha elfogy az adatkeret, és milyen jó az, hogyha mégis van belőle elég.
Barbour: Shaun, a bárány
A tavalyi sikert követően Shaun, a bárány és nyája visszatér a Barbour ruhamárka 2024-es karácsonyi kampányában. Az Aardman bristoli stúdiójában készült ünnepi film a Mossy Bottom Farmra kalauzolja a nézőt a stúdió jól bevált stop-motion animációs stílusában.
M&S: Az utazás
Az M&S Food karácsonyi reklámjához már nem először adja a hangját Dawn French színésznő-komikus, de ez az első alkalom, hogy meg is jelenik benne, hogy megmutassa, hogyan válhat örömmé a vendéglátás azoknak is, akik egyébként mindez nem annyira testhezálló.
Aldi: A karácsony szelleme
A brit Aldihoz kilencedszer tér vissza Kevin, a répa, ezúttal is egy rímekbe szedett, hősi történettel, amelyben a karácsony fogságba esett szellemét kell kiszabadítania. A reklámot a McCann ügynökség készítette.
Lidl: Varázslatos karácsony
A Lidl a BBDO Germany által készített nemzetközi reklámját hozta el Magyarországra is Varázslatos karácsony: a kívánságok valóra válnak címmel. Az Oscar-díjas filmrendező, Tom Hooper által rendezett kisfilm egy karácsony estét követ nyomon, ahol egy kislány önzetlen kívánsága szabadítja fel a karácsony varázsát. Érdekesség, hogy a szemfüles nézők a főszereplő Emmát alakító észak-ír Ríona Gallagherben Sarolta hercegnő hasonmását vélték felfedezni.
Telekom: Építsünk egy korlátok nélküli világot!
Szintén gyerekek a főszereplői a Telekom nemzetközi reklámjának, mely a hógömbök belülről nézve kompakt, lezárt univerzumába vezet, melyeket érdemes kívülről is szemügyre venni. Mint a videóhoz tartozó leírásban olvasható:
“A mai polarizált világban számtalan ilyen buborék vesz minket körül. Láthatatlan, de mégis érzékelhető falakat emelnek körénk például az előítéleteink, a hiedelmeink.”
A kampány a pozsonyi MUW Saatchi & Saatchi-nak köszönhető.
Vodafone: A karácsony csodája mindenkinek jár
Vajon mire vágyik egy idős ember karácsonykor? Neki mást jelent a karácsony csodája mint egy gyermeknek? Egyáltalán jár ez a csoda 18 felett? Erről szól a karácsonyi kaland története Oszvald Marikával, Szacsvay Lászlóval, Székely B. Miklóssal és Szacsvai Istvánnal. A Bold ügynökség által készített kampány arra bátorít minket, hogy amikor idősebb rokonainknak keresünk ajándékot, gondoljuk át, minek örülnének úgy igazán.
A karácsony számos remek marketinglehetőséget rejt, ezek közé tartoznak a karácsonyi vásárok is.