A hazai influenszer-szakma legkiemelkedőbb díjátadója, a Creator Awards 2024 powered by MBH Bank idén is a legkiválóbb tartalomgyártókat állította a rajtvonalhoz, hogy első körben a közönség szavazatai alapján kialakuljon a rangsor. A jelöltekre a rajongók elképesztő mennyiségű voksot adtak le, ezt követően pedig a szakmai zsűrin volt a sor, hogy a közönségszavazás eredményeit is figyelembe véve az egyéni értékelésen túl közösen is eldöntsék, kik a legjobbak.
A zsűri elnöke, Szirmai Gergely moderálása mellett a tagok egy egész napot szenteltek annak, hogy amellett, hogy egymást is jobban megismerjék, a lehető legpártatlanabbul bírálják az influenszerek munkáját. Voltak, akik számára a képviselt értékek, a kreativitás és az egyediség szerepelt a legmérvadóbb szempontok között, többeknél pedig a felelősségvállalás is fontos tényezőként jelent meg.
A zsűrizésben a MediaFuture színeiben részt vett Márton Szabolcs is, akit elárulta a folyamat számára legmeghatározóbb részleteit:
Te hogyan élted meg a zsűrizés folyamatát?
Amikor egy kompetens csapat lát munkához az mindig öröm és ünnep. A verseny zsűrijének diverzitása üdítően hatott, a termet, ahol dolgoztunk tapinthatóan megtöltötte a kreativitás, a szakmaiság és az emberség. Pillanatoknak tűntek a hosszú órák, de azt hiszem, hogy jó döntések, szakmailag felelős végeredmények születtek.
Számodra melyek voltak a legfontosabb szempontok, amelyek mentén érveltél, szavaztál egyik vagy másik tartalomgyártó mellett?
Az influence szó benyomást, hatást jelent, a kérdés azonban mindig az, hogy a tartalomgyártó mire használja ismertségét, milyen példát mutat, milyen értékek mentén osztja meg gondolatait a követőivel. A zsűrizés során számomra kiemelten fontos volt, hogy a megosztott tartalom hűen tükrözze az előállító világképét, normáit, konzekvens legyen és pozitív irányból gyakoroljon befolyást a befogadóra. Ezek mellett természetesen kerestem az inspiráló történeteket és a kreatív megvalósításokat is.
Egyetértés volt a döntésekben vagy volt, hogy vitázni kellett?
A zsűri az első pillanattól kezdve hasonló rezgésszámon és értékelési attitűddel végezte a munkáját, miközben mindannyian igyekeztünk figyelembe venni a közönségszavazás eredményét és az előre definiált zsűrizési szempontrendszert. Egy-két kategória volt, ahol egy kicsit nehezebb boldogultunk, itt akár a zsűrin belüli generációs kérdések is előtérbe kerültek, de a folyamatot komolyan megakasztó vita egyáltalán nem alakult ki.
Van személyes favoritod? Ki az és miért?
Már a meglepetés faktor miatt sem szeretnék kiemelni egy-egy tartalomgyártót, sokkal inkább a kedvenc kategóriámat említeném, ami a társadalmunkat érintő ügyek kategóriája, a Brighter future. Itt tulajdonképpen minden jelölt közel állt a szívemhez, mert hiszem, hogy nagy felelősségük van azoknak, akik naponta tízezrekhez szólnak és az elkövetkező évek, évtizedek minősége nagyban múlhat rajtuk és azon, hogy mit képviselnek, mire hívják a követőiket.
12 kategóriában született shortlist, amelyből a zsűri végül szavazással a győzteseket is kiválasztotta – kilétükre a november 28-i gálaesten kerül sor.
TOP Instagram
- Kajdi Csaba
- Körcsönyei Polla
- Marics Peti
TOP TikTok
- Radics Zsombor
- Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
- Whisper Ton
TOP Youtube
- Csigér Alex
- Cresser
- Istenes Bence
Lifestyle woman
- Epres Panni
- Lady Szomjas
- Sápi Vivi
Lifestlye man
- Kempf Zozó
- Magyarósi Csaba
- Whisper Ton
Health/Fitness
- Dubi Anna
- Gym Suleiman
- Nagy- Kovács Ramóna
Gastro
- Csiky Beatrix
- Suga Paulina
- Szabó Benedek
Travel
- Henry Kettner
- Kajdi Csaba
- Magyarósi Csaba
BrandBuilder
- Kárpáti Rebeka - Kinda Clothing
- Molnár Lainey - You do you
- Zsozeatya - NBer energy drink
Brighter Future
- Nődokik
- Remény Farm
- tRendrakó
Video podcast
- D. Tóth Kriszta - Elviszlek magammal
- Kadarkai Endre - Szavakon túl
- Kovács András Péter - KAPod
From Social to TV
- Henry Kettner
- Kempf Zozó
- Sápi Vivi
A fennmaradó két, Közönségkedvenc és Rising Star kategória győzteseit a közönség szintén a gálán ismerheti majd meg, amelyre a jegyeket az esemény holnapján lehet megvásárolni.