A Facebook anyavállalata, a Meta közölte a negyedéves gyorsjelentési szezon adatait, és bár szép összeget ért el, a bejelentést követő pillanat kellemetlen fordulatot hozott. A amerikai cég részvényeinek ára 17 százalékot esett vissza, árfolyammozgással a vállalat piaci értéke mintegy 200 milliárd dollárral zuhant – számolt be az Economx.
Így alakultak a bevételek
A Meta az elmúlt negyedévben a jelentés szerint 36,5 milliárd dollár bevételt szerzett – ennek szinte teljes része hirdetésekből jött össze. A vállalat adózás utáni eredménye 12,4 milliárd dollár volt, ez részvényenként 4,71 dolláros nyereségnek felel meg. Mark Zuckerberg cége felülmúlta a várakozásokat: az elemzők 36,2 milliárd dolláros bevétel mellett 4,36 dolláros részvényenkénti nyereségre számítottak.
A vállalat a felhasználók számát is tovább növelte, a jelentés szerint az elmúlt negyedévben a napi aktív felhasználóinak száma túllépte a 3,24 milliárdot. A portál szerint ez az adat azt tükrözi, hogy a Föld lakosságának 40 százaléka napi szinten használja a Meta alkalmazásait.
Hol a probléma?
A Meta a következő negyedévre a számításoknál alacsonyabb, fél millió dollárral kevesebb bevétellel számol, azonban az éves bevétel mellett (körülbelül 150 milliárd dollár) ez az összeg elhanyagolható. A Meta eközben nagyobb kiadásokkal is kalkulál: a jelzett 96,5 milliárd dollár helyett – az egész évet figyelembe véve – 97,5 milliárd dolláros költséggel számol.
A kiadások növekedése a mesterséges intelligencia fejlesztésekkel állnak összefüggésben, Zuckerberg terve szerint AI beemelése vissza fogja hozni az árát. Az újdonságok megjelenésére azonban még várni kell, részben ez okozta az árfolyam zuhanását.
A portál megjegyzi, a részvények 17 százalékos bezuhanása indokolatlannak tűnik. A Meta ugyanis az előző negyedévben a számításoknál jobban teljesített. Az előző időszakhoz képest bevételei, illetve a felhasználók száma is növekedett. A következő negyedéves előrejelzéseik pedig csak lehetetnyit voltak alacsonyabbak a számításoknál.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Borítókép: Tom Williams / Getty Images)